Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bidraget pleier vanligvis å komme på kto ca rundt den 28 i hver mnd, men nå har jeg enda ikke fått bidrag.

Er det flere enn meg som ikke har fått det ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener at jeg fikk mitt litt før jul jeg...ellers ved samme dato som deg.

Skrevet
mener at jeg fikk mitt litt før jul jeg...ellers ved samme dato som deg.

Hmmm... har ikke fått bidrag siden den 26/11 jeg.

Skrevet

Dersom du får bidrag fra far må du ta det med ham. Virker ikke som om du får bidragsforskudd fra nav, siden det blir utbetalt i begynnelsen av måneden og ikke slutten. Kan ikke være barnetrygden du mener? Den pleier å komme i sluten av måneden, men kom 19. desember i stedet.

Gjest Gjest_Gulla_*
Skrevet

Jeg har ikke fått.

Har hatt mye rot fra NAV innkrevning i det siste.

Oppdateringer skjer mellom kl.12.00 og 14.00 så prøv å sjekke saldoen da.

Skrevet
Dersom du får bidrag fra far må du ta det med ham. Virker ikke som om du får bidragsforskudd fra nav, siden det blir utbetalt i begynnelsen av måneden og ikke slutten. Kan ikke være barnetrygden du mener? Den pleier å komme i sluten av måneden, men kom 19. desember i stedet.

Bidragsforskuddet kom til lik dato (skal gjøre det men mye surr og kluss der også)

Bidraget fra BP som går gjennom NAV kan variere alt ettersom når h*n får lønn.

Jeg har heller ikke fått noe ennå.

Skrevet

Hadde jeg fått bidraget direkte fra BP, så hadde jeg selvsagt tatt det med han, å ikke her på KG.

Men jeg får bidraget fra Nav innkreving, å lurte på om det var flere enn meg som ennå ikke har fått bidrag.

Har igrunnen ikke hatt noen problemer med å få bidraget til tiden tidligere, men nå har det altså ikke kommet.

Vet at det skal komme innen den 10 i hver mnd, men så sent har jeg aldri fått det før. Det pleier som sagt å komme rundt den 28, å i november fikk jeg bidrag den 26.

Mener heller ikke barnetrgden som kom rett før jul.

Skrevet
Er det flere enn meg som ikke har fått det ennå?

:Nikke:

Skrevet
:Nikke:

Det ser ikke ut til at det blir noe bidrag til helgen ihvertfall. Har ikke kommet noe inn på kto ennå. Det er jo litt surt siden dette er penger man regner med å derfor også venter på.

Skrevet
Det ser ikke ut til at det blir noe bidrag til helgen ihvertfall. Har ikke kommet noe inn på kto ennå. Det er jo litt surt siden dette er penger man regner med å derfor også venter på.

Her har du en oversikt fra NAV sin hjemmeside for utbetalingsdatoer NAV så har du ikke fått bidraget enda så bør du ringe NAV for da er det noe galt. Er også lurt og vite når det skal være på konto og ringe snarest mulig etter forfalt dato så slipper du å gå å ergre deg for penger man venter på. De jobber for dere brukere :)

Skrevet (endret)

Nå aner ikke jeg om du skal ha bidraget på samme dato som meg da jeg er usikker på om dette er individuelt, men jeg skulle hatt det den 25 desember!

Bidragsforskuddet skal du ha innen den 7 i måneden!

-----

Jeg har heller ikke fått bidrag, hverken bidragsforskuddet eller det fra BP.

Nå har jeg hatt tull med NAV innkreving siden i sommer, men i november fikk jeg igjen det de hadde rotet med!

Brev og/eller mail kan ta inntil 2-3 mnd. før en får svar på, det er min erfaring.

Sist jeg ringte dem (78977700) var det kun svarer med "tast ditt og datt opplegg"

Det ene alternaivet dem hadde da var: "dersom du ikke har fått inn bidrag, sjekk kontoen en gang til" :jepp: Noe så teit, så teit at det er til å fnise av :fnise:

Jeg skulle hatt 25 desember i følge NAV innkreving-det skrev dem bla.som svar på siste klagen min, samt bidragsforskudd skal fast komme den 7. i mnd. -har ikke sett snurten av disse pengene...vedder for at dem ikke kommer i januar heller :sukk: (BP hos meg bli trukket automatisk i lønn fra arbeidsgiver,så han har betalt)

Hilsen drittlei NAV rot.

Endret av Silmarill
Skrevet
Her har du en oversikt fra NAV sin hjemmeside for utbetalingsdatoer NAV så har du ikke fått bidraget enda så bør du ringe NAV for da er det noe galt.

Feil! Det er Nav innkreving som styrer dette, det er ikke bidragsforskudd slik du tror, men bidraget fra far. Det går gjennom innkrevingssentralen. Tydeligvis er det mange som ikke har fått det. Noen som gidder å ringe NAV innkreving på mandag og fortelle oss andre hvorfor de ikke har overført pengene til oss? Fedrene har jo betalt inn som vanlig, men NAV innkreving holder altså igjen pengene våre.

Skrevet (endret)
Feil! Det er Nav innkreving som styrer dette, det er ikke bidragsforskudd slik du tror, men bidraget fra far. Det går gjennom innkrevingssentralen. Tydeligvis er det mange som ikke har fått det. Noen som gidder å ringe NAV innkreving på mandag og fortelle oss andre hvorfor de ikke har overført pengene til oss? Fedrene har jo betalt inn som vanlig, men NAV innkreving holder altså igjen pengene våre.

Helt riktig! BP har betalt som vanlig han hos meg i hvert fall!

Jeg kommer uansett til å ringe, men håper ikke jeg blir møtt av den teite svareren med disse idiotiske tastegreiene ....håper det er forandret nå!

(tast x: Har du ikke fått bidrag, sjekk kontoen en gang til) :gjeiper:

De gangene jeg har fått prate med noen så skjønner dem ikke hva jeg mener, eller så vil de ikke skjønne virker det som :vetikke:

De gangene jeg har skrevet å klaget på tull så har jeg fått svar etter 2-3 mnd.

Det tlf.nr jeg har er: 78977700, ser nå et annet nr. jeg har fått på klagesvaret som har 20 på slutten istedenfor 00.

Jeg er så lei NAV innkreving.............

Endret av Silmarill
Skrevet

BP her trekkes også direkte av arbeidsgiver, å bidraget pleier å komme fast ca den 28. Så det er nok som flere her sier at Nav holder igjen pengene våre.

Selv om jeg ikke er glad for at også andre enn meg må vente på bidraget, så er det på en måte godt at det ikke bare er jeg som ikke har fått bidraget. Det betyr jo at pengene sikkert er underveis, men ganske forsinket.

Gjest Gjest_Gulla_*
Skrevet
Brev og/eller mail kan ta inntil 2-3 mnd. før en får svar på, det er min erfaring.

Sist jeg ringte dem (78977700) var det kun svarer med "tast ditt og datt opplegg"

Det ene alternaivet dem hadde da var: "dersom du ikke har fått inn bidrag, sjekk kontoen en gang til" :jepp: Noe så teit, så teit at det er til å fnise av :fnise:

Ho,ho det reagerte vi på også.Måtte ringe flere ganger for å høre om det virkelig var det dem sa.De ba oss faktisk sjekke kontoen en gang til :skratte:

Hva skrev nav inkrev.til deg da de endelig svarte deg.Bare skriv det som ikke er personlig.Jeg klagde til dem for 1 måned siden men venter fortsatt på svar.

Skrevet

Bidraget kommer som regel på konto ca den 5 hver måned, men senest den 10. Sånn er regelen, les på NAV sine sider. Nå har vi såvidt passert månedskifte. Vær tålmodig damer og slutt å mase.

Skrevet
Bidraget kommer som regel på konto ca den 5 hver måned, men senest den 10. Sånn er regelen, les på NAV sine sider. Nå har vi såvidt passert månedskifte. Vær tålmodig damer og slutt å mase.

Uansett hva reglene til Nav er (har jo lest de), så pleier de å være på kto ca 28 hver mnd, å da begynner jeg å lure når de hittil ikke har kommet.

Skrevet
Uansett hva reglene til Nav er (har jo lest de), så pleier de å være på kto ca 28 hver mnd, å da begynner jeg å lure når de hittil ikke har kommet.

Det har jeg faktisk aldri vært borti, at bidraget har kommet på kto så tidlig. Du må bo i en utrolig effektiv kommune. Men barnetrygden derimot, den pleier å komme på konto den 28. Bare at i desember kom den litt tidlig, den 18...

Skrevet
Det har jeg faktisk aldri vært borti, at bidraget har kommet på kto så tidlig. Du må bo i en utrolig effektiv kommune. Men barnetrygden derimot, den pleier å komme på konto den 28. Bare at i desember kom den litt tidlig, den 18...

Jeg har alltid fått inn bidraget i slutten av mnd med unntak av kanskje 2 - 3 ganger. Jeg har mottatt bidrag i snart 12 år nå, å jeg bodde i en annen kommune tidligere som også betalte ut bidraget i slutten av mnd.

Skrevet

SÅnn er regelen`Dette er jo bare tull! Mulig at DU får det den femte, men jeg får det alltid rundt 28. i hver måned. BIdraget SKAL nemlig betales fra far før månedsskiftet, og NAV innkreving skal videreføre pengene umiddelbart, uten flere ventedager enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...