Gå til innhold

Hellig Birma vs. Ragdoll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å få en katt. Jeg har i mange år ønsket meg en rasekatt. Men så har det heller blitt sånn at jeg har fått meg en såkalt hittekatt. Han er helt skjønn og jeg er veldig glad i han, men han er desverre ikke så kosete. Jeg vurderer derfor å anskaffe meg en katt til.

Da har jeg jo nå muligheten til å få meg en rasekatt, men jeg er så utrolig usikker på hva slags katt jeg bør se etter. Jeg synes Ragdoll og Hellig Birma er utrolig vakre, men jeg har også en liten forkjærlighet for Britisk Korthår. Chinchilla persere er også fascinerende. Men utseende er jo ikke det som teller.

Det jeg ser etter hos en fremtidig katt er:

Kosete og sosial. Tolerant. Har jo en katt fra før som har en fødselsdefekt og blir ofte mobbet av katter i nabolaget. Har også en hund fra før som gjerne vil dominere katten. Pusen er så snill at han lar seg bare bli "herset" med. Det hadde vært fordel med en katt med litt guts som kan sette hunden litt på plass, men dette er ikke et must. Jeg må jo si at jeg foretrekker en katt som ikke krever så utrolig mye pelsstell.

De to andre dyra jeg har får jo gå ut når de ønsker det og det vil også en fremtidig katt få lov til. Jeg har tro på at dyr trenger å få være ute i frisk luft.

Jeg skal ikke ha en en utstillingskatt, men et nytt familiemedlem.

Jeg forstår at katter uavhengig av rase har forskjellig personlighet, men det er også sånn at noen raser tenderer til å ha visse fellers egenskaper.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må bare få si.Jeg har pga ulike grunner endt opp med to huskatter og to rasekatter.Alle har ulik persolighet.Rasekattene er ikke bedre eller dårligere på noen måte.

Kanskje et irriterende svar å få.For det er ikke dette du spør om.Men jeg ville revurdert dette med rasekatt.Jeg sier det til alle jeg får tjans å si det til ;)

Det er så mange katter som trenger et godt hjem.Som det ser ut som du har.Og de kattene er hos dyrebeskyttelsen o.l

Det er katter som er blitt dumpet og mishandlet.

http://www.dyrebeskyttelsen.no/

www.kattensvern.no

Men vis du skal kjøpe katt.Sjekk NRR sine sider.For å se rettigheter du har som kattekjøper.

Endret av Full_Storm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...