Gå til innhold

Hvor lang levetid har en vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang gjennomsnittlig levetid har en vaskemaskin (Whirlpool)? Vi har hatt vår i drøyt 5 år, og den begynner nå å fuske... Den starter så vidt, men stopper opp ganske raskt for så å bare stå og lyse uten at noe annet skjer... Noen som har vært borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor lang gjennomsnittlig levetid har en vaskemaskin (Whirlpool)? Vi har hatt vår i drøyt 5 år, og den begynner nå å fuske... Den starter så vidt, men stopper opp ganske raskt for så å bare stå og lyse uten at noe annet skjer... Noen som har vært borti lignende?

Spørs på bruken. Dagens elartikler er ike ment å vare mer en 10 år,men det kan jo være en bagatell som mangler maskinen din. Du har jo garanti på 5 år.

Om du må ha ny, så er det salg i morge

Skrevet

Heia,for gud skyld kjøp ny,ikke fiks den.Jeg har hatt 3 nye på 14 år og opptil 3 rep på hver av de!!Ble skam dyrt skal jeg si deg,så når den er 5 år,rett på dynga med den!

Skrevet

Takk for svar. Greit å få litt innspill når man ikke har vært borti problemstillingen før :) Vi har hatt maskinen i 5 år og 4 mnd, så garantitiden har nylig gått ut.. Vi vurderte service / reparasjon (billigst, mest miljøvennlig), men endte opp med å kjøpe ny på januarsalget.

Skrevet (endret)

Min erfaring er at vaskemaskiner ryker rett etter garantien er utløpt - altså 5 år og noen mnd. Dette har skjedd meg to ganger (de to forrige maskinene jeg hadde - siste var også en dyr og fin AEG, men likevel så gikk den fyken etter drøye 5 år). Det lønner seg heller ikke å fikse på dem. Varer en liten stund og så ryker de igjen....

Sist kjøpte jeg meg derfor en vaskemaskin med 7 års garanti :jepp:

Endret av Rødvinspiken
Gjest ¤bella¤
Skrevet
Heia,for gud skyld kjøp ny,ikke fiks den.Jeg har hatt 3 nye på 14 år og opptil 3 rep på hver av de!!Ble skam dyrt skal jeg si deg,så når den er 5 år,rett på dynga med den!

Man får det man betaler for. Kjøper man en billig maskin til noen tusenlapper lønner det seg nok å kjøpe ny ja.

Vi har en Miele som kommer til å vare i ca 20år. Garantien fra butikken utløpet etter 5 år som vanlig, men Miele ar en utvidet garanti, så de kommer til oss og fikser maskinen om det er noe galt med den innen 10 år.

Skrevet

Vår vaskemaskin røyk like før jul. Det var en Siemens-maskin som ikke var av billigste sorten .. Jeg prøvde alle triksene for å få den igang igjen - men reperatør lønner seg ikke så vi kjøpte en ny Siemens-maskin. Den har stor vaskekapasitet og en vanvittig bra sentrifuge. Den forrige og denne ligger på rundt 4000 kroner - og sist holdt den i 6,5 år før den tok kvelden .. Hvis denne holder like lenge så er jeg fornøyd.

Skrevet

Jeg har en Whirlpool som er ca 10 år gammel nå, og som var billig da jeg kjøpte den. Viser ingen tegn til å fuske ennå :)

Har du sjekket det du kan sjekke selv? Filter osv? Noen ganger tror jeg at "faen, nå er vaskemaskinen ødelagt", men da er det bare en liten filleting jeg fikser selv. Renser filteret jevnlig, men om det plutselig skulle lure seg en babysokk e.l. inn dit slutter den å funke. Tømmer og renser da filteret, og da starter den fint :)

Skrevet

Vi har en forholdsvis billig en fra ariston, og jeg må si at jeg er skikkelig overrakset over den... er vel snart 6 år siden vi kjøpte den, og når jeg leser om denne modellen på nett så skriver alle bare dritt.. men det har ikke vært noe tull med vår !! :)

Skrevet
Miele ar en utvidet garanti, så de kommer til oss og fikser maskinen om det er noe galt med den innen 10 år.

Det er vel ikke riktig? Garantien på de Miele-produktene jeg har gir bare 500 kroner avslag på reparasjon i perioden 5-10 år.

Skrevet

5 år var da kort tid? Min gamle Zanussi kombimaskin holdt i 18 år før den måtte byttes, og selv da var det bare tørkefunksjonen som streika. Den vasket fint som bare det likevel.

• 9 måneder senere...
Skrevet
Vår vaskemaskin røyk like før jul. Det var en Siemens-maskin som ikke var av billigste sorten .. Jeg prøvde alle triksene for å få den igang igjen - men reperatør lønner seg ikke så vi kjøpte en ny Siemens-maskin. Den har stor vaskekapasitet og en vanvittig bra sentrifuge. Den forrige og denne ligger på rundt 4000 kroner - og sist holdt den i 6,5 år før den tok kvelden .. Hvis denne holder like lenge så er jeg fornøyd.

Hei har ein simens xlm 1451 4,5 år gammel som nettop nesten tok fyr den var dyr 6500kr så dyrt lønner seg ikkje dette er maskin nr 2 fra simens og er gir opp simens

Gjest Catwoman
Skrevet
Vi har en forholdsvis billig en fra ariston, og jeg må si at jeg er skikkelig overrakset over den... er vel snart 6 år siden vi kjøpte den, og når jeg leser om denne modellen på nett så skriver alle bare dritt.. men det har ikke vært noe tull med vår !! :)

samme her, nesten. Vi har en fem år gammel Ariston, hadde kanskje ikke kjøpt Ariston hvis jeg hadde visst den gang at det blir regnet for et drittmerke - men det spiller ingen rolle, for den har fungert helt strålende. Men den ryker kanskje om et par måneder da, hehe.

Gjest Spinell
Skrevet

Vi har også en Ariston som har holdt overraskende bra :)

Det var riktignok noe "bugs" med den da den var ny, men Elkjøp-reparatøren kom og skiftet hovedkort på den. Etter den hendelsen har det ikke vært noen problemer på nesten ni år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...