Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg møtte denne fyren for flere måneder siden, og vi har datet en del. Han er veldig hyggelig, sjenerøs, morsom og inkluderende. Jeg jobber som økonom i ett foretak i Oslo, mens han jobber som økonom i ett foretak i Bergen, har han i alle fall sagt. Her en dag skulle jeg tilfeldigvis sendt på møte til denne aktuelle banken i Bergen, for å diskutere fusjoneringer. Tenkte det ville være kult å dukke opp på hans kontor uten forvarsel. Etter møtet spurte jeg om noen kunne vise meg til kontoret til XXX som jobbet som leder for valutafondene. Men ingen hadde hørt om vedkommende, lurte da ett øyeblikk på om jeg hadde tatt feil bank, men mente det var rett. Sendte så en tekstmelding til han om at jeg var i Bergen, og at jeg gjerne ville møte han i lunchen hans om han hadde tid. Sa ikke noe om at jeg hadde vært i banken. Jeg foreslo at vi kunne møtes utenfor. Klokken 12.30 kom jeg til banken å stilte meg utenfor hovedinngangen, noen minutter senere kom han ut i dress fra banken, mens han tilsynelatende pratet i telefonen. Han unnskyldte seg med at det hadde vært ett hektisk møte. Jeg spurte han direkte om han jobbet i denne banken, og han så meg i øynene og svarte ja.... Jeg foklarte da at jeg hadde vært i denne banken på møte, og at ingen kjente han. Først begynte han å bortforklare med at han jobbet i en annen avdeling enn denne banken og at ikke så mange kjente han fordi han var ny osv, osv... Men tilslutt begynte han å gråte, å bedyre at han trodde jeg ikke ville gå ut med en som arbeidet som bussjåfør.. Han bedyret også at han ikke har løyet om noe annet, men nå løy han jo meg rett opp i ansiktet... Hva skal jeg tro? Jeg vil presisere at dette er en jeg har kjent perifert i mange år, og var litt overrasket over at han sa han var økonom, men man stiller jo ikke spørsmål ved folks yrke når man tror man vet hvem dem er. Jeg er faktisk fryktelig betatt av denne mannen, så hva gjør jeg nå?