Gå til innhold

Hjelp! Få ny glød til huden.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lita_*
Skrevet

Hei.

Kan noen anbefale meg en behandling for å få huden i ansiktet til å få ny glød? Jeg er 29 år gammel, røyker ikke, men synes at huden min ser litt sliten og livløs ut. Veldig matt liksom.

Bruker bare øye- og dagkrem til vanlig, og ingen peeling eller noe. Har veldig tørr og sensitiv hud!

1. Burde jeg rense huden daglig? Vet ikke om jeg kan på grunn av sensitiv hud.

2. Burde jeg bruke nattkrem også?

3. Hvilke merker burde jeg bruke? Leser mange tester som avslører at de dyre ikke er noe bedre enn de billige.

Tenkte også å gå på et spa og få en skikkelig make-over, har dere noen behandling å anbefale? Etterpå tenkte jeg å følge opp med et "regime" hjemme.

Tusen takk for alle tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vet det er mange billig produkter som kan være bedre enn de dyre, men jeg har ikke kommet over noen enda.

Jeg trives veldig godt med dermalogica og de har veldig gode produkter.

Alle hudpleiere pleier å anbefale å rense huden hver morgen og hver kveld, siden du har sensitiv hud burde du velge produkter for din hudtype, altså den for sensitiv hud. Da skal det ikke gjøre noe om du renser hver dag, men peelingen skal ikke tas så ofte.

Det er noen hudpleie salonger som tilbyr gratis hudanalyse, stikk innom der så får du gode råd.

Skrevet
Hei.

Kan noen anbefale meg en behandling for å få huden i ansiktet til å få ny glød? Jeg er 29 år gammel, røyker ikke, men synes at huden min ser litt sliten og livløs ut. Veldig matt liksom.

Bruker bare øye- og dagkrem til vanlig, og ingen peeling eller noe. Har veldig tørr og sensitiv hud!

3. Hvilke merker burde jeg bruke? Leser mange tester som avslører at de dyre ikke er noe bedre enn de billige.

Tenkte også å gå på et spa og få en skikkelig make-over, har dere noen behandling å anbefale? Etterpå tenkte jeg å følge opp med et "regime" hjemme.

Skrevet
Hei.

Skrevet

Hei

Grå, trist, død hud hører med årstiden, og derfor er det enormt viktig å ta vare på huden nå. Du nærmer deg 30 år og det er ikke til å komme forbi at huden din krever mer stell og omsorg, du har vel blitt innhentet av den berømte "saggealderen", men til tidligere du kommer igang med et enkelt hudpleieregime til større er muligheten for å kunne motarbeide nettopp aldringstegnene.

Som hudpleier vil jeg råde deg til å bruke produkter tilpasset ditt problem i tillegg til din hudtype. Tørr, Sensitiv hud kan komme av flere ting og det er viktig at du bruker produkter som jobber dypt og riktig. Sjekk alltid om kremene er transdermal, dvs at om de har evnen til å trenge inn i huden.

Ofte virker mange produkter kun på overflaten som følge av sin oppbygging og innhold, og det er dessverre i mellomhuden opphavet til dine problemer ligger. Det er derfor viktig at du får analysert huden din skikkelig, for om du bruker de rette produktene skal ikke disse problemene oppstå.

Det er også viktig at du bruker en protectorkrem., og da tenker jeg solkrem eller kuldekrem. Når det gjelder peeling, ikke bruk peeling medd korn i, og ikke overdriv peelingen, bruk gjerne en enzym-peeling.

Selv jobber jeg bare med enzymer, noe hele kroppen er bygd opp av, og derfor helt avhengig av.

Og dette gjør også til at jeg får enorme resultater allerede etter først behandling.

Gjest Gjest_Lita_*
Skrevet

Hei til dere begge og tusen takk for svar!!!

Jeg gikk innom en salong i dag, og de sa at jeg IKKE har tørr hud!! Jeg er litt i sjokk, fordi jeg har nemlig alltid brukt produkter beregnet til tørr hud. Nå sier de at jeg har fuktfattig hud??

Kan noen si meg hva som er forskjellen...? Jeg tror ikke jeg skjønte helt forskjellen. Jeg hadde noen store porer, og en del hudormer, så jeg kunne ikke ha helt tørr hud.

Hvordan burde jeg behandle huden min nå?

Tusen takk til alle dere som svarer, det setter jeg kjempestor pris på.

Skrevet

Fuktfattig hud trenger fuktighet gjennom vann og ikke olje. Mer vet jeg ikke desverre :S

Skrevet

Propylenglykol är starkt fuktgivande till huden, liksom krämer innehållande enzymer med ex q10, C-serum, serum/krämer med mjölksyra även (glykolsyror).

Och nej, inte vatten eller olja till fuktfattig hy!!

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...