Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #1 Del Skrevet 2. januar 2009 - Når en kunde ikke betaler; skal en bruke samme fakturanummer i purringen, eller lage helt ny faktura, med nytt fakturanummer? - Dersom kunden har kjøpt noe annet i perioden, kan en skrive ut "samlefaktura" som tar med purringen og det nye kjøpet? hva er best praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Del Skrevet 2. januar 2009 Man purrer riktig faktura, nemlig den opprinnelige. Eller så må jo du kreditere den første og lage en ny, men det er jo mildt sagt misvisende for kunden, hvis ikke dette er avtalt da. Spør hva revisoren din mener du:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 3. januar 2009 #3 Del Skrevet 3. januar 2009 En purring har ikke et fakturanummer. Sjekk med leverandøren av fakturaprogrammet ditt om hvordan du skal produsere en purring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 3. januar 2009 #4 Del Skrevet 3. januar 2009 Hos oss blir opprinnelig faktura kreditert, og purringen går ut med nytt fakturanummer. På purrefakturaen står "fakturanummer: xxxxxx" og "purring på faktura xxxxxx". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå