Gå til innhold

Sydentur til sommern

Anbefalte innlegg

Gjest Thea-marie
Skrevet

Hei

Vi er en liten venninnegjeng, 4-6 stk, som skal til syden i sommer. Vi er 23-25 år og ønsker derfor ikke å dra til værste 18års stedet. Men vi ønsker allikevel at det skal være litt festing, og at det er litt skandinavier der:) Vi har bestemt hos for at det må bli hellas. Men hvor? Er det kun Hersonissos, Kos eller Rhodos å dra til? jeg har vært på 2 av de 3 stedene og vil gjerne se litt nytt..

Hvordan er Korfu? Ser veldig pent ut der, men hvordan er utelivet der?

Tusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Vi er en liten venninnegjeng, 4-6 stk, som skal til syden i sommer. Vi er 23-25 år og ønsker derfor ikke å dra til værste 18års stedet. Men vi ønsker allikevel at det skal være litt festing, og at det er litt skandinavier der:) Vi har bestemt hos for at det må bli hellas. Men hvor? Er det kun Hersonissos, Kos eller Rhodos å dra til? jeg har vært på 2 av de 3 stedene og vil gjerne se litt nytt..

Hvordan er Korfu? Ser veldig pent ut der, men hvordan er utelivet der?

Tusen takk for alle svar!

Jeg var på Korfu for noen år siden - men kan ikke anbefale det. Det regnet en god del og var ganske kaldt.. brrrr. Dette var i mai. Det er en frodig øy og dermed regner det også en god del. Der vi var (sørsiden av øyen tror jeg) var det en heller dårlig strand - slik at vi måtte leie moped for å komme til de flotte strendene. Jeg drar ikke tilbake til Korfu... Hva med Kypros?

Gjest Gjest_Lizz84_*
Skrevet

Jeg har vært i Agia Marina/ Platinas på Kreta fire ganger, trives godt der. Her er det både uteliv og muligheter for å ta det litt mer rolig. Det er heller ikke langt unna Chania, som er en større by med mer liv. Har også vært i Agia Napa åp Kypros, mer fest og røre her. Dere bør nok dra på en av de litt større øyene hvis dere vil ha fest og moro, de mindre øyene har jeg hørt at det er et mer rolig tempo på... Kommer jo litt ann på hva man ønsker...

Skrevet

Jeg har hørt at Zakynthos er utrolig bra. Ikke den samme turistghettoen som Kos og Ayia Napa, men allikevel veldig bra uteliv.

Skrevet

Jeg synes ikke Zakynthos var noe særlig.. Det var så og si bare engelskmenn + noen nederlendere. Ingen skandinavere (utenom oss selv)

Utestedene var ok, men bortsett fra det var Laganas (som er partystedet) et ganske kjedelig sted. Det manglet sjarm og hele Laganas bestod av en lang strand (som fungerte som hovedvei om natten) og en bargate og det var det hele.. Det var riktignok flere utflukter man kunne være med på, og om man leier moped får man ser mer av øya, men er ikke en plass jeg ville reist tilbake til!

Har også vært på Hersonissos (Kreta), Kos, Ayia Napa og Magaluf. Alle steder har sine fordeler og ulemper, men Kos ville jeg droppet - da det bare er 18-åringer..

Jeg har hørt Kroatia er bra jeg :) Det ville jeg sjekket ut :)

Ellers angrer jeg på at jeg ikke dro til Ios..

Ellers kan jeg anbefale Ibiza som er en fantastisk øy med masse flott natur, internasjonal atmosfære og høyt nivå på restauranter, utesteder, barer.. men møtte ikke så mange skandinavere der, så da utgår vel den muligheten :)

Skrevet
Jeg synes ikke Zakynthos var noe særlig.. Det var så og si bare engelskmenn + noen nederlendere. Ingen skandinavere (utenom oss selv)

Utestedene var ok, men bortsett fra det var Laganas (som er partystedet) et ganske kjedelig sted. Det manglet sjarm og hele Laganas bestod av en lang strand (som fungerte som hovedvei om natten) og en bargate og det var det hele.. Det var riktignok flere utflukter man kunne være med på, og om man leier moped får man ser mer av øya, men er ikke en plass jeg ville reist tilbake til!

Har også vært på Hersonissos (Kreta), Kos, Ayia Napa og Magaluf. Alle steder har sine fordeler og ulemper, men Kos ville jeg droppet - da det bare er 18-åringer..

Jeg har hørt Kroatia er bra jeg :) Det ville jeg sjekket ut :)

Ellers angrer jeg på at jeg ikke dro til Ios..

Ellers kan jeg anbefale Ibiza som er en fantastisk øy med masse flott natur, internasjonal atmosfære og høyt nivå på restauranter, utesteder, barer.. men møtte ikke så mange skandinavere der, så da utgår vel den muligheten :)

Ios har jeg hørt utrolig mye godt om ja! :jepp:

Ellers er Barcelona utrolig bra når det gjelder uteliv. Vi karret oss hjem i 7-tiden på morningen en gang..og så er det strand der. :)

Skrevet

Jeg har vært mye i Hellas fra jeg var 21 til 29. Det jeg kan si med sikkerhet: jeg kan ikke fordra Kreta. Ikke fordi det ikke er fint der, men fordi grekerne er mer arrogante og masete. Jeg har vært i Rethymnon og Hersonissos på Kreta, Hersonissos hadde høy partyfaktor, og hvis man er ute etter 2 uker på fylla - for all del. Bystranda er dog ikke særlig fin/ren, og jeg syns ikke noen av stedene har den greske sjarmen.

Jeg foretrekker øyhopping, men det avhenger hvor lenge dere skal være borte. Mine beste hellas-minner er fra Kykladene. Det kommer an på hva dere er ute etter, ligge på en fin strand på dagtid for å så være fulle hver kveld, eller om dere vil oppleve litt også.

Jeg vil på det sterkeste anbefale Santorini - Paros - Naxos hvis dere har et par uker, da får dere litt av alt. Mykonos var også fantastisk, men her kan man ikke være homofob for å være ;)

Skrevet
Ios har jeg hørt utrolig mye godt om ja! :jepp:

Ios har jeg vært på 2 ganger, første gangen husker jeg overhodet ingenting av, andre gangen forstod jeg hvorfor.

Bartenderne er SVÆRT rause med vodka i drinker der nede, men dette er vanskelig å kjenne når man allerede har hivd i seg litt på forhånd. Dette høres kanskje ut som en drøm, men det er noe man bør være veldig obs på.

Ios er Hellas sitt svar på Ibiza. Det er høy partyfaktor hele natta til langt på morgenen, men på dagtid/etterm så er det totalt dødt fordi folk ligger på hotellrommet og sover av seg rusen. Kanskje det har forandra seg litt siden jeg var der, men det er ihvertfall slik jeg oppfatta Ios. Lite sted uten stort annet å by på enn overstadig drita skandinavere. GReit å dra innom for 1 dag eller 2, men ville aldri tilbragt en hel ferie der.

Gjest Grekofil
Skrevet

Anbefaler Rhodos By. Der kan man velge selv, om man vil delta i festlivet, eller ta det veldig rolig uten å bli forstyrret av festbråket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...