Gjest Stjernesol Skrevet 23. juni 2003 #1 Skrevet 23. juni 2003 Hei alle sammen, sitter nå og lager ferdig kirkeprogrammet, men ble plutselig så i tvil om når solistinnslaget skal/bør komme. Vi skal ha to salmer og ett solistinnslag. Solisten vår mener at sangen passer best etter ekteskapsinngåelsen, så mitt spørsmål er: Når bør/skal innslaget da være? Finnes det regler på dette? (Ja, jeg har ringt kirkekontoret, men hun/de som kan svare meg på dette har tatt fridag i dag). Håper noen kan hjelpe.. -Stjernesol
Gjest Helenius Skrevet 23. juni 2003 #2 Skrevet 23. juni 2003 Vi skal ha musikkinnslag (riktignok uten sang!) tidlig i vielsen. Det er fordi de som skal spille gjerne ville ha det unnagjort så de kunne slappe av under resten av seremonien. Det syntes presten vår var helt fint. Nå driver de jo og reviderer vielsesritualet, så jeg forsto det sånn at man er mer åpen enn før for å bytte om på rekkefølgen. Men det kan jo hende at de er striksere hos dere?
tuji Skrevet 23. juni 2003 #3 Skrevet 23. juni 2003 Det er fint med solist rett etter ekteskapsinngåelsen, så kan dere sitte der nygifte og bli rørt sammen...
Gjest gift 5 april Skrevet 23. juni 2003 #4 Skrevet 23. juni 2003 Vi hadde et solist innslag rett etter at vi var kommet inn og satt oss. Det var det første som skjedde, før presten sa noe som helt. Vakkert! Vi hadde også et senere i vielsen, før prekenen tror jeg. Rart hvor fort man glemmer... Gift 5.april
Kaktus Skrevet 23. juni 2003 #5 Skrevet 23. juni 2003 Vi hadde et solist innslag rett etter at vi var kommet inn og satt oss. Det var det første som skjedde' date=' før presten sa noe som helt. Vakkert![/quote'] Det hadde vi også - fordi hun som spilte gjerne ville gjøre det før fingrene stivnet etter oppvarmingen (spilte bratsj). Ellers var presten veldig åpen for når i vielsen solistinnslaget skulle være.
Gjest Fru Meta Skrevet 23. juni 2003 #6 Skrevet 23. juni 2003 Dere bør nok snakke med presten om det der. Vår prest hadde ihvertfall sine tanker om når han ville at det skulle være. Vi hadde et innslag rett etter inngangen i kirken og et rett etter ekteskapsinngåelse. Psset fint for vår del. I tillegg hadde vi tre salmer.
K. Skrevet 23. juni 2003 #7 Skrevet 23. juni 2003 Vårt kirkeprogram ser slik ut: *Inngang *Velkomstord *Salme 1 *Ord om ekteskapet *Solo *Tale *Ekteskapsinngåelse *Forbønn *Salme 2 *Velsignelsen *Utgang K.
Power Skrevet 25. juni 2003 #8 Skrevet 25. juni 2003 Vi vurderer å ha solistinnslaget rett etter ekteskapsinngåelsen. Da får man liksom markert "toppen" i vielsen, med ekteskapsinngåelse først og et rørende solistinnslag etterpå.
brud i midnattsol Skrevet 25. juni 2003 #9 Skrevet 25. juni 2003 Vi skal ha et solistinnslag tidlig i vielsen (med en gang vi har satt oss) og et rett etter ekteskapsinngåelsen. Har selv spilt i mange bryllup, spiller alltid rett etter brudeparet har sagt ja og satt seg ved siden av hverandre. Er utrolig stemningsskapende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå