Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg møtte denne fyren for flere måneder siden, og vi har datet en del. Han er veldig hyggelig, sjenerøs, morsom og inkluderende. Jeg jobber som økonom i ett foretak i Oslo, mens han jobber som økonom i ett foretak i Bergen, har han i alle fall sagt. Her en dag skulle jeg tilfeldigvis sendt på møte til denne aktuelle banken i Bergen, for å diskutere fusjoneringer. Tenkte det ville være kult å dukke opp på hans kontor uten forvarsel. Etter møtet spurte jeg om noen kunne vise meg til kontoret til XXX som jobbet som leder for valutafondene. Men ingen hadde hørt om vedkommende, lurte da ett øyeblikk på om jeg hadde tatt feil bank, men mente det var rett. Sendte så en tekstmelding til han om at jeg var i Bergen, og at jeg gjerne ville møte han i lunchen hans om han hadde tid. Sa ikke noe om at jeg hadde vært i banken. Jeg foreslo at vi kunne møtes utenfor. Klokken 12.30 kom jeg til banken å stilte meg utenfor hovedinngangen, noen minutter senere kom han ut i dress fra banken, mens han tilsynelatende pratet i telefonen. Han unnskyldte seg med at det hadde vært ett hektisk møte. Jeg spurte han direkte om han jobbet i denne banken, og han så meg i øynene og svarte ja.... Jeg foklarte da at jeg hadde vært i denne banken på møte, og at ingen kjente han. Først begynte han å bortforklare med at han jobbet i en annen avdeling enn denne banken og at ikke så mange kjente han fordi han var ny osv, osv... Men tilslutt begynte han å gråte, å bedyre at han trodde jeg ikke ville gå ut med en som arbeidet som bussjåfør.. Han bedyret også at han ikke har løyet om noe annet, men nå løy han jo meg rett opp i ansiktet... Hva skal jeg tro? Jeg vil presisere at dette er en jeg har kjent perifert i mange år, og var litt overrasket over at han sa han var økonom, men man stiller jo ikke spørsmål ved folks yrke når man tror man vet hvem dem er. Jeg er faktisk fryktelig betatt av denne mannen, så hva gjør jeg nå?
Gjest Gjest_skeptisk_* Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Høres skummelt ut! Litt "lystløgner"-fakter over ham føler jeg. Kler seg til jobben han ikke har og henger inne i banken før han skal møte deg. Hvordan vet du at de sidene du har sett og blitt betatt av ikke er løgner det også??? Hvis dere har kjent hverandre perifert har dere kanskje noen felles bekjente du kan høre med? For å få bekreftet eller avkreftet inntrykket du har av ham?
Solange Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Vel, ville du datet han om han hadde vært ærlig ? Er det løgnen du reagerer på, eller er det hans egentlige yrke som skaper problemer ?
Gjest Ingeniøren Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Om du ikke har noe problem med å være sammen med en bussjåfør så synes jeg absolutt du skal la dette gå. Å vise ham at du aksepterer ham for hva han er kan være ett bra utgangspunkt for ett åpent og ærlig forhold tror jeg. Og tror du at du vil finne en mann som aldri vil lyve litt om noe han er flau for å fortelle? Det vil skje i veldig mange forhold. Når du får brukt litt tid sammen med ham vil du jo også finne ut om resten også bare er løgn, men jeg ville ikke gravd for mye og heller tatt tiden til hjelp.
Eskild Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes du bør gi han en ny sjanse. Jeg tror han skjønner at han har driti seg ut, og vil ikke prøve på noe slikt igjen. Man gjør mange dumme ting når man er forelska vettu! :gjeiper: Men - hvis det viser seg at han lyver enda mer, bør du nok vurdere å droppe´n!
Kamikatze Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Kan han lett ty til løgn over trivialiteter og banaliteter, er du relativt sikker på at du neppe får høre sannheten når det virkelig stormer. Å være forelsket er kanskje ikke den gunstigste betraktningsvinkelen, til å få øye på hva som er best for en?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Tror rett og slett ikke på denne historien. I så fall er den veldig "krydret". Mistet troen da du nevnte fusjonsforhandlinger...
Gjest Oyvind Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Så du mistet troen på en person som skriver fusjonsforhandlinger? Jeg jobber selv i økonomibransjen å jobber med fusjoneringer hver eneste dag. Jeg regner med at du tror at TS også jobber i bank og at det er bankene som skal fusjonere, men om du leser så jobber TS i økonomisk foretak, mens "typen" "jobber" i bank. Dersom hun f.eks jobber i ett firma som arbeider på vegne av klienter er det ikke unormalt å møte i f.eks banker for å finne ut om to bedrifter har likvide midler til å fusjonere til ett f.eks. Tror kanskje du ikke vet hva som foregår i den økonomiske verden jeg, så kanskje du skal lese litt mer før du kommer med tåpelige innlegg her. For det er sikkert hvilket oppdrag T.S var på hun ville lyve om hvis hun skulle krydre historien! Makan!
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Jeg møtte denne fyren for flere måneder siden, og vi har datet en del. Han er veldig hyggelig, sjenerøs, morsom og inkluderende. Jeg jobber som økonom i ett foretak i Oslo, mens han jobber som økonom i ett foretak i Bergen, har han i alle fall sagt. Her en dag skulle jeg tilfeldigvis sendt på møte til denne aktuelle banken i Bergen, for å diskutere fusjoneringer. Tenkte det ville være kult å dukke opp på hans kontor uten forvarsel. Etter møtet spurte jeg om noen kunne vise meg til kontoret til XXX som jobbet som leder for valutafondene. Men ingen hadde hørt om vedkommende, lurte da ett øyeblikk på om jeg hadde tatt feil bank, men mente det var rett. Sendte så en tekstmelding til han om at jeg var i Bergen, og at jeg gjerne ville møte han i lunchen hans om han hadde tid. Sa ikke noe om at jeg hadde vært i banken. Jeg foreslo at vi kunne møtes utenfor. Klokken 12.30 kom jeg til banken å stilte meg utenfor hovedinngangen, noen minutter senere kom han ut i dress fra banken, mens han tilsynelatende pratet i telefonen. Han unnskyldte seg med at det hadde vært ett hektisk møte. Jeg spurte han direkte om han jobbet i denne banken, og han så meg i øynene og svarte ja.... Jeg foklarte da at jeg hadde vært i denne banken på møte, og at ingen kjente han. Først begynte han å bortforklare med at han jobbet i en annen avdeling enn denne banken og at ikke så mange kjente han fordi han var ny osv, osv... Men tilslutt begynte han å gråte, å bedyre at han trodde jeg ikke ville gå ut med en som arbeidet som bussjåfør.. Han bedyret også at han ikke har løyet om noe annet, men nå løy han jo meg rett opp i ansiktet... Hva skal jeg tro? Jeg vil presisere at dette er en jeg har kjent perifert i mange år, og var litt overrasket over at han sa han var økonom, men man stiller jo ikke spørsmål ved folks yrke når man tror man vet hvem dem er. Jeg er faktisk fryktelig betatt av denne mannen, så hva gjør jeg nå? Nå løper du. Han gikk alt for langt og mye lenger enn en vanlig fyr ville gjort for å beskytte en "hvit" løgn. Han her "kan" lyve. Kan du stole på ham? Løp.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Latterlig. Hadde aldri involvert meg med en slik mann nei, litt for drøyt til at jeg tror dette mennesket virkelig er frisk
DingDong Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg er faktisk fryktelig betatt av denne mannen, så hva gjør jeg nå? Spør om du kan få gratis mndskort på buss, hahahaha. Neida, jeg bare tuller med deg. Jeg synes du skal se det for hva det er. Han har jo også sagt hvorfor han løy, han trodde ikke du ville date ham om han sa at han var bussjåfør. Jeg synes synd på ham, jeg. Tenk deg da, han løp sikkert hjem, dro på seg dress og gjemte seg inne i banken for å komme ut i en samtale på mobilen for å se travel og viktig ut. Hahahaha, det kunne jo blitt en morsom liten kortfilm, det der. Synes du skal la dette gå. At han har løyet for deg, er åpenbart fordi han trodde du ville se ned på ham pga yrket hans. Det er jo trist at han trodde at hans menneskelige kvaliteter som kjæreste skulle være dårligere fordi han kjører buss, fremfor å være økonom. Dessuten er dette en glimrende historie å fortelle barna og barnebarna deres når den tid kommer. Du kan for eksempel be ham med ut på middag, og der kan dere inngå en fusjonsavtale der det bedyres at han ikke skal lyve igjen. - Klarer ikke dy meg mot å tulle her)... Han er helt sikkert en fin fyr. La dette gå, og fortsett forholdet for å se om du fortsatt har de samme følelsene for ham. Det hadde jeg gjort i alle fall. Endret 2. januar 2009 av DingDong
Gjest slkgh Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 det kan godt hende han forteller en viss del av sannheten, men jeg synes det kommer store varsellamper når han faktisk stiller opp i dress utenfor banken...... og det er her den største delen av problemet ligger synes jeg. er "vanlig" person som hadde tatt en enkelt hvit løgn i et litt desperat øyeblikk ville aldri trukket det så langt, og spesielt ikke med tanke på at han faktisk vet hva ditt yrke er - sjangsen er jo kjempestor for at han ville bli avslørt! han hadde jo mange andre muligheter, sagt at han han ikke var på jobb i dag og møtt deg et annet sted osv......og så fortalt deg sannheten. dukke opp i dress utenfor banken......ojoj. her kommer det nok en rekke andre løgner med på kjøpet etterhvert tror jeg.....
Gjest Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Jeg ville nok også blitt veldig skeptisk til denne fyren. En liten hvit løgn, greit, den kan jeg tilgi. Men å stille i dress i banken for å late som om han jobber der er altfor drøyt for meg. Da er han virkelig villig til å tøye strikken langt. Hva hadde skjedd dersom du ikke hadde avslørt han? Hadde han fortsatt å leke bankmann etter at dere eventuelt hadde flyttet sammen? Du får aldri vite hvor langt løgnen hadde gått dersom du ikke hadde avslørt han ved en tilfeldighet. At han er bussjåfør hadde ikke plaget meg, og jeg kunne tildels skjønt at han løy i starten fordi han var redd jobben ikke var god nok. Men det han har gjort er langt mer enn en hvit løgn i mine øyne. Jeg ville nok hatt problemer med å stole på han i det hele tatt etter dette.
Gjest Tanita Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 Bare det ikke er flere ting han lyver om. Sikker på at han ikke har kone og barn med det samme? Kan han lyve så lett om noe så "stort" så lyver han gjerne om andre ting også. Jeg ville latt han bare gå.
Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 2. januar 2009 #15 Skrevet 2. januar 2009 Takker for alle svar... Jeg har akkurat snakket med denne fyren, og tror egentlig han lyver om ganske mye mer, nå viser det seg at han ikke er bussjåfør enda, men har søkt NAV om å få støtte til å ta førerkort for buss, samt at han skal søke buss-jobb når han får denne lappen. Pr. dags dato er han ikke i jobb (noe som er greit om han hadde sagt det i tgangspunktet) og at han ikke er i jobb fordi han ikke har funnet det rette i livet. Mannen er jo 33 år gammel, burde jo funnet noe i det minste... Så jeg spurte han rett ut om hvilke flere løgner det var, og det var ett par til, blant annet har han leid en BMW XC 90 hver gang vi har møttes, dette har jo forklart hvorfor han var så nøye på at at vi alltid skulle være hos meg, og veldig sjelden hos han. Snakket også med en felles venn som sier at han tidligere har brukt mye penger på å forføre yngre jenter, pleid å gå rundt i dyre dresser, dyre klokker osv osv, henge på "in" steder å utgi seg for å være en helt annen. Så tror nok jeg må gi slipp..
DingDong Skrevet 2. januar 2009 #16 Skrevet 2. januar 2009 Dere kvinner, altså! Ser dere ikke den romantiske siden av dette? Her er en kjempeforelsket mann, han føler seg dårlig pga yrket sitt og gjør alt han kan for å holde på kvinnen. Alt er lov i krig og kjærlighet, heter det Det er jo sååå søtt av ham å møte opp i dress utenfor banken da, hehehe. I tillegg gråt han da det hele ble avslørt. Det viser tegn til skam. Det er klart han ble overrasket da hun plutselig var i Bergen, men helt sikkert ikke positivt overrasket, hehehe. Han har ikke hatt tid til å tenke på hva som er "riktig" her, han har handlet i panikk... Synes det er romantisk, jeg
Gjest Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2009 #17 Skrevet 2. januar 2009 Dere kvinner, altså! Ser dere ikke den romantiske siden av dette? Her er en kjempeforelsket mann, han føler seg dårlig pga yrket sitt og gjør alt han kan for å holde på kvinnen. Alt er lov i krig og kjærlighet, heter det Det er jo sååå søtt av ham å møte opp i dress utenfor banken da, hehehe. I tillegg gråt han da det hele ble avslørt. Det viser tegn til skam. Det er klart han ble overrasket da hun plutselig var i Bergen, men helt sikkert ikke positivt overrasket, hehehe. Han har ikke hatt tid til å tenke på hva som er "riktig" her, han har handlet i panikk... Synes det er romantisk, jeg Jeg ser du skrev dette innlegget samtidig som ts kom med noen tilleggsopplysninger. Jeg kunne kaaaaanskje, under sterk tvil, sett tingene fra den siden du foreslår ut fra de første opplysningene. Men med den nye infoen så er fyren helt klart en svindler som det er best å kvitte seg med i går...
DingDong Skrevet 2. januar 2009 #18 Skrevet 2. januar 2009 Takker for alle svar... Jeg har akkurat snakket med denne fyren, og tror egentlig han lyver om ganske mye mer, nå viser det seg at han ikke er bussjåfør enda, men har søkt NAV om å få støtte til å ta førerkort for buss, samt at han skal søke buss-jobb når han får denne lappen. Pr. dags dato er han ikke i jobb (noe som er greit om han hadde sagt det i tgangspunktet) og at han ikke er i jobb fordi han ikke har funnet det rette i livet. Mannen er jo 33 år gammel, burde jo funnet noe i det minste... Så jeg spurte han rett ut om hvilke flere løgner det var, og det var ett par til, blant annet har han leid en BMW XC 90 hver gang vi har møttes, dette har jo forklart hvorfor han var så nøye på at at vi alltid skulle være hos meg, og veldig sjelden hos han. Snakket også med en felles venn som sier at han tidligere har brukt mye penger på å forføre yngre jenter, pleid å gå rundt i dyre dresser, dyre klokker osv osv, henge på "in" steder å utgi seg for å være en helt annen. Så tror nok jeg må gi slipp.. Hehehe, huff. Hva tror du da? Tror du han legger alle kortene på bordet uten grunn? Mannen er selvfølgelig forelsket i deg. Nå kommer han "clean". Hvorfor ikke gi ham en ny sjanse i lys av disse opplysningene? Hvis du gir ham en clean start, lar ham være den han er og så se hvordan det utvikler seg, så får du jo se hva du egentlig føler for ham. Hvis du dumper ham nå, så viser det ham at han ikke er noe "verdt" uten løgnene sine. Stakkars... Gi ham en ny sjanse, gi ham en ny sjanse!!! Det hadde alle romantiske filmer gjort :D
Gjest Tanita Skrevet 2. januar 2009 #19 Skrevet 2. januar 2009 Etter å ha lest svarene etter svaret jeg ga lengre oppe i tråden, ville jeg kanskje gitt han en sjanse til. Men hadde han tatt en løgn til - hadde det vært rett ut! Ville vært vanskelig å stole på.
Gjest ærlig Skrevet 2. januar 2009 #20 Skrevet 2. januar 2009 Synes jeg ser han stresse med å finne dress osv... he he ... stakkars fyr. Hvis ting fungerer mellom dere, så er dette en utrolig fin historie å fortelle til deres fremtidige barn, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå