Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har nå et sår på hodet. Jeg merket det først fordi han hadde "gørr" på hodet, og skjønte at det var verk, og han har mistet litt pels på hodet, så jeg så at det var blitt et sår (mellom 1-2 cm langt). Det væsket litt (ikke mer verk, bare blank væske), og han blødde litt. Nå ser det ut til å danne seg en skorpe der (jeg merket såret først klokken fire i natt ca). Jeg har vasket det (kun med vann) og tørket, og han ligger bare og maler mens jeg gjør det, så han har ikke vondt virker det som. Oppfører seg forøvrig helt som normalt ellers.

Så hva nå? Tar jeg med han til dyrlegen nå? (Hvis jeg får tak i noen?) Skal jeg se det ann og ta han med i morgen?

Uff, er så bekymret for han.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få panikk!

Jeg tror fint du kan vente med å ta ham med til veterinær til i morgen.

Så lenge han maler når du steller såret, og ellers ikke ser ut til å ha noe særlig vondt, er nok ikke dette noe som haster så veldig.

Du har gjort helt rett med rensing av såret, og vasket det med vann.

Husk bare å bruke helt rene kluter/ evt sterilt gasbind når du renser såret, som om du skulle gjort dette på et menneske.

Lykke til med pusen:)

Skrevet

Det er egentlig ikke så ille hvis det er et sår, det er betennelse under huden som kan være skummelt når det gjelder katter.

Katten min fikk et stygt sår på bakbenet, og jeg gjorde som du, vasket og tørket + at jeg smurte med bacimycinsalve, ville helst hatt fucidin, men den er repseptbelagt. Sjekket såret hver dag, og nå er det så og si helt grodd.

Fordelen din er at det er lett å følge med når det er på hodet, du ser fort om noe er galt, men det vil som regel gå bra.

God bedring med pusen!

Skrevet

Hadde ringt dyrelegen og spurt jeg.Bedre føre var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...