Gå til innhold

Ikm,.. gått en uke over tiden og tester negativt..!?!

Anbefalte innlegg

Gjest karolinepia
Skrevet

Jeg er 28 år gammel jente. Sluttet på pillene i september. samboeren var borte å jobbet en måned og, tja.. jeg tenkte en fri måned hadde vært greit.

men så ble det selvfølgelig til at jeg ikke startet på pillene igjen, i det hele tatt.

Jeg snakket med samboeren da han kom hjem og fortalte at jeg ikke brukte noe nå. Vi har tidligere snakket om barn, men det har ikke blitt til noe mer enn prat. Så vi har vel tenkt, skjer det så skjer det.

men sist jeg nå hadde TR var 23/11. Helt som forventet og som vanlig på morgenen.

Også regnet jeg ut at rundt julaften så kom den neste gang. Men da skjedde det ikke noe.

kjøpte en test i panikk på 3 dag, da det gikk opp for meg at, oi! mulig det er en grunn til at TR ikke kom :sjenert:

Har siden 3 juledag testet 3 ganger negativt.

er dette stress? er det kroppen min som ikke er helt over pillene og kommet inn i ny syklus?

Jeg føler ikke at jeg har noen typiske tegn på gravid heller? jo. hatt hvit utflod, og selvfølgelig ingen TR... ikke antydning til TR i det hele tatt. Selv om jeg tror at den kommer hele tiden.

Jeg tenker at hadde jeg faktisk vært gravid, så hadde det slått ut på tester?

(har testet med CB) eller er det slik at man kan teste negativt så lenge? d

Noen med erfaring som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har registrert meg. Om noen heller vi sende en PM :)

Skrevet

Hei

Jeg vet godt selv hvor frustrerende dette kan være. Antakelig er det kroppen din som ikke har kommet seg helt etter pille-slutt. Jeg hadde også helt normal syklus den første måneden, for deretter å få sykluser på over 35 dager...

Vil anbefale deg å begynne med temperaturmåling etterhvert, da vet du når/om du har eggløsning. På den måten vet du når du kan forvente å få mensen. Er heller ikke sikkert man har eggløsning hver måned, og da kan syklusene bli veldig lange.. Er flere tråder her inne som forklarer hvordan temping fungerer.

Lykke til!!

Gjest Linnah
Skrevet

hei!

og :velkommen: som prøver :jepp:

først og fremst; du er nok ikke alene om å slite med dette problemet :(

men jeg tror nok aller helst at du har en ustabil syklus etter å ha sluttet på pillen..

uten å gjøre deg altfor optimistisk, kan du kanskje være gravid, men hCG nivået har kanskje ikke steget nok til at det vises på en test?

jeg sluttet på pillen i slutten av september, fordi vi var klare :D men, hadde jeg visst hvor ustabil syklus jeg ville få hadde jeg sluttet lenge før vi satte igang med prøving!

første mens kom som vanlig 4 dager etter siste pille. denne syklusen varte i 31 dager før jeg fikk neste mens. dette var jeg jo veldig fornøyd med, da noen har sykluslengde på 80-90-100 dager :omg: men, det skulle altså vise seg at neste mens ikke kom før etter 45 dager igjen! :glare: og dette er leeeenge å vente da man aller helst vil bli gravid :rødme: du kan tro jeg testet og testet etter IKM (ikke-mensen); men alle testene var altså neg :(

nå er vi inne i vår andre PP (prøveperiode) og det ser ut til at denne blir litt kortere, da EL kom noen dager før tiden :danser: så, syklusen er kanskje på vei til å stabilisere seg :duskedame:

om dere nå har bestemt dere for å prøve må du komme inn i prøverdagboka og lage din egen bok (link til boka mi finner du i signaturen min). der er det mange kloke prøvere! jeg er jo ganske fersk i gamet selv, så setter pris på jentene der inne :)

lykke til og kanskje vi "sees"?

:klemmer: fra meg!

Skrevet

Mest sannsynlig er det syklusen din som er på bærtur, så det er fint lite å gjøre annet enn å vente, og teste på nytt hvis mensen ikke kommer.

Jeg opplevde det samme da jeg slutta på pilla. Testa negativt dag etter dag. Først dag 8 etter IKM testa jeg positivt... så det er jo håp :)

Skrevet

Jeg har hatt stabile sykluser med 27 dager siden juni, sluttet med hormonprenansjon i februar i fjor. Men nå i vår første prøveperiode i desember, gikk jeg fem dager over IKM før mensen kom. Testet negativt to ganger.

Har tenkt i etterkant at jeg kanskje var veldig spent, samtidig var jeg syk noen dager. En må bare smøre seg med tolmodighet. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. :jepp:

Lykke til Karolinepia!

Skrevet

Takk for svar :)

Her har det ikke skjedd noenting. Men jeg tenker også at kroppen min er litt i ulage og at jeg får mensen etter hvert.

Har aldri opplevd å ikke fått den før? selv ikke før jeg begynte på disse pillene.

Men nå har jeg tatt de jevnt i 5 år, og det er klart de gjør noe med kroppen.

Får bare vente å se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...