Lucky? Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hei Har fått et tips fra en jeg kjenner om å ta akupunktur? Noen som har erfaringer med det?
^^Sunny^^ Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Hei Har fått et tips fra en jeg kjenner om å ta akupunktur? Noen som har erfaringer med det? Jeg har hatt EN behandling.. Har ikke skjedd noe enda, men jeg tror det er flere som har positive opplevelser med det Jeg gjør det gjerne igjen
Strix Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har hatt ganske mange, såvidt jeg vet ga det ingen effekt og det var til tider litt ubehagelig på enkelte stikkområder. Men ellers helt ok. Hadde jeg visst at det ga effekt kunne jeg spandert mer tid og penger på det.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har hatt EN behandling.. Har ikke skjedd noe enda, men jeg tror det er flere som har positive opplevelser med det Jeg gjør det gjerne igjen Kan du si hvem du går til? Jeg bor i Oslo og har vært litt til Vibeke Fjeld, men så holdt vi opp med prøvingen i en periode, så vi droppet ut. Nå er det på tide å prøve igjen og jeg vil gjerne få så mange forslag som mulig til dyktige akupunktører.
Lucky? Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2009 Ingen fler som har erfaring med det?
Eileen Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har gått til det raltivt lenge, både før jeg ble gravid, mens jeg var gravid og litt etter jeg fødte.. Jeg personlig mener jeg hadde stor nytte av det i modningstiden og til fødsel(fikk også akupunktur under fødselen) Men man må nesten prøve seg fram, noen mener nok at det ikke er noe for dem andre syns det fungerer bra.
Lucky? Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2009 I dag har jeg hatt min første akupunkturtime Var en veldig nydelig og forståelsesfull dame og hun hadde mange gode erfaringer med sånne som meg Blir spennende å se om det blir noe resultat av dette da Deilig å endelig være igang i allefall
Kattugla Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 I dag har jeg hatt min første akupunkturtime Var en veldig nydelig og forståelsesfull dame og hun hadde mange gode erfaringer med sånne som meg Blir spennende å se om det blir noe resultat av dette da Deilig å endelig være igang i allefall Hvor var det du dro? Føler du at det har hjelpet? Kunne tenkt meg å prøve selv, men det er jo utrolig mange steder å velge mellom..
Lucky? Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2009 Hvor var det du dro? Føler du at det har hjelpet? Kunne tenkt meg å prøve selv, men det er jo utrolig mange steder å velge mellom.. Er hos en privat dame her i byen Synes det absolutt har hjulpet meg, selvom jeg ikke er gravid ennå, så merker jeg forskjell på kroppen i allefall
Mayami Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Jeg også! Merker stor forskjell på syklus/PMS. Mye mindre smertefull EL, i alle fall! Ble kvitt migrene i tillegg, som en bonus! for stikking!!
Lucky? Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2009 Jeg også! Merker stor forskjell på syklus/PMS. Mye mindre smertefull EL, i alle fall! Ble kvitt migrene i tillegg, som en bonus! for stikking!! Migrene har jeg faktisk ikke tenkt på, men det har jeg faktisk ikke hatt siden jeg begynte hos henne jeg heller...
Gjest Fisk73 Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 Jeg prøver en del alternative behandlinger selv, har prøvd akupunktur, refleksologi og osteopati. Føler selv at alternative behandlinger hjelper, men har også lest en artikkel som sa at de som kombinerte alternative behandlinger med prøving hadde en mindre suksess med resultatet enn de som ikke gjorde det. Prøver å finne artikkelen, men finner den dessverre ikke. Babyverden.no skriver dette: Alternativ behandling Når det gjelder nytten av alternative metoder som for eksempel akupunktur, homeopati og soneterapi, er erfaringene forskjellige. Noen, både kvinner og menn, har opplevd å ha god nytte av slike metoder, det gjelder kanskje særlig i de tilfellene der det ikke er funnet noen årsak til barnløsheten. En svensk doktoravhandling konkluderte for noen år siden med at akupunktur var gunstig for kvinner som gjennomgikk prøverørsbefruktning. På den annen side viser en nyere dansk/britisk undersøkelse at en gruppe kvinner som benyttet alternative metoder (homeopati, akupunktur, urtemedisin og refleksologi) i prøverørsperioden, hadde redusert sjanse til å bli gravid sammenlignet med dem som kun benyttet seg av tradisjonell prøverørsbehandling. En mulig forklaring kan være at de alternative metodene gjorde at kvinnene responderte annerledes på prøverørsbehandlingen enn de ellers ville ha gjort. Det er altså vanskelig å gi noen entydige råd når det gjelder alternativ behandling ved barnløshet. Som med så mye annet må det enkelte par finne ut hva de ønsker å prøve. Lykke til uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå