Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser at dette kommer til å bli ett litt langt innlegg, men håper noen gidder å lese gjennom og svare selvom ;)

Samboer har en venninne som han har kjent siden ungdomskolen.. Hun er en sånn jente som svært få jenter takler å være venner med...

Bare for å ta noen eksempler

* hun er forelsket i samboer og har vært det i maaange år, men han har aldri følt det slik og det har aldri vært noe mellom de..

* Hun var på besøk her, og snakket om alt sex leketøyet hun hadde kjøpt idet siste, og at den og den tingen virker ikke sånn som den skal osv.. (dette var den første gangen hun var på besøk her, og jeg hadde møtt hun en eller to ganger fø...)

* hun var på fest her en annen gang, og når jeg, samboer og hun var de eneste igjen, så begynte hun å legge ut hvor grusom bestevenninnen min er (hun møtte hun på denne festen, og de snakket ikke sammen)

* hun har ved flere anledninger med en gang vi ble sammen sendt han nakenbilder av seg selv, flere nærbilder og videosnutter der hun blant annet koser med seg selv...

* hun sliter visstnok både med helse og mentalt (dette er det samboer som har fortalt) men jeg synes ikke det er en grunn til oppførselen hennes!!

Listen blir bare lengre og lengre.. Kunne skrevet ned flere sider om hva hun har gjort og fortsatt gjør!

Jeg har sagt klart i fra til samboer at dette er en person som jeg absolutt ikke går sammen med, og kommer ikke til å hilse på hun hvis jeg treffer hun ute engang, dette var etter episoden med bestevenninnen min. Og dette har han til en viss grad akseptert.. Men han vil ikke kutte hun helt ut, det har han måtte gjøre pga tidligere kjærester som heller ikke kunne fordra hun, for da ble hun så sint...

Nå har han etter flere sånne episoder så å si kuttet hun ut, hun er ikke invitert på fester, sender hun ikke melding annet enn når hun sender først, og møter hun ikke for å se film (som han gjorde før)

Men så får jeg selvfølgelig litt dårlig samvittighet for at han har kuttet hun mer og mer ut, selv om jeg er kjempe glad for det! For jeg vil jo ikke være en sånn som bestemmer over hvem han skal være med og hva han kan gjøre...

Nå skal det også nevnes at når han hadde kontakt med hun slet jeg voldsomt med sjalusi, også på de andre venninnene hans.. Nå er jeg ikke sjalu på samme måte lengre, ikke i nærheten engang!

Men er det rett av meg å "nekte" han å møte denne personen? Eller er det helt idiotisk av meg...?

Vi har forresten vært sammen i to år... Og jeg kunne ikke ha elsket han høyere :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke idiotisk av deg og forlange at han kutter kontakten med henne. Hun vil jo ha mannen din! :sjenert:

At hun er syk unnskylder ikke for at hun oppfører seg som en fjortis heller. Det jeg ikke skjønner er hva mannen din ser i henne?

Gjest lillesol ii
Skrevet

Syntes ikke det er noe galt i det at du ikke ønsker kontakt med henne. Dama høres jo.. mildt sagt spesiell ut. ;)

Hadde en venninne av samboeren min sendt han bilder av seg selv hadde han fått relativt klar beskjed om å ikke svare mer på mld fra henne mer. Syntes det er respektløst! Du kan selvfølgelig ikke bestemme hva han skal gjøre, men enkelte ting burde disse mennene våre skjønne helt av seg selv!

Og en person som snakker om sexleketøyet sitt til folk hun ikke er fortrolig med? Neh.

Ikke ha dårlig samvittighet du :)

Gjest Betty89
Skrevet

Huff.... Om kjæresten din ikke tør å dumpe henne som venn så kan han vel heller være litt avvisende tilbake med henne, så tar hun sikkert mindre intiativ til å kontakte han.

Hva svarte kjæresten din tilbake til henne når han får nakenbilder fra henne?

Men til deg; Hadde heller ikke giddet å hatt kontakt med henne...

Skrevet
At hun er syk unnskylder ikke for at hun oppfører seg som en fjortis heller.

Nehei? Jeg syntes trådstarter nevnte noe om at venninnen sliter psykisk? Det er da i mine øyne en stoooor unnskyldning for å oppføre seg merkelig, umodent og barnslig. Dette er vel et av de største syndene i forhold til holdninger mot psykisk syke, mangel på forståelse.

Trådstarter: Jeg synes du skal oppmuntre samboeren din til å ha kontakt med venninnen sin. Kanskje du kan få bedre kontakt med henne, og bli bedre kjent med henne selv også. Hvis hun sliter psykisk så trenger hun all støtte og sosialt nettverk som hun kan få!

Ville du kuttet ut bestevenninnen din hvis hun ble psykisk syk?

Skrevet
Nehei? Jeg syntes trådstarter nevnte noe om at venninnen sliter psykisk? Det er da i mine øyne en stoooor unnskyldning for å oppføre seg merkelig, umodent og barnslig. Dette er vel et av de største syndene i forhold til holdninger mot psykisk syke, mangel på forståelse.

Trådstarter: Jeg synes du skal oppmuntre samboeren din til å ha kontakt med venninnen sin. Kanskje du kan få bedre kontakt med henne, og bli bedre kjent med henne selv også. Hvis hun sliter psykisk så trenger hun all støtte og sosialt nettverk som hun kan få!

Ville du kuttet ut bestevenninnen din hvis hun ble psykisk syk?

Hvorfor skal hun oppfordre samboeren sin til å opprettholde kontakten med et psykisk sykt menneske som ikke respekterer deres forhold. Ser ingen grunn til at mennesker skal opprettholde kontakt når den syke ødelegger for seg selv. Man ikke ikke tilgi å tilgi, det vil i lengden bli uholdbart spesielt for tredje part som er trådstarter her.

Hun trenger kanskje hjelp, og da bør hun få det av andre en av en hun tydeligvis liker sexuelt..

Skrevet
Hvorfor skal hun oppfordre samboeren sin til å opprettholde kontakten med et psykisk sykt menneske som ikke respekterer deres forhold. Ser ingen grunn til at mennesker skal opprettholde kontakt når den syke ødelegger for seg selv. Man ikke ikke tilgi å tilgi, det vil i lengden bli uholdbart spesielt for tredje part som er trådstarter her.

Hun trenger kanskje hjelp, og da bør hun få det av andre en av en hun tydeligvis liker sexuelt..

Mulig jeg tok feil, men jeg forsto det slik at samboeren og denne venninnen kun er venner? At det aldri har vært noe mellom dem, og at de pleier å se film sammen? Så lenge de er venner, så kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke skal kunne fortsette med det. Uansett så må det vel være samboeren sitt valg å bryte kontakten med sin syke venninne, hvis ikke ts klarer å takle noen mindre gjennomtenkte kommentarer i ny og ne.

Hva er det venninnen har gjort som er så vanskelig å tilgi?

-Snakket upassende om sexleketøy(kanskje hennes rare måte å vise at hun er fortrolig med dere begge?)

-Snakket stygt om ts bestevenninne(kanskje hun er redd for ikke å bli likt selv?)

-Sendt nakenbilder av seg selv, tidlig i ts forhold(forsto det som at hun ikke gjør det lenger?)

Det må jeg si, hvis hun ikke har gjort verre ting enn dette, så kan det vel ikke være så vanskelig å "tilgi". Dessuten er det helt sikkert mulig å snakke med henne om det som er litt upassende. Kanskje hun rett og slett ikke har tenkt over det selv. Ikke vær så snare til å avskrive folk!

Skrevet
Mulig jeg tok feil, men jeg forsto det slik at samboeren og denne venninnen kun er venner? At det aldri har vært noe mellom dem, og at de pleier å se film sammen? Så lenge de er venner, så kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke skal kunne fortsette med det. Uansett så må det vel være samboeren sitt valg å bryte kontakten med sin syke venninne, hvis ikke ts klarer å takle noen mindre gjennomtenkte kommentarer i ny og ne.

Hva er det venninnen har gjort som er så vanskelig å tilgi?

-Snakket upassende om sexleketøy(kanskje hennes rare måte å vise at hun er fortrolig med dere begge?)

-Snakket stygt om ts bestevenninne(kanskje hun er redd for ikke å bli likt selv?)

-Sendt nakenbilder av seg selv, tidlig i ts forhold(forsto det som at hun ikke gjør det lenger?)

Det må jeg si, hvis hun ikke har gjort verre ting enn dette, så kan det vel ikke være så vanskelig å "tilgi". Dessuten er det helt sikkert mulig å snakke med henne om det som er litt upassende. Kanskje hun rett og slett ikke har tenkt over det selv. Ikke vær så snare til å avskrive folk!

Hun har visst vært sånn hele tiden, så hun er ikke psykisk syk akkurat or øyeblikket, men begge barna i den familien er ikke helt gode.. Søsteren er mildt tilbakestående, hun som har lagt seg etter samboer er ikke det, men har slitt ellers...

Og "verre" ting enn å legge seg etter samboer etter at han har gjort det klart at han ikke finnes interessert i henne, så synes jeg at dette er noe av det verre... Det er rett og slett ikke slik man oppfører seg mot andre!

Hun sender ikke bilder lengre, men legger seg etter han og prøver å få han for seg selv hvis vi har feks vært på samme fest..

Til deg lengre oppe:

Han ga klar beskjed at han ikke ville ha sånne bilder eller sms av henne, og har aldri hatt lyst til det...

Han tar heller aldri kontakt med henne lengre... Kun svarer kort på meldinger hun eventuelt sender, men hun skal hele tiden ha hjelp med pcen sin, og lurer på om han kan komme på besøk....

Men jeg skal i såfall ikke ha dårlig samvittighet for at jeg har fått han til å kutte henne ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...