Gjest Gjest_Jenta_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Søsteren til min beste venninne som har litt problemer. Hun har lenge hatt pengeproblemer (klarer rett og slett ikke å kontrollere pengebruken) og tyveriproblemer og litt andre ting. Det siste hun har gjort nå, er at hun har blitt kjent med en 57 år gammel mann på en pub. Hun er 19 år. Det vi har fått høre, er at han har betalt flybiletter, regninger og gitt henne penger utenom. Nå har han tilbytt henne en vaskejobb hvor hun fåt 1000 kroner i uken for å vaske hos ham to ganger i uken. Alt dette synes jeg høres litt for godt ut til å være sant. Enten forteller hun ikke hele sannheten, ellers har denne mannen stygge baktanker. Jeg frykter rett og slett voldtekt. Hun er en klok pike, men ikke helt fornuftig, og som sagt har hun visse problemer. Søsteren hennes (altså min beste venninne) ar prøvd å snakke med henne litt. Jeg føler jeg ikke kan prate med henne om slike private ting siden jeg ikke kjenner henne så veldig godt. Men hvis noe skjer med henne nå (f.eks voldtekt eller noe), så kommer jeg til å føle dårlig samvittighet likevel. Jeg kan liksom ikke blande meg inn i det, men jeg burde kanskje gjøre noe for å "forebygge problemet" om dere skjønner hva jeg mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå