Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest utloggetbrud
Skrevet

til alle dere som dømme rbryllup uten alkohol nedenom og hjem:

tenk på alle oss som ikke har råd til å ha alkohol i brullupet, og som ikke har lokale som har bar.

Og siden dere kjeder dere slik, kan dere komme med tips- utenom alkohol som gjør at bryllupsfesten blir mindre kjedelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
til alle dere som dømme rbryllup uten alkohol nedenom og hjem:

tenk på alle oss som ikke har råd til å ha alkohol i brullupet, og som ikke har lokale som har bar.

Og siden dere kjeder dere slik, kan dere komme med tips- utenom alkohol som gjør at bryllupsfesten blir mindre kjedelig?

Hva med å spare til dere har råd til det?

Eller be gjestene om å ta med seg alkohol selv i stedenfor at dere får gave, som er spleisebryllup?

Skrevet
Hva med å spare til dere har råd til det?

Eller be gjestene om å ta med seg alkohol selv i stedenfor at dere får gave, som er spleisebryllup?

Jeg vil heller ha gaver enn at gjestene skal få drikke :snurt:

Neida.

Joda.

:)

Skrevet

Da venter man til man har rå dtil å invitere til en skikkelig fest.

Gjest Lille Bie
Skrevet (endret)
Da venter man til man har rå dtil å invitere til en skikkelig fest.

Helt enig. Om man ikke engang har råd til å ha festen i et lokale der gjestene kan kjøpe seg sin egen drikke, så kunne man godt ha spart litt til. Ellers er det jo nesten litt pinlig.

Om man ikke har råd til det, så ser jeg liksom ikke vitsen i å ha en bryllupsfest en gang. Skal man da "kreve" at gjestene kjøper seg nytt antrekk, gave til brudeparet og eventuelle reiseutgifter for å (kun) få evt. middag og kake?

Jeg syntes det blir litt hyklersk egentlig.

"Vi har ikke råd til å gi gjestene våre et ordentlig lokale, men du skal punge ut til oss likevell."

Endret av Lille Bie
Skrevet

Jeg har vært i ett bryllup uten alkohol og det var veldig koselig. Paret hadde ikke råd til alkohol til festen sin siden begge var studenter. Det var koselig og brudeparet var veldig bevisste på å ha div underholdning og dans så det varte til kl 04. Trenger ikke alkohol for å ha det gøy?! Spørs da på gjestene vil jeg tro. Vi skal ha alkohol i vårt bryllup, fordi vi er glad i vin til maten ved en festlig anledning men håper INGEN blir dritings på festen. Det har jeg tatt høyde for ved å be de som drikker mest ( glad i mye) om å gjøre div oppgaver under bryllupet så får jeg håpe de holder seg i skinnet. ellers vet de at jeg kan si ifra hehe

Skrevet

Jeg har vært i 8 bryllup og det har vært alkoholservering i alle sammen. Men, det har riktignok vært litt forskjellig praksis på hvor mye alkohol det beregnes på hver. Alt fra fri bar til å måtte kjøpe alt selv etter middagen - og nå sist et alternativ hvor det var velkomstdrink og drikke til maten, og så fikk alle to bonger som man måtte klare seg med utover festen (det var ikke mulig å få kjøpt noe utover det). Sistnevnte var såvidt jeg forsto for å begrense fyll da brudeparet hadde et par familiemedlemmer og venner som hadde problemer med å begrense seg. Tror det fungerte veldig greit. De fleste var egentlig fornøyd med to glass etter maten, og ingen ble veldig fulle.

Fra rundt halvparten av bryllupene kan jeg huske at det var en gjest som drakk litt for mye, men ikke i noen av dem har personen laget noe bråk eller noe sånt. De aller fleste, hverfall i min familie og vennekrets, vet å oppføre seg i bryllup.

Folk må selvsagt bestemme selv, og jeg hadde ikke reagert om et avholdspar inviterte til et alkoholfritt bryllup. For dem vil vel det være like unaturlig å invitere til som et vegetarpar serverer den ene kjøtt-retten etter den andre. Men, jeg tror jeg hadde følt det litt rart om et par jeg vet drikker alkohol selv inviterer til alkoholfritt.

Og alternativet om alkohol til maten og ingenting etterpå er et dårlig alternativ. Som flere andre har sagt resulterer det i trøtte og slitne gjester.

Til slutt en siste kommentar ang. øl. Server øl i glass i steden for i flaske hvis du vil at det skal se litt penere ut. Øl i seg selv er da ikke mer rølpete, selv om synet at noen som tuter en øl helt klart ikke gir et like pent inntrykk som en som nipper til et vinglass. Veldig mange drikker ikke vin, men det betyr ikke at de er rølpete eller mindre fine fordi om.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Kajsa_*
Skrevet

Jeg har vært i alkoholfritt bryllup, og bevares der var jo hyggelig, men det føltes ikke som bryllupsfest, mer sm et litt kjedelig familiebesøk som varte hele dagen... Og at det ikke var alkohol skulle kompenseres med å ha masse underholdning og leker, og vi var flere i vår vennegjen som følte vi var tilbake på leiskolen i 5.klasse. Jeg hadde mye heller droppet gaver og bedt gjestene ta med drikke, eller valt enklere lokale/mat/kjole for å få alkohol i bryllupet. Man trenger ikke bruke masse penger på sprit, øl/vin og en konjakk/likør til kaffen holder lenge.

Skrevet

Ikke alkohol i ett bryllup?? Ahh...hadde følt som en eviglang barnedåp el noe!!!!!!

Man skal jo kose seg, man skal løsne opp litt. Jeg klarer ikke å svinge meg på dansegulvet, le og kose meg sammen med vilt fremmede, uten kanskje lit vin e.l. Kall meg hva dere vil, men det løsner litt!!!!!!!!!!!

Jeg vil heller ikke ha FYLLEFEST, men man klarer jo som regel å ta litt hensyn under slike omstendigheter.

Jeg har vært i mange brylluper, og ALDRI sett det har gått skeis!!! Folk har kanskje blit fulle, eller gode og brisene,men aldri så de har ødelagt festen!! Og brud og brudgom har kost seg like mye.

Men, liker man ikke alkohol,brisene mennesker e.l., så bør man jo for all del ha alkoholfritt. Men ikke forvent at gjestene blir til langt på natt!

• 1 måned senere...
Gjest Lindsay
Skrevet

Jeg har vært i 4 bryllup og ingen av de hadde alkoholservering.. Nå er vel det kanskje fordi de alle sammen var kristne. Men.. Jeg tror nok at dere ikke-kristne ser større forskjeller på oss enn vi kristne gjør! Hadde 4 utrolig hyggelige fester, med god mat, musikk, dans og lek, og alkoholfri champagne! (sistnevnte var kanskje pga festen var på et bedehus)

Poenget er vel kanskje hvertfall at man oppfatter det ikke som merkelig om man er vandt med det slik, så det er jo helt opp til ulike mennesker.. Vi skal ikke ha alkohol i vårt bryllup, selv om vi drikker litt av og til. Hele venneflokken vår her er liksom innstilt på at en øl kan du ta deg på en grillfest, mens et bryllup, det er FEST uansett det! Men så er vi kanskje litt rare her..

Skrevet
hva med å ha espressobar på bryllupet?

Espressobar?

Skulle det være et i stedet for vin eller øl - som for øvrig er mer og mer anerkjent som et substitutt for vin - til maten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...