Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg og mannen er i midten av 20-åra, slanke og friske begge to. Nå er det snart et år siden jeg sluttet på p-piller.. Har fått igjen stabile sykluser, og har også fått påvist EL ved blodprøve. Regner derfor med at det er i orden ihvertfall. Men hva annet kan da være årsaken til at det ikke går? Har samleie hver eller annenhver dag.. Blir like skuffet hver måned, og det begynner å tære på litt.. Tar nok snart kontakt med lege for utredning, men tenkte kanskje det var noen her som har noen forklaring på hva som kan være problemet, evt hva vi kan gjøre med det... Skjønner at ingen kan gi meg et klart svar på det her, men det er vel kanskje noen med samme erfaringer som meg? Håper noen kan hjelpe...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Det er dessverre en del ting som kan være med på å gjøre det vanskelig for dere å bli gravide. F. eks: dårlige spermier, kan sjekkes ved at samboeren din tar en sædprøve. tette eggledere, kan sjekkes ved hcg røntgen eller lap. flimmerhårene i egglederen er borte, det sjekkes egentlig ikke, men kan sees ved lap. muskelknuter i livmoren eller hjerteformet livmor, dette kan sees på UL noen ganger, men som oftest må man ta hysteroskopi. I tillegg er det en del som man ikke finner ut av årsaken til at man ikke blir gravid. Lykke til videre!
Strix Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Det kan være så mangt... Vi har prøvd i snart 2 år og er friske og ganske unge begge to. Selv om du har el, kan disse være dårlige(som mine) og da lar egget seg ikke befrukte. Kanskje egget ikke fester seg, av uvisse årsaker. Mannen kan ha dårlige svømmere som ikke finner egget. Kanskje dere bare ikke har truffet enda. Kanskje har det ingen medisinsk forklaring... Har du prøvd snart et år kan du trygt kontakte lege når det har gått et år, det skader ikke! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Ja det kan dessverre være så mangt selv om man er unge og friske, det meste er sagt over her. Men også harde eggeskall hos kvinnen eller endometriose er noen av tingene. Håper på at dere bare ikke har truffet enda!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Har du forsøkt å tatt eggløsningstest?? Det var det som skulle til for meg. jeg bomma helt, da jeg trodde jeg hadde eggløsning på helt feil tid
Gjest 9 pp Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Har du forsøkt å tatt eggløsningstest?? Det var det som skulle til for meg. jeg bomma helt, da jeg trodde jeg hadde eggløsning på helt feil tid Jeg har prøvd i ni mnd. Skal gå til gynekolog for utredning når det er gått ett år. Blir godt å finne ut om det er noe galt, eller om det ikke er noen årsak. Det er også for mange ingen årsak til barnløshet. Det tar bare tid. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Kan jo tenkes at det kan være noe med genene/kromosomene som ikke fungerer mellom enkelte par, om ikke annet er funnet. Ellers kan det jo være at det befruktede egget ikke fester seg av en eller annen grunn. Kan jo være en idee for begge å ta kosttilskudd og spise sunt for å forbedre sjansene. Din mann bør sjekke sædkvaliteten tenker jeg, og gjøre ting for at de skal holde seg bra feks å ikke ha for mye varme i området, unngå røyking, ikke ha mobil i lomma etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå