Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne eldgamle PCen (ikke formattert eller noe som helst paa mange aar) har en lei uvane for aa spille av musikk helt av seg selv, noe som i og for seg ikke er det rareste jeg kan tenke meg. Men i kveld har den begynt aa spille av sanger som ikke eksisterer paa PCen og neppe noen gang har blitt spilt i CD-spilleren. Sangene er alle av typen country/bluegrass, noe ingen av oss (meg og sambo) hoerer paa, de fleste sangene den har spilt har jeg aldri hoert engang.

Er det noen som har noen som helst ide om hvordan dette kan skje? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tar inn webradio?

Skrevet
Den tar inn webradio?

Lite sannsynlig siden ingen av oss hoerer paa radio, med mindre den kan begynne og gjoere slike ting helt av seg selv?

Den er ganske gammel naa, og lever sitt eget liv stort sett.

Skrevet

Jeg tror Windows media player kan spille av webradio, og hvis den går så mye på selvstyr som du skriver så vil jeg ikke utelukke det. Riktig mystisk blir det først om den spiller ukjent musikk uten å være tilkoblet nett, da er det på tide å ringe TV Norge :gjeiper:

Skrevet
Jeg tror Windows media player kan spille av webradio, og hvis den går så mye på selvstyr som du skriver så vil jeg ikke utelukke det. Riktig mystisk blir det først om den spiller ukjent musikk uten å være tilkoblet nett, da er det på tide å ringe TV Norge :gjeiper:

Hehehe, da maa det kanskje vaere slik. Bare veldig rart at den skulle koble seg opp slik helt av seg selv. Det er ikke ukjent at den begynner aa spille av musikken som er lagret paa PCen, eneste grunnen til at jeg reagerte var at den spilte av musikk som ingen av oss hoerer paa :fnise:

Skrevet

Sånn ellers har det også forekommet at programmer og maskinvare har blitt levert med demomusikk, f.eks. fulgte det med et halvt album på min nyeste mp3-spiller av en type musikk jeg må bindes fast for å høre på, så det kan jo være denne countrymusikken allerede ligger på pcen, men i en mappe dere ikke vet om?

Skrevet
Sånn ellers har det også forekommet at programmer og maskinvare har blitt levert med demomusikk, f.eks. fulgte det med et halvt album på min nyeste mp3-spiller av en type musikk jeg må bindes fast for å høre på, så det kan jo være denne countrymusikken allerede ligger på pcen, men i en mappe dere ikke vet om?

Det ser ut til at vi har funnet synderen. Det begynte plutselig aa spille countrymusikk fra laptopen min og, og den lever ikke sitt eget liv, og ikke har jeg countrymusikk lagret paa den heller.

Det viste seg at det mest sannsynlig er fra BBC news sin hjemmeside, at den begynner aa spille av en eller annen webradio etter at siden har vaert oppe i en fane uten at jeg har brukt den paa en stund. Musikken stoppet nemlig naar fanen som BBC news var paa ble lukket, og det er ikke usannsynlig at jeg hadde samme side oppe paa den gamle PCen naar den spilte country.

Jeg aner ikke hvordan/hvorfor BBC begynner aa spille country paa PCer fra nyhetssidene sine, men det er den mest sannsynlige forklaringen jeg kan komme paa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...