Gjest Inspirert Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Ble litt inspirert av den tråden om narkotesting i 2009. Er det min sak om jeg som ansatt i en barnehage drikker meg full annenhver helg? Jeg er edru og klar når jeg kommer på jobb på mandag. Er det min egen sak som privatperson, eller er det noe som foreldrene bør vite og evt få meg sparket? Hva om jeg røyker hasj annenhver helg? Jeg er like klar i hodet mandag morgen som deg. Men burde jeg få lov til å jobbe i en barnehage når jeg røyker hasj i fritiden? Er det min sak om jeg som en ansatt i en butikk drikker i helgene? Hva om jeg tar kokain i helgene? Bør jeg få sparken? Hva med meg som jobber som snekker? Kan jeg få sitte hjemme og røyke hasj i helgene uten å få sparken? Eller er det bedre om jeg drar på puben med kompisene og drikker alkohol og havner i slosskamper? Jeg synes det er viktig å passe på at folk ikke kjører i noe slags rus. Jeg synes det er viktig å passe på at mennesker som i jobben har ansvar for andre mennesker ikke drikker alkohol eller bruker andre rusmidler på jobb. Men jeg synes egentlg at folk bruker rusmdler i sin egen fritid, og ikke skader andre enn seg selv (for man skader jo seg selv uansett hva slags rusmiddel det er, om det så er kokain, alkohol eller tobakk..) så får det være deres sak. Må også påpeke det at jeg synes at heroin, kokain, amfetamin og alt det der er noe f-enskap som helst burde forsvinne fra jordens overflate. Men jeg er for legalisering av hasj.
Gjest Fluksi Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Dette minner meg om en artikkel jeg leste for kort tid siden (husker verken blad eller land det handlet om, sikkert Amerika), der skolelærere skulle bøtelegges hvis de drakk i helgene fordi de ble et dårlig eksempel for barna de underviste. Hvis det skal være slike krav til lærere burde de få mer i lønn.. Lite holde i dette innlegget, men skal google litt og se om jeg finner den.
Gjest Sativa Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Ble litt inspirert av den tråden om narkotesting i 2009. Er det min sak om jeg som ansatt i en barnehage drikker meg full annenhver helg? Jeg er edru og klar når jeg kommer på jobb på mandag. Er det min egen sak som privatperson, eller er det noe som foreldrene bør vite og evt få meg sparket? Hva om jeg røyker hasj annenhver helg? Jeg er like klar i hodet mandag morgen som deg. Men burde jeg få lov til å jobbe i en barnehage når jeg røyker hasj i fritiden? Er det min sak om jeg som en ansatt i en butikk drikker i helgene? Hva om jeg tar kokain i helgene? Bør jeg få sparken? Hva med meg som jobber som snekker? Kan jeg få sitte hjemme og røyke hasj i helgene uten å få sparken? Eller er det bedre om jeg drar på puben med kompisene og drikker alkohol og havner i slosskamper? Jeg synes det er viktig å passe på at folk ikke kjører i noe slags rus. Jeg synes det er viktig å passe på at mennesker som i jobben har ansvar for andre mennesker ikke drikker alkohol eller bruker andre rusmidler på jobb. Men jeg synes egentlg at folk bruker rusmdler i sin egen fritid, og ikke skader andre enn seg selv (for man skader jo seg selv uansett hva slags rusmiddel det er, om det så er kokain, alkohol eller tobakk..) så får det være deres sak. Må også påpeke det at jeg synes at heroin, kokain, amfetamin og alt det der er noe f-enskap som helst burde forsvinne fra jordens overflate. Men jeg er for legalisering av hasj. Dette innlegget er så vidunderlig at jeg nesten blir rørt.
Gjest Gjest_Bolla_* Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Dette innlegget er så vidunderlig at jeg nesten blir rørt. Er du ironisk eller?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Hvis det skal være slike krav til lærere burde de få mer i lønn. Eh, det finnes altså ingen grenser for hvor lærerne ser sitt snitt til å tjene mer?!
Gjest Sativa Skrevet 1. januar 2009 #6 Skrevet 1. januar 2009 Er du ironisk eller? Nei. Det kunne like gjerne vært meg som skrev innlegget. Jeg heier på ts.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Jeg er og helt enig med TS, selv om jeg ikke bruker stoffene selv. Kjenner mange som gjør det, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor arbeidsgiver skal ha noe med det så lenge man ikke kommer påvirket på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #8 Skrevet 1. januar 2009 Jeg skjønner poenget ditt. Men jeg må si, at jeg som mor til barn både i barnehage og i skole ville synes det var problematisk om mine barn skulle støte på sine lærere/førskolepedagoger ruset. Jeg tror det ville gitt dem en aldri så liten knekk, faktisk.
Leanne Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skjønner poenget ditt. Men jeg må si, at jeg som mor til barn både i barnehage og i skole ville synes det var problematisk om mine barn skulle støte på sine lærere/førskolepedagoger ruset. Jeg tror det ville gitt dem en aldri så liten knekk, faktisk. jeg er førskolelærer selv og det hender jo at jeg tar meg en fest... Har aldri støtt på noen av de barna jeg har i barnehagen ute på fest i helgene... så lenge du holder barna inne til vanlige tider - så slipper du det problemet!
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 jeg er førskolelærer selv og det hender jo at jeg tar meg en fest... Har aldri støtt på noen av de barna jeg har i barnehagen ute på fest i helgene... så lenge du holder barna inne til vanlige tider - så slipper du det problemet! Akkurat. Folk flest drikker jo på kveldene, og det samme gjelder om de ruser seg på noe annet. SÅ lenge de har kontroll på forbruket vel og merke. Og det må man jo ha om man skal fungere normalt og jobbe i barnehage eller skole. Mine barn er hvertfall hjemme og i seng når folk er ute og fester.. Er ikke dine?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Det finnes litt for mange forskjellige mennesker, og jeg synes ikke at barn skal skånes for å se at mennesker er forskjellig. Husker jeg leste at en barnehage helst ikke ville ansette menn med stort skjegg, f.eks. Det blir rett og slett feil!
Sulosi Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Jeg kunne sett problemet dersom jeg jobbet med ungdommer som trekker på byen gatelangs i helgene feks fritidklubb men ikke så lenge man jobber med barn som burde holde seg hjemme.
Gjest Langsyne Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er litt enig med det at barn ikke skal skånes for alt. Mitt barn skal hvertfall få se at mennesker er forskjellige... Selv hadde vi en mann som faktisk luktet whiskey på ungdomsskolen hele uka, noe egentlig ingen "så opp til" eller "ned til". Han var en koselig lærer, og slik er det bare.
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 så enkelt er det ikke. Om du snårter kokain i helgene og er nykter på mandag, og snårter neste helg og nykter på mandag ... dette vil jo ta deg igjen. det er jo uungåelig og ikke bli påvirket av dette som person, og det vil gå utover jobben. sorry men dop drar mennesker NED. det er ikke så enkelt som å si at man er jo nykter på jobb. for dop VIL ødelegge deg i lengden. GARANTERT! Jeg ønsker ikke at en person som hadde brukt hadde hatt ansvar for mitt barn. visse jobber krever at man har orden på sitt personlige liv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå