Gå til innhold

En x som virker og ikke gi slipp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste Gjest Mann
Skrevet

En x jeg har barn med virker ikke og ville gi slipp,har ett ellers greit forhold når det gjelder barna og samvær.

Har fått meg ny kjæreste for ett par år siden,men x`n driver og sender mld nesten daglig,har sagt for ca 1 år siden at jeg er ikke så veldig intressert i og ha så mye kontakt om det ikke har med barna og gjøre,denne nesten daglige kontakte sliter fryktelig på den nye kjæresten min og jeg skjønner henne godt.

Nå jeg for ett år siden sa til henne at hun kunne slakke litt på de stadige meldingene ble det bedre en stund,men etter en stund tok det seg opp igjen,men da var de meste av meldingene om barna,de var av helt uintresant karakter,sånne som hva de hadde gjort og spist +++

Her i jula gjorde hun ting helt uoppfordret som man kan forvente at kjærester/nære venner gjør for hverandre,det var praktiske tjenester uten å utdype det,selvfølgelig så reagerte kjæresten min med sinne mot henne, som igjen går ut over meg,det ble den mega krangelen.

(Denne "tjenesten" sa hun var fra ungene)

Denne x`n har og ny kjæreste,jeg for min del skjønner ikke at denne kjæresten godtar all denne sms som hun sender til meg.

Virker som hun ikke skjønner at det blir for mye,eller så skjønner hun at dette iriterer vettet av kjæresten min så derfor fortsetter hun.

Hvorda få henne til og slutte uten og ødelegge det greie forholt når det gjelder ungene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper jeg rett om eksen mener hun må kunne ringe/tekste deg så ofte hun behøver, for dere har tross alt b arn sammen og skal fungere som foreldre sammen. Mens den nye dama synes eksen invaderer dere, og ikke har respekt for DERES forhold.

Hva med å kalle inn til en ny mekling. Ta med den nye kjæresten din og snakke sammen alle tre (fire, om den nye kjæresten hennes vil være med) om hvordan dere best skal få samarbeidet til å fungere. Det er dødsviktig at dere ikke blir uvenner, det vil bare gå ut over ungene. Og om din nye kjæreste irriterer seg over henne, og du føler deg i skjærsilden, så er det faktisk et potensielt problem for ungene som trenger at forholdet dere i mellom er knirkefritt. Så hva med å være litt offensiv og i forkant av problemene istedet for å toe dine hender?!! jeg mener faktisk at de fleste par som går fra hverandre bør ta en mekling til når det kommer nye partnere inn i bildet. Det er så mye som er greit når man er singel som ikke er greit etterpå. Å tilpasse seg den andres ferie f.eks

Dessuten vil det kanskje føre til at de to damene får definert forholdet til hverandre, og da har de kanskje ikke så mye behov for å irritere seg over hverandre/markere territorium. ;-)

Skrevet
Tipper jeg rett om eksen mener hun må kunne ringe/tekste deg så ofte hun behøver, for dere har tross alt b arn sammen og skal fungere som foreldre sammen. Mens den nye dama synes eksen invaderer dere, og ikke har respekt for DERES forhold.
`

Om hun ikke har sagt det rett ut så føles det akkurat sånn.

Hva med å kalle inn til en ny mekling. Ta med den nye kjæresten din og snakke sammen alle tre (fire, om den nye kjæresten hennes vil være med) om hvordan dere best skal få samarbeidet til å fungere. Det er dødsviktig at dere ikke blir uvenner, det vil bare gå ut over ungene. Og om din nye kjæreste irriterer seg over henne, og du føler deg i skjærsilden, så er det faktisk et potensielt problem for ungene som trenger at forholdet dere i mellom er knirkefritt. Så hva med å være litt offensiv og i forkant av problemene istedet for å toe dine hender?!! jeg mener faktisk at de fleste par som går fra hverandre bør ta en mekling til når det kommer nye partnere inn i bildet. Det er så mye som er greit når man er singel som ikke er greit etterpå. Å tilpasse seg den andres ferie f.eks

Har aldri hatt behov for megling,hun har sagt at hun aldri kommer til og legge hinder i veien for samvær og foholdet til barna.

Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få henne til og slutte uten og lage ett helvvv rabalder,da er hun kanskje ikke så samarbeidsvillig mere.

Samtidig kan jeg ikke godta,og jeg er heller ikke så veldig intressert i å ha mere kontakt enn nødvendig.

Dessuten vil det kanskje føre til at de to damene får definert forholdet til hverandre, og da har de kanskje ikke så mye behov for å irritere seg over hverandre/markere territorium. ;-)

Det hadde kanskje vært en ide med megling,men jeg tviler egentlig at kjæresten er intressert,hun mener nok at det er mitt problem til og fikse.

Skrevet
Det hadde kanskje vært en ide med megling,men jeg tviler egentlig at kjæresten er intressert,hun mener nok at det er mitt problem til og fikse.

Hvor seriøst er egentlig det forholdet? Altså, ser dere har vært sammen et par år(?), men bor dere hver for dere? Ikke forlovet, eller andre ting som "knytter" dere mer sammen enn bare kjærester liksom? Blir det kanskje, sannsynligvis noe mer i nærmeste framtid?sånn i løpet av 2008)

Om det, så synes jeg virkelig at hun skal være med på et slikt møte! Hun blir da også en rollemodell for barna, og vil ha mye med de å gjøre!(noe annet ville vel vært rart/uaktuelt)

Og kanskje må du si det med teskje at du ikke er så interessert i å høre hva de(ungen og mor) har gjort i dag, spist og sett på TV?

Jeg har og blitt irritert om jeg har vært kjærest i dette tilfelle, for å si det sånn. Men da må du kanskje bare prøve å sette ekstra hardt i til din X? Altså, uten å bli ufin og stygg, men heller ikke på en fleipete måte, ei heller over sms/tlf.

lykke til

Skrevet
Hvor seriøst er egentlig det forholdet? Altså, ser dere har vært sammen et par år(?), men bor dere hver for dere? Ikke forlovet, eller andre ting som "knytter" dere mer sammen enn bare kjærester liksom? Blir det kanskje, sannsynligvis noe mer i nærmeste framtid?sånn i løpet av 2008)

Skjønn det dem som vil,hadde det vært opp til meg hadde vi bodd sammen for lenge siden.

En ting er nu allefall sikkert,fortsetter det sånn med x`n blir ikke kjæresten min lenge,dette sms greiene holder på og ta knekken på forholdet vårt.

Om det, så synes jeg virkelig at hun skal være med på et slikt møte! Hun blir da også en rollemodell for barna, og vil ha mye med de å gjøre!(noe annet ville vel vært rart/uaktuelt)

Hun er allerede en rollemodell for barna og barna elsker henne,vi har og ett kjemegodt forhold til hennes sønn fra tidligere forhold.

Og kanskje må du si det med teskje at du ikke er så interessert i å høre hva de(ungen og mor) har gjort i dag, spist og sett på TV?

Kan jo virke sånn.

Jeg har og blitt irritert om jeg har vært kjærest i dette tilfelle, for å si det sånn. Men da må du kanskje bare prøve å sette ekstra hardt i til din X? Altså, uten å bli ufin og stygg, men heller ikke på en fleipete måte, ei heller over sms/tlf.

Jeg har prøvd de fleste varianter,det blir bare beskyldninger om at det er kjæresten som er sjalu.

får lage en slagplan.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...