Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

såg den ene tråden om nav her og da fant jeg ut at jeg skulle fortelle om min erfaring med nettop det.

jeg flyttet hit jeg bor nå i slutten av august, og saksmappen skulle automatisk bli sendt over når jeg endret adresse i folkeregisteret.

jeg gjorde det kort stund etter jeg flytta, og mappen kom aldri til kommunen jeg bor i nå!

den er kommet bort...hele j**** saksmappa!

min gamle kommune skylder på forvaltning og forvaltning skylder på min gamle kommune!

dette har ført til at min utbetaling av rehabiliteringspenger har blitt utsatt og jeg måtte låne av nav til mine rehabiliteringspenger kom, og de antok at det ville skje snart, så skulle de trekke lånet fra rehabiliteringspengene mine når de skulle komme!

vell...mappen ble aldri funnet, men de fikk de nødvendige tallene så jeg fikk et nytt vedtak.

og nå skal jeg over på attføring, og siden min nye kommune ikke har noen papirer på meg så må de ha journalen min.

av forskjellige uforståelige grunner for min del, så ville ikke legekontoret gi ut journalen min som jeg fikk tilsendt fra min gamle kommune.

men jeg måtte bestille meg legetime for å få en lege-erklæring så de kan starte med det hersens vedtaket og så jeg får søkt her og der så jeg en vakker dag kan begynne og jobbe!!!!!!

dette har skapt mye frustrasjon, irritasjon og gjort så jeg har slitt veldig med min økonomi. jeg har nok og slite med fra før, men alt i alt så er det nav og økonomien min som har vært det tyngste med og flytte til en ny plass!!

det burde ikke være sånn!!

er så lei av nav og tullet deres...hva kan man gjøre med sånt??

det er ikke akseptabelt at en mappe med min sykdomsperiode og mye informasjon om meg og min sykdom er en plass ingen vet!!

takk skal dere f*** meg ha nav!!

Endret av Tonlon
Videoannonse
Annonse
Skrevet
såg den ene tråden om nav her og da fant jeg ut at jeg skulle fortelle om min erfaring med nettop det.

jeg flyttet hit jeg bor nå i slutten av august, og saksmappen skulle automatisk bli sendt over når jeg endret adresse i folkeregisteret.

jeg gjorde det kort stund etter jeg flytta, og mappen kom aldri til kommunen jeg bor i nå!

min gamle kommune skylder på forvaltning og forvaltning skylder på min gamle kommune!

dette har ført til at min utbetaling av rehabiliteringspenger har blitt utsatt og jeg måtte låne av nav til mine rehabiliteringspenger kom, og de antok at det ville skje snart, så skulle de trekke lånet fra rehabiliteringspengene mine når de skulle komme!

vell...mappen ble aldri funnet, men de fikk de nødvendige tallene så jeg fikk et nytt vedtak.

og nå skal jeg over på attføring, og siden min nye kommune ikke har noen papirer på meg så må de ha journalen min.

av forskjellige uforståelige grunner for min del, så ville ikke legekontoret gi ut journalen min som jeg fikk tilsendt fra min gamle kommune.

men jeg måtte bestille meg legetime for å få en lege-erklæring så de kan starte med det hersens vedtaket og så jeg får søkt her og der så jeg en vakker dag kan begynne og jobbe!!!!!!

dette har skapt mye frustrasjon, irritasjon og gjort så jeg har slitt veldig med min økonomi. jeg har nok og slite med fra før, men alt i alt så er det nav og økonomien min som har vært det tyngste med og flytte til en ny plass!!

det er ikke akseptabelt at en mappe med min sykdomsperiode og mye informasjon om meg og min sykdom er en plass ingen vet!!

Et kjempegodt eksempel på hvorfor dere må sørge for å ha KOPIER AV ALLE PAPIRER SELV. Dessverre er det sånn det har blitt.

Skrevet
Et kjempegodt eksempel på hvorfor dere må sørge for å ha KOPIER AV ALLE PAPIRER SELV. Dessverre er det sånn det har blitt.

