Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Leste litt rundt i tråden med de som turnerer på stuegulvet, og leste det at når man bor med naboer tett inntil så må man tåle litt støy. Så sitter jeg å lurer på hvor mye støy er for mye støy - på dagtid...? Jeg bor i rekkehus og deler vegg med en enslig mor med flere barn. Etter at hun flyttet inn er livet mitt blitt et "mareritt", satt litt på spissen. Det er en lang historie med masse dritt hit og dit, med etterpåfester i ukedagene, unger som er helt ute av kontroll - og for å være litt stygg (og mulig noen vil reagere på dette), men hun er et typisk "white trailer trash". Etter ca et år skrev jeg klage til borettslaget, og nå funker det sånn rimelig greit - men kun rimelig. De største problemene er den vannvittige kjeftingen hennes til ALLE døgnets tider, og spesielt ved leggetid. NB! Ønsker ikke at dette skal bli en debatt om bekymringsmelding osv (spennende om noen følger denne oppfordringen ) I tillegg er denne moren svært glad i å synge, og det merkes, for hun SYNGER til alle døgnets tider. Det tidligste er at jeg er blitt vekt klokka syv om morgenen og holdt våken til over ett på natta. Pluss all synginga på dag- og