Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på et teit spørsmål.. sliter med anoreksi.. men likevel så har jeg det på den måten at jeg unner meg snop i helgene.. men lite mat da.. er innlagt for dette.. skal tilbake søndagen..

men det er så vanskelig å se hva som er normalt?? dere som er normalt slanke og mulig trener.. hvordan har dere hatt det i forhold til snop i jula??

jeg spiste snop julaften.. 1juledag.. lite mat og mye trening:/ så ble det litt i helgen også.. så lille nyttårsaften og 1 nyttårsdag bitte litt.. svært lite mat..

tror dere jeg har vært veldig usunn??

føler at jeg virkelig burde skammes:(

så er det helg igjen.. å godtetrangen er der.. så vanskelig...

spiser dere snop som normalt i helgen selv om nettopp vært jul?? bare lurer..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres helt normalt ut, og det er ikke noe usunt ved å unne seg litt søtt i jula og i helger. Jeg syns med andre ord at du ikke har noe å skamme deg over. :)

Skrevet

Jeg syns heller det er mer usunt å bytte ut snopet med mat, for du kan fint spise begge deler, men der du spiser maten kroppen din behøver og snopet i mindre mengder.

Kjenner flere som er fine i kroppen, og de koser seg ekstra i helgene. Men de bytter ikke ut maten med snop, men spiser litt snop for å unne seg noe.

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet

Du er ikke usunn fordi du har spist snop (men pga undervekt). Når man ikke spiser nok vanlig mat eller er undervektig er det normalt at man har ekstra lyst på f eks godteri. Jeg har hatt anoreksi en stund tilbake, og husker jeg nesten hadde konstant lyst på godteri. Det var jo ikke noe rart for kroppen min sultet og skrek etter all slags mat.

Det siste du trenger å ha er dårlig samvittighet for å ha spist snop. Er det noe mange anorektikere har for mye av er det gjerne dårlig samvittighet for hva de har spist.

Skrevet

jeg har en normal og sunn kropp, i julen og nå nyttår, har jeg stoooorkost meg med godterier, virkelig. Har spist mye mer en jeg vanligvis gjør, og eier ikke dårlig samvittighet over det.

Det er som ordtaket sier, det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som er avgjørende, men hva du spiser mellom nyttår og jul. ;)

Det at du har spist snop synes jeg ikke er noe å skamme seg for, men det er kanskje viktigere å fokusere på at du faktisk BØR spise normal mat nok. Du sier du trener, da trenger kroppen din faktisk mat. Dersom du ikke gir den det, vil du heller ikke få det utbyttet av treningen som du kunne fått. Kroppen din klarer ikke å bygge muskler uansett hvor mye du trener, så lenge den ikke får mat også.

så mitt tips (uten at jeg har noen erfaring med anorexi), er å slutte å fokusere på det godteriet du HAR spist, og heller rette fokus mot den MATEN du må spise for å gjøre kroppen din frisk og sunn.

skjønner din tanke riktignok, det er lett å få dårlig samvittighet, og kaskje enda mer når du sliter med det du sliter med. Men det beste du kan gjøre, er å fokusere på hva du bør gjøre fremover for å få en sunn og frisk kropp.

Skrevet

takk for mange svar :) føles litt bedre nå:)

ja jeg vet jo innerst inne at man skal spise normal mat først og fremst.. men sliter enormt med dette..:/ håper virkelig jeg klarer å bli frisk fra dette..

mitt løfte for 2009 er å kunne se meg i speilet å kunne smile til meg selv......

skal prøve å tenke at dette ikke var så ille.. men uansett satt virkelig pris på svarene.

godt nytt år til alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...