Ja, det blir vel en tykk perm for dere som trør ned dørene til NAV i eininga!!! Ofrer dere noen gang en tanke til de som faktisk betaler trygda/stønaden/tilskuddet/bidraget deres, eller er dere mest opptatt av å karre til dere mest mulig av de pengene som andre ærlig har tjent?

Skrevet
Ja, det blir vel en tykk perm for dere som trør ned dørene til NAV i eininga!!! Ofrer dere noen gang en tanke til de som faktisk betaler trygda/stønaden/tilskuddet/bidraget deres, eller er dere mest opptatt av å karre til dere mest mulig av de pengene som andre ærlig har tjent?

Ja, fy faen. Tenk å bli syk og måtte rehabiliteres!

:roll:

Skrevet

Det vil bestandig være noen som utnytter systemet. Og det gjelder uansett hvilke regler som er.

Selv er jeg ufrivillig på nav, etter en bilulykke hvor jeg havnet i rullestol. Har kjempet meg opp til å kunne gå igjen, men jeg har store smerter hele tiden. Jeg er lei av å gå hjemme, men jeg innser at jeg ikke klarer å jobbe. I alle fall ikke enda. Jeg har målet mitt klart, men jeg må også være realist og innse at jeg kanskje aldri klarer det.

Tenk dere om før dere skjærer alle over en kam. Jeg er glad for at vi har et sånt system, for det hjelper sånne som meg og andre som virkelig trenger det. Nav burde heller vært flinkere til å ikke gi stønad til "alle".

Skrevet
Det vil bestandig være noen som utnytter systemet. Og det gjelder uansett hvilke regler som er.

Selv er jeg ufrivillig på nav, etter en bilulykke hvor jeg havnet i rullestol. Har kjempet meg opp til å kunne gå igjen, men jeg har store smerter hele tiden. Jeg er lei av å gå hjemme, men jeg innser at jeg ikke klarer å jobbe. I alle fall ikke enda. Jeg har målet mitt klart, men jeg må også være realist og innse at jeg kanskje aldri klarer det.

Tenk dere om før dere skjærer alle over en kam. Jeg er glad for at vi har et sånt system, for det hjelper sånne som meg og andre som virkelig trenger det. Nav burde heller vært flinkere til å ikke gi stønad til "alle".

Jeg er enige at man på ingen måte skal ta fra de som er ofre i en trafikkulykke mulighetene til å leve et verdig liv, men dette er strengt tatt forsikringsselskapene sitt ansvar. Om en råner/tulling krasjer og kvester en annen person bør ansvarsforsikringen til vedkommede dekke de utgifter offeret har.

Skrevet

Det gjør de jo også. I alle fall i mitt tilfelle. Jeg får stønad fra nav tilsvarende halve lønna jeg hadde, resten får jeg dekt fra ansvarsforsikringa til tullingen. Har fått dekt alle utgifter på løpende bånd, og det har aldri vært noe problem. Det vil jeg også tro er pga at det ikke var min feil.

Men likevel, det er dyrt å være hc, og jeg vet ikke om forsikringene hadde holdt ut så veldig lenge da. Bare 1 mnd på rehab kosta 70000,- og mange var der mye lengre enn meg. Nå kom jeg over på noe jeg egentlig ikke har peiling på, jeg ville bare i første innlegget mitt si at man ikke måtte slå alle over en kam. Det er så lett å gjøre det.

Skrevet

Du glemmer noe jævla viktig og det er at trygdeordningene i Norge og utbetalingene derfra er basert på at man har vært i arbeid og betalt skatt. De som ikke har gjort det, får så lite utbetalt at jeg tror neppe det er verdt å misunne noen...

Jeg har hatt tilsvarende problemer med NAV, bl.a. fordi jeg havnet i en stygg bilulykke, men jeg har også betalt inn minst et par millioner i skatt før jeg trengte hjelpen derfra og slik er det for mange!

