Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #1 Del Skrevet 23. juni 2003 Er vi blitt for kravstore?? Det virker som om en på død og liv må til utlandet og Syden for å ha vert på ferie. Noe annet duger ikke. Jeg var godt voksen før jeg begynte å reise, men det ble da ferie selv om en tok flyet 50 min og kom seg vekk en uke eller to. Det var ikke råd til å tenke på noe annet da en var i etableringsfasen og hadde barn. Barn var i speideren og fikk fine turer hver sommer med de. De hadde like mye å fortelle venner da de kom hjem som de som hadde vert i Syden. Mine sønner er i dag i samme situasjon. Syden? Det er et fremmedord for de. Ferie er å komme hjem til fam. En dag blir det deres tur igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 23. juni 2003 #2 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei gjest. Nei jeg tror ikke vi har blitt kravstore. Vi vil bare ha litt sol og varme. Det er ikke så mye av det her oppe i nord. Dessuten er turene mye billigere nå enn dem var før. Trenger ikke være kakkse for å ta ungene med til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #3 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja et biligeksempel er 1 voksen og to barn i skoleferie. 15000 for to uker, så går det vel en bråte med penger på ferie også. Ikke noe for en aleneforsørger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 23. juni 2003 #4 Del Skrevet 23. juni 2003 Det er dyrere i skoleferien ja. Vi tok barnet ut av skolen for å reise billigere. Det gikk helt fint det. Hun fikk i lekse å skrive stil om turen. Men hvist du sammenligner prisene i dag og for ca:10 år siden, så er det billigere å reise nå. Det er da dyrt og feriere i Norge også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 23. juni 2003 #5 Del Skrevet 23. juni 2003 Det er jo dyrere å ha ferie i Norge enn i utlandet!! Jo, det er klart, jeg kan også reise hjem til foreldrene mine i Hokksund (!) og leve på deres regning, det blir jo billig (og så kjedelig!!!). Men så fort man skal gjøre noe, det være seg reise, spise, aktivisere seg litt osv, koster det fort det dobbelte her hjemme. Og hvis man reiser litt sørover, har man nærmest en garanti for sol og varme. Det teller mye for meg i hvertfall. Her i landet kan man jo risikere at de stakkars ukene man har fri regner bort. Skjønner at det er dyrere når man er en familie enn bare en person, men hvis en har råd til det, tror jeg barna har godt av å komme seg litt ut i verden og se litt, om det så bare er røde pølser eller en campingplass i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 25. juni 2003 #6 Del Skrevet 25. juni 2003 Må si meg enig med Fiola her. Det har nok mer med sol og varme å gjøre enn at vi er kravstore Man kan jo _aldri_ stole på været her i Norge i hverfall. Synes ikke jeg har penger til noen utenlandsferie i år, men til neste år vurderer vi Azorene. Drar man til sydligere strøk på sommeren er man nesten garantert fint vær, mens her i Norge må man bare leve i håpet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå