Gå til innhold

Skal jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Midt-i-mellom
Skrevet

Kjæresten min sin kompis(la oss kalle ham H) ble sammen med dama si, L, omtrent samtidig som jeg ble sammen med min kjære(ca 3 år siden).

Ingen av kompisene til H liker henne, et par takler ikke trynet hennes av følgende grunner(fritt sitert)

-hun er feit

-hun eier ikke sosial intelligens

-hun har ikke ambisjoner

-hun er stygg

-hun klager hele tiden

-hun kontrollerer H

Jeg likte henne heller ikke i begynnelsen da hun nektet å snakke med meg i 2 år(hun snakket igjennom H, bokstavelig talt). Men det siste året snakkes vi litt på facebook,gratulerer hverandre med dagen,eksamener, spør om hva det er om en av oss gruer oss til noe. Langt fra venner, men koselig bekjentskap. Når hun drikker kan hun være superhyggelig mot meg, men mange av kompisene til H er skikkelig ekle mot henne!

Hun feiret nyttårsaften med kompisgjengen(inkl min kjæreste) og etter at hun hadde dratt(vet ikke hvorfor) ble det en runde med "hvem er du keen på". Når det var hans tur sa han "Ingen". De spurte "hva, ikke L engang?" "Nei" var svaret. På spørsmålet "hvor ser du deg selv om 10 år" svarte han at det absolutt ikke var med henne.

Han har sagt til kompisgjengen at han ikke er forelska i henne,at han slår opp når han får råd etc. Jeg faller ikke for det. Jeg tror han elsker henne, men at han ikke tør å si det siden de andre ikke liker henne.

Jeg pleide og å baksnakke henne,og skjems for det, men nå som jeg kjenner henne bedre så er det ekkelt at den personen hun elsker snakker slik om henne! Har sagt det til kompisgjengen min teori og at jeg faktisk begynner å like dama, og de er stort sett enige med meg; at det er H som er teit.

Beklager, dette ble langt, men i det store og hele; Burde jeg si noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei mener jeg, kompiser først. Og hvorfor driver kompisene å baksnakker hverandre? Bare tull.

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du si noe??

Skrevet

Vel, jeg synes egentlig du burde ta det opp med ham, og hvis du ikke kommer noen vei der, bør du gå rett til henne. Ingen fortjener å bli gjort til latter av kjæresten og hans vennegjeng på denne måten.

Skrevet

Ja, enig. Snakk med han først. Tror det blir lettere for dem begge hvis det ordner seg der.... men selvsagt...vær obs og forberedt på at hvis du nevner det til L kan det bli "hvem fortalte deg det?" spørsmål til henne etterpå.

.. så hva med å samle begge to og få de til å snakke om hva de virkelig føler for hverandre på en konstruktiv måte?

Skrevet

Tror og jeg ville tatt en prat med ham jeg. Og sagt i fra til de idiotiske vennene om de hadde prøvd seg mens jeg var til stedet.

Gjest .........
Skrevet
Vel, jeg synes egentlig du burde ta det opp med ham, og hvis du ikke kommer noen vei der, bør du gå rett til henne. Ingen fortjener å bli gjort til latter av kjæresten og hans vennegjeng på denne måten.

helt enig

Gjest Infralove
Skrevet

Eg er og einig.

Hadde det vore meg som vart baksnakka, så ville eg vite det. Eg har null interesse av å tilbringe tid med folk som ikkje setter pris på meg.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe til henne. Det tror jeg ikke fører noen steds hen.

Spør han hva som egentlig er greia. Fortell at det er helt ok hvis det han sier stemmer, men han trenger ikke å slenge dritt om hu foran alle vennene sine. Det skaper dårlig stemning.

Skrevet

Prat med han, ikke henne. Hun kommer sikkert til å bli kjempe lei seg og det er nesten bedre om han prater med henne enn at du gjør det. Han er jo den nærmeste hun har.

Sett kjæresten hennes til veggs en gang for alle og be han ta seg sammen!

Det er bra at du har blitt bedre kjent med henne, kanskje hun fortsatt føler seg utrygg i gjengen og derfor ikke er så mye sammen med dere.

Du nevner at hun ikke har sosial intelligens, det er jo trist. Men hun må da ha merket om folk skyr henne?

Er de samboere siden han må gjøre det slutt når han får råd, og hun er økonomisk avhengig av han?

Skrevet

Jeg ville prøvd å få ham til å forstå hvor dum man ser ut når man snakker nedsettende om den man er sammen med. Ikke bare virker man utrolig illojal, men man gir også inntrykk av at man ikke tror man kan klare å finne noen som er bra å være sammen med. Folk som snakker stygt om den de er sammen med, ødelegger mer for hvordan andre ser på dem, enn for hvordan andre ser på den det blir snakket nedsettende om.

Når man er sammen med noen, skal man få vedkommende til å se bra ut, og være et team, ikke ødelegge for hverandre.

Gjest *smak*
Skrevet (endret)

Det som blir sagt om henne kommer jo fra kjæresten. Altså har det ingenting med henne å gjøre. Det er egentlig han som har problemet her.

Endret av *smak*
Gjest Infralove
Skrevet
Prat med han, ikke henne. Hun kommer sikkert til å bli kjempe lei seg og det er nesten bedre om han prater med henne enn at du gjør det. Han er jo den nærmeste hun har.

Det er muligens individuelt. Men eg hadde føretrekkje den skuffelsen.

Skrevet

jeg kjenner ikke H så veldig godt, han er vel den i gjengen jeg snakker minst med. Han er av den typen som skal være bedre enn alle andre, og jeg har flere ganger måttet forsvare en i kompisgjengen som han stadig hakker på.

jeg blir usikker selv jeg...jeg har spurt dem rett ut "snakker dere sånn om meg når jeg ikke er tilstede?" Nei, sier de, du er "en av gjengen du". Men man blir jo usikker....

Om jeg konfronterer H skjønner jo han at det er kjæresten min som har plapra(og en til i gjengen jeg er veldig god venn med) og da kommer det til å bli drama. Jeg skjønner jo at kjæresten min føler han må være lojal mot H og ikke mot dama hans.

Jeg tror hun merker at jeg er mer "godtatt" enn henne, men hun har selv sagt at det er lettere siden jeg ser dem oftere og er sammen med "den som alle ser opp til" i gjengen. Jeg kommer fra nord i landet og har feiret jul der, mens hun reiste fra kristiansand for å feire jul med H, og hun kommer hver påske, HEEEELE sommeren, høstferien etc.

H ble ferdig med skolen men takket ja til et jobbtilbud i byen der istedet for å flytte hjem. Han hadde vel stukket av så fort som mulig om han ikke ville bo med henne???? De studerer i Ålesund. Jeg tror det bare er møkkprat på hele fyren og har lite til overs for ham.

Gjest skruen
Skrevet

Jeg tror kanskje dette handler om at H føler på at jenta hans ikke er godtatt og at hun faktisk ikke er likt i det hele tatt!

Det må være fryktelig vondt for ham å oppleve at folk unngår henne nærmest, kanskje han tar på seg en tøff maske på grunn av det?

Jeg er så nyskjerrig skapt at jeg hadde spurt ham forsiktig en gang jeg fikk muligheten uten tilhørere. Og jeg hadde sagt at jeg (om det var sant) hadde litt sansen for henne. Selv om han skulle mene det han sa, for da er det jo fryktelig leit at jenta kaster bort tiden sin på ham!

Skrevet

jeg har faktisk sagt det til H, at jeg synes L er ei grei jente. Jeg snakker mye med henne på fest, når andre ignorerer det hun sier, vender jeg meg til henne og hører på.

Prøver også å vinkle det slik at "lar L deg gjøre det?? det hadde aldri min fått gjøre, du er heldig som har henne" eller gi henne et kompliment så alle hører det(som jeg også mener).

Jeg tror også at han faktisk liker henne,men han tør ikke innrømme det. En i kompisgjengen sa han skulle ta det opp med H, men han bjeffer bare og biter aldri.

Skrevet

Du kan si til ham på tomannshånd at du ikke synes det er noe hyggelig når han sier ting om kjæresten sin som ikke er så fint. Gi gjerne et par eksempler, da er det gjerne lettere for ham å skjønne hva du mener. Si også at du liker henne, og at du tror at hun trenger litt mer støtte for å bli godtatt i vennegjengen deres.

Du vet: Gutta skal liksom ville ha en drømmedame... Som er pen, men litt dum, som er akkurat som de drømmer om... :-P Men så liker de ofte jenter som er snille med dem istedet. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...