Skrevet
Jeg er enige at man på ingen måte skal ta fra de som er ofre i en trafikkulykke mulighetene til å leve et verdig liv, men dette er strengt tatt forsikringsselskapene sitt ansvar. Om en råner/tulling krasjer og kvester en annen person bør ansvarsforsikringen til vedkommede dekke de utgifter offeret har.

Du vet ganske lite om forsikring forstår jeg...

Skrevet

Hvis det er slik at mine skattepenger kan bidra til å gjøre ditt liv litt lettere, så er i hvert fall jeg uhyre takknemmlig for det! :klem:

Naboen ble forresten permittert fra jobben rett før jul og jeg synes det er helt greit at han "lever på mine penger" som arbeidsledig også! Han er nærmere 50 år og har vært i jobb hele sitt liv.

Skrevet

Jeg er imponert over at NAV i 2008 fortsatt holder seg med papirbaserte saksmapper, når skal de begynne å leve i samme årtusen som oss andre?

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Hvis du har lyst å rakke ned på de som har det verre en deg og stemple alle som trygdemisbrukere så står det deg helt fritt å lage en egen tråd for det. Det står deg også helt fritt å stemme ved neste valg slik at du kan få bort all trygd og slikt så samfunnet blir slik du vil ha det.

I mellomtiden har vi trygdeordninger i dette landet og NAV kontorer til å behandle dem som har KRAV på trygd etter dagens system. Det skulle da faktisk bare mangle at NAV greier å ta vare på de papirer vi overlater til dem uten at man blir beskyldt for å være trygdemisbruker av den grunn.

Skrevet
I mellomtiden har vi trygdeordninger i dette landet og NAV kontorer til å behandle dem som har KRAV på trygd etter dagens system. Det skulle da faktisk bare mangle at NAV greier å ta vare på de papirer vi overlater til dem uten at man blir beskyldt for å være trygdemisbruker av den grunn.

:enig::klappe::klappe::klappe:

Skrevet

jeg er også helt enig i at systemet blir utnyttet for ofte av svindlere. jeg er heldigvis ikke en av de så den som skrev det innlegget trenger ikke bekymre seg for det akkurat :nei: , jeg ble ufrivillig syk og VIL tilbake i jobb!

men nav gjør det ikke enklere for seg selv heller akkurat!

Skrevet

Hvis det er sånn at folk tror det er å helsikes lett å få ytelser fra NAV trygd, så tar dere feil. Disse ytelsene baseres på tidligere innbetalinger i form av skatt, samt at det er mange kriterier som skal oppfylles for at en skal falle inn under en trygdeordning. Her er det ikke rom for skjønnsutøvelse slik som hos den kommunale delen av NAV (sosialtjenesten).

Snyltere på sosialen er det nok noen flere av, ja.

Skrevet

skulle jo "surprise", men det ville jo ikke vært det. En god regel i det offentlige er å kopiere alt som er vilktig. Kjøp en mappe du kan legge alt fra NAV i, så er du tryggere.

Skrevet

Når det gjelder NAV er det viktig å ha kopier av absolutt alle papirer du får fra dem! ALLE! Dette har jeg tidlig lært meg, har hatt problemer med NAV selv.

HUSK Å FÅ KOPIER AV ALLE PAPIRER FRA NAV!!!!!

Sånn, håper det hjalp. :P

Skrevet

ja jeg tror jeg er nødt til og begynne med det!!

kan jeg rett og slett be om kopi av hele saksmappen min, om den nå skulle dukke opp igjen?

jeg tror nok jeg skal gjøre det!!!

takk for tipset :jepp:

Skrevet
ja jeg tror jeg er nødt til og begynne med det!!

kan jeg rett og slett be om kopi av hele saksmappen min, om den nå skulle dukke opp igjen?

jeg tror nok jeg skal gjøre det!!!

takk for tipset :jepp:

Hva er det NAV har da som ikke dere har selv? Trodde aldri man gav fra seg originaler og leger har vel alltid kopier hos seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...