Gå til innhold

kommers-bæsj

Gjest 24 år og litt lei overflatepop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liggeer i senga å ser på tv denne nyttårsmorgenen. Reklamen skriker innimellom programmene. Rhianna, Good girl gone bad, reloaded.

Kjøp denne spektakulære platen tor jeg det er reklamemannen sier.

Hvorfor e det kult med Good girl gone bad? Det er jo fryktelig trist! Jeg tenker at det må da være NOEN fornuftige mennesker i popbransjen. Men syns trenden sier motsatt.

Skulle ønske jeg kunne synge så skulle jeg vært bad girl gone good og sunget om krig og urettferdighet, takknemmelighet og samhold.

Å jeg blir så provosert!

Stakkars ungdom idag, sjanseløst miljøskada må de bli.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det virker som om det handler om sex, fame og blingbling og stopper der. Så endimensjonalt! At det handler om å påvirke og forsterke ubra trender blant ungdom. Fordi det selger. Fordi det fremmer berømmelse og popularitet langt før menneskeverd og nestekjærlighet.

Jeg deler bare mine tanker.. Jeg er skikkelig skuffa over hvordan den kommersielle verdenen bare brer seg ut som en bedøvende og giftig gugge.

Men jeg kan bare ta ansvar for eget liv og ikke på noen måte si til folk hva de skal gjøre. Lurte litt på om noen ble like lei og provosert som meg her ute på forumet.

Skrevet

Jeg er også drittlei det. Helt ok at tekster ikke alltid trenger å være så forbanna dype, men det går grenser. Noe av det er helt jævlig. Ta f.eks. "My lumps" med Fergie, tror jeg. Teksten er langt over grensen for å være flau og patetisk. Men noen liker tydeligvis dette, og det må vi nok respektere.

Jeg forstår meg heller ikke på techno. Synes det er totalt meningsløst! Men jeg liker metal blant annet, og veldig mange synes nok det er meningsløst og fælt..

Uansett.. Jeg forstår behovet ditt for at tekster og musikk skal bety noe. Jeg er også veldig opptatt av det, samtidig som jeg i tillegg hører på ting som er veldig enkelt. En dag Lamb of God, en annen Tom McRae og en annen dag blir det Catch 22.

Men Rhianna eller Fergie kommer nok uansett aldri på iPoden min :ler:

Skrevet

Ja vi har vel alle meninger om mangt, og like rett til å føle sånn eller slik. Skriver ikke for å provosere, jeg kan jo skru av tv og gå å gjøre noe annet, det er ikke det. Jeg er bare bekymret og litt paff! Hvilket miljø lar vi generasjoner vokse opp i.

At kommersiallismens bredde påvirker mange er sikkert og visst. Og egenopplevd, jeg gikk ut fra videregående for 6 år siden og har også brukt de 6 årene på å forandre ca alle verdiene mediene og miljøet i ungdommen lærte meg. Vi mennesker er nå lett påvirkelige og det utnytter bransjen seg fullt ut av. Og så kommer aksepten og da er det liksom kjørt. Det sitter nå voksne mennesker bak spakene både i musikk og mediebransjen og jobber på spreng for å fotsette å dra inn penger på dette sirkuset. Jeg vet ikke om vi noengang får en motvekt som er stor nok til å gi unge folk såpass innsikt at de ser alternativer. For vi har liksom blitt litt dopa, bare følger toget og misser ganske viktige ting her i livet. Savner et ansvarsfullt samfunn. Jeg tror jeg har fått ut alt jeg hadde på hjertet nå. Takk for det kvinneguide:) Og ja, my lumps.. Jøyemeg. I samme kategori som pussycat dolls, dont cha wish your girlfriend was hot like me.

Deilig at dagens niåringer får dette inntrykket av verden.

Håper ingen blir sint eller provosert.

LIkevel velger jeg å sitere et tilfeldig valgt vers av pharell og snoopdogg, fra drop it like its hot.

Uh! I'm a nice dude, with some nice dreams

See these ice cubes, see these Ice Creams?

Eligible bachelor, million dollar boat

That's whiter than what's spilling down your throat

The Phantom, exterior like fish eggs

The interior like suicide wrist red

I can excercise you, this can be your Phys. Ed

Cheat on your man ma, that's how you get ahizzead

Killer wit the beat, I know killers in the street

Wit the steel that'll make you feel like Chinchilla in the heat

So don't try to run up on my ear talking all that raspy shit

Trying to ask me shit

When my niggaz fill ya vest they ain't gon pass me shit

You should think about it, take a second

Matter fact, you should take four B

And think before you fuck wit lil skateboard P

Jah, lykke til ungdom i hunger på tilhørighet og venner..

Skrevet
So don't try to run up on my ear talking all that raspy shit

Trying to ask me shit

When my niggaz fill ya vest they ain't gon pass me shit

Classy, fikk shit til å rime med shit to ganger. Tror jeg skal begynne å skrive rap-tekster, for da skal jeg klare bedre enn det der. Eller må jeg kjenne "killaz on da street" for å gjøre det?

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Men Rihanna eller Fergie kommer nok uansett aldri på iPoden min :ler:

Hva er galt med de da? Fergie - Big girls dont cry er jo bra f.eks. Eller Rihanna - Umbrella.

Skrevet

Jeg var også litt småprovosert en stund, men husk på at dette er musikk til barn og unge tenåringer. Kanskje er du en av de "heldige" som har hørt på kul musikk hele tiden, men sjansen er vel heller større for at du hørte på skvip da du var liten, du også?

Skrevet (endret)
Hva er galt med de da? Fergie - Big girls dont cry er jo bra f.eks. Eller Rihanna - Umbrella.

Hver sin smak :)

Men jeg liker det ikke. Synes de bare gnåler, tekstene er overfladiske selv om de prøver å være noe mer og det er ganske uinteressant.

"Umbrella" er etter min mening satans verk.

Endret av cilipili

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...