Gå til innhold

Rengjøring av kontinentalseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har en svane seng som jeg kunne tenkt meg å rense overmadrassen til.

Trekket er veldig vanskelig få av og ikke minst på, slik at vi hadde håpet vi kunne bruke en tepperenser istedenfor å sende den til renseriet.

Er dette en god måte gjøre det på? Og hvor isåfall får jeg tak i en tepperenser nå om dagen.

Både leie og kjøpe er relevant informasjon :)

På forhånd takk for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta av trekket på overmadrassen, og tar det på i våt tilstand.

Hvis du vil bruke en tepperensmaskin, så er det mange som har utleie på denne: http://www.hjemhobby.no/pages/produkter/tepperens.htm

Da ville jeg tatt jobben med å kjøre en rens til slutt med bare rent vann, for å skylle vekk rensevæsken skikkelig.

Skrevet
Jeg pleier å ta av trekket på overmadrassen, og tar det på i våt tilstand.

Hvis du vil bruke en tepperensmaskin, så er det mange som har utleie på denne: http://www.hjemhobby.no/pages/produkter/tepperens.htm

Da ville jeg tatt jobben med å kjøre en rens til slutt med bare rent vann, for å skylle vekk rensevæsken skikkelig.

Takk for svar!! Igår dro jeg det rett og slett av og tok det på 60 grader i maskina. Tar det for andre gang nå for å være sikker på og få det helt rent.

Da er det bare og glede seg til å få det på skumgummimadrassen igjen..

Ser for meg at det er mer praktisk ta dette på i våt tilstand enn når det er tørket?

Skrevet

Hvordan har du oppbevart det våte trekket i natt da? Får ikke håpe det har krøpet:) Og stod det at det tålte 60 grader på vaskeanvisninga?

Skrevet
Hvordan har du oppbevart det våte trekket i natt da? Får ikke håpe det har krøpet:) Og stod det at det tålte 60 grader på vaskeanvisninga?

Ja, jeg ser også at det jeg skrev det er en svane madrass, men det er en jensen.

Det sto at det tålte 60 grader.

Jeg satt det på sent ikveld, så det har ligget i vaskemaskinen.

Jeg var redd for å la det stå ubevoktet på siden det kanskje var litt tungt, så jeg skrudde av maskinen når jeg gikk og la meg.

Vil følge med på vaskemaskinen når den vasker

Skrevet

ok. Jeg er alltid redd for å ha klær liggende i vaskemaskinen over tid, pga faren for at det skal lukte surt.

Lykke til med å få det på igjen!!!

Skrevet (endret)
:) Endret av Asti
Skrevet

Godt å høre :D

Det er helt rent nå og lukter rent..

hehe, jeg skal ta det på når det er tørket.

Jeg leste et sted at flere tok det på vått, men tenkte som deg at dette kom til å gå sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...