Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Hvordan får dere fjernet håret som er rundt kjedeåpningen? hvis dere gjør det da? Merker at når jeg barberer der, noe som er litt kronglette, så stikker det når det vokser ut. hvordan løser dere dette? og hva synes menn om at det ikke er barbert akkurat under der, de må vell merke det på penis?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Ta brasiliansk voksing, så slipper du å tenke på det
Gjest Marcuz Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Jeg syns helt glattbarberte underliv er stygt. Greit nok at de tar det håret som vokser utenfor trusekanten, og at bruker saks slik at lengden ellers blir "kontrollert", men det skal være en tydelig trekant, med en viss hårlengde. På en ellers naken kvinnekropp er det utrolig sexy med en tydelig trekant. Den glattbarberte moten har herjet nå en del år, men nå siste par årene ser det ut til at pendelen svinger tilbake.
Morpheus Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Glattbarbert er tingen! Jeg er ike glad i å få hår i munnen Mye enklere å komme til når det ikke er hår, desuten virker det mye mer hygienisk. Tenner ikke på at det ser ut som en ape der nede... Det hender jeg barberer samboeren i dusjen. Det er mye enklere å komme til for meg, enn det er for henne på de vansklige stedene.. Hver gang det begynner å gro til hos meg også, påpeker hun at jeg må fjerne hår. Så jeg barberer meg også nedentil og kroppshår generellt. Dette er selvfølgelig en smakssak. Men tror nok det er barbert som gjelder. Hvertfall stusse det litt. om du ikke tar alt. Husker eksen min brukte dette som et tegn når hun dusjet sammen med de andre på skolen. Du så hvem som var i et forhold (barbert), og hvem som var single (ubarbert).
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Glattbarbert mote? Det har jo vært "vanlig" i langt over 10 år. Tror ikke akkurat at det kommer til å slukne for å si det sånn. Dessuten, dersom du barberer så MÅ du bruke diverse kremer for å holde irritasjonen nede. Hvis ikke vil du bare dø av frustrasjon. Ellers er det også svært mange som vokser seg. Fordelen der er det at hårene mister "tykkelsen" sin ettersom man drar opp håret med roten. Dermed må kroppen danne ny hårrot som igjen fører til "barnehår" skulle jeg til å si. Uansett, voksing er nok definitivt det beste, spesielt i lengden! Etter en vanlig barbering så tar det noen knappe dager så har det begynt å komme tilbake igjen. Dersom du barberer ofte i mange år så ender du opp med skjeggstubber der nede. Og da MÅ du vokse for å få det normalt igjen.
Gjest guttemann Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Damen vurderer å gå over fra voksing til barbering/ hårfjerning. Tips til produkter? Og hvordan er det egentlig med voksing der nede - må ikke det være mildt sagt jævlig?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Husker eksen min brukte dette som et tegn når hun dusjet sammen med de andre på skolen. Du så hvem som var i et forhold (barbert), og hvem som var single (ubarbert). Eh...? Dårlig teori. Jeg er singel, har nesten aldri sex, men jeg er glattbarbert.
Gjest Gjest_VIlde_* Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Er det flere her som synes samboeren bør barbere analåpningen? Er jo ikke så deilig når man slikker en analåpning full av hår...
aline Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Eh...? Dårlig teori. Jeg er singel, har nesten aldri sex, men jeg er glattbarbert. sier meg enig med deg, det er en fryktelig dårlig teori. Jeg er singel og barberer, og har mange single venninder som enten barberer eller tar brasilian så de fjerner det meste. At endel mennesker tror at alle som glattbarberer seg gjør det fordi de har en mann som ønsker det, er litt komisk synes jeg. Enten er det fryktelig lenge siden de var single, eller de er bare opptatt av egen kropp og seksualitet så lenge de er i ett forhold.
Gjest Gjest_Fanteria_* Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Kjäre deg Alexander. Det er absolutt ikke mer hygenisk med glattbarbert underliv
Gjest virvelvind Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 (endret) ... Endret 2. januar 2009 av virvelvind
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Glattbarbert mote? Det har jo vært "vanlig" i langt over 10 år. Tror ikke akkurat at det kommer til å slukne for å si det sånn. At glattbarbering er en kroppsmote kan det ikke være tvil om, på samme måte som f eks tatoveringer.
aline Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 glattbarbering og delvis glattbarbert (f.eks å fjerne alt under men la en trekant være igjen forran) har vært noe som mange velger nå i så lang tid at det vel neppe kan kalles en mote lenger, og kommer nok heller ikke til å bli borte pga at det "går av moten". At det blant noen ble gjort fordi det var kult, helt klart. Men blant mange som bevisst har gjort det i mange år, vil det ikke være interessant om det er mote eller ikke, fordi de ikke gjør det for andre en seg selv. Det er nettop derfor teorien nevnt tidligere, ikke er troverdig. Dersom det hadde vært kun en motesak, og det bare var in blant de som hadde partner, så hadde den stemt. Slik er det ikke, det er mange som har valgt å barbere seg, har gjort det i maaaaange år og fortsetter å gjøre det i mange år, uavhengig av om de er single eller i forhold. Hvorfor? fordi de gjør det for seg selv, ikke for en partner eller andre utenforstående. og når det kommer til tattoveringer. Tatoveringer har blitt valgt av mange, lenge før det ble "in" eller mote, og det kommer til å bli valgt i mange år etter at det slutter å være "in" eller mote. Jeg tok min første tatovering før det ble in, før hvermansen tok det og når folk fremdeles trodde jeg var gal som gjorde noe slikt. Jeg tok min neste ti år etter, og kommer til å ta min tredje nå etter at det egentlig er på vei "av" moten. Fordi tatovering i seg selv ikke BARE er noen motegreie, det er noe mange velger uavhengig av mote, fordi det passer dem slik de føler er naturlig. Så ja, du kan sammenligne tatovering og glattbarbering, begge deler har blitt valgt av mange lenge før det ble "in", og begge deler kommer til å bli flittig valgt av mange etter at det liksom er gått av moten.
Gjest Iakttager Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 Så ja, du kan sammenligne tatovering og glattbarbering, begge deler har blitt valgt av mange lenge før det ble "in", og begge deler kommer til å bli flittig valgt av mange etter at det liksom er gått av moten. Under en motebølge så vil det alltid være noen som ikke henger seg på, eller henger seg på svært langt ut i mote-perioden. Disse påvirker ikke inntrykket av at f eks tatoveringer og fullstendig glattbarbering av underlivet hos kvinner er, eller har vært, en motebølge som mange henger seg på. Betegnelsen motebølge trenger ikke bety at alle følger, men betegnelsen dekker fullt ut hvis svært mange flere enn tidligere følger trenden. Hvorfor skal folk på død og liv hevde at de ikke påvirkes av en motebølge? Det blir for dumt når et motefenomen oppstår, og svært mange følger den, men ingen gjør det pga at de påvirkes av en trend? Man tar jo et selvstendig valg hvorvidt man velger å følge en motetrend, men ikke kom og fortell meg at valget ikke er påvirket av det som skjer rundt en! Barberings-og tatoverings "alderen" vi nå er inne i, har fulgt hverandre tidsmessig. Startet så smått på tidlig 90-tall, hadde sin topp i perioden 1996-2004, men har deretter dalt en god del. Ca 2012-2015 vil begge motene være nesten ute, eller på sterk vei ut. Det berømte "harry-betegnelsen" rammer til slutt alle moter, og slås derfor kraftig tilbake. Så vil også skje med motene fullstendig underlivsbarbering og tatoveringer.
aline Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 jeg skal på ingen måte påstå at det ikke finnes motebølger, ei heller påstår jeg at mange ikke påvirkes av disse motebølgene. det jeg prøver å si, er at mange velger de aktuelle tingene av andre grunner en mote, har valgt det før det var mote og kommer til å velge det etter at det er gått av mote. Det er kanskje en motreaksjon til at man stadigvekk hører ting som: "du må ikke glattbarbere deg da, den moten er på vei ned nå!".... og det samme med tatoveringer, "skal du tatovere deg NÅ? det er jo ikke akkurat in lenger...." vel, nei, men det ER nå faktisk slik at endel av oss har valgt begge disse tingene FØR det ble mote, og fortsetter å velge det etterpå. DA gjør man det ikke for å følge moten, men fordi man ønsker det for seg selv. Jeg følger ikke mote når det gjelder tatoveringer eller glattbarbering, der gjør jeg det som passer meg. Dette har jeg gjort siden lenge før noen av delene var "in", og dreit en lang marsj i om jeg ble sett som harry eller ikke. På andre områder, følger jeg helt klart moten, og på atter andre områder, takke jeg moten fordi noe jeg liker, plutselig blir helt stuerent. Jeg elsker f.eks ballongbukser, haremsbukser og alle slike vide, store, nesten skjørtaktige bukser..... dette har jeg elsket siden jeg var fjortis, men veldig lenge har det vært totalt ut, og ikke bare det, men også så godt som umulig å få tak i. Når det nå i de siste årene har blitt in igjen, nyter jeg altså godt av det. Klart man da kan si jeg blir påvirket av moten når jeg går i det..... jeg prøver ikke å si verken at mote ikke eksisterer eller at vi ikke blir påvirket, for det vet jeg da vi gjør i aller høyeste grad. Men ikke alle og ikke alt preges like hardt av det.
Gjest Iakttager Skrevet 3. januar 2009 #16 Skrevet 3. januar 2009 jeg skal på ingen måte påstå at det ikke finnes motebølger, ei heller påstår jeg at mange ikke påvirkes av disse motebølgene. det jeg prøver å si, er at mange velger de aktuelle tingene av andre grunner en mote, har valgt det før det var mote og kommer til å velge det etter at det er gått av mote. Det er kanskje en motreaksjon til at man stadigvekk hører ting som: "du må ikke glattbarbere deg da, den moten er på vei ned nå!".... og det samme med tatoveringer, "skal du tatovere deg NÅ? det er jo ikke akkurat in lenger...." vel, nei, men det ER nå faktisk slik at endel av oss har valgt begge disse tingene FØR det ble mote, og fortsetter å velge det etterpå. DA gjør man det ikke for å følge moten, men fordi man ønsker det for seg selv. Jeg følger ikke mote når det gjelder tatoveringer eller glattbarbering, der gjør jeg det som passer meg. Dette har jeg gjort siden lenge før noen av delene var "in", og dreit en lang marsj i om jeg ble sett som harry eller ikke. På andre områder, følger jeg helt klart moten, og på atter andre områder, takke jeg moten fordi noe jeg liker, plutselig blir helt stuerent. Jeg elsker f.eks ballongbukser, haremsbukser og alle slike vide, store, nesten skjørtaktige bukser..... dette har jeg elsket siden jeg var fjortis, men veldig lenge har det vært totalt ut, og ikke bare det, men også så godt som umulig å få tak i. Når det nå i de siste årene har blitt in igjen, nyter jeg altså godt av det. Klart man da kan si jeg blir påvirket av moten når jeg går i det..... jeg prøver ikke å si verken at mote ikke eksisterer eller at vi ikke blir påvirket, for det vet jeg da vi gjør i aller høyeste grad. Men ikke alle og ikke alt preges like hardt av det. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du startet med hel glattbarbering, eller tok din første tatovering, i perioden mellom f eks 1988-2002, så blir det svært lite troverdig å si at moten ikke hadde noen som helst innvirkning på det. Hvis du derimot hadde tatt en tatovering, og glattbarbert deg helt, i 60-70-årene, så ville du vært mer troverdig i betydningen egne valg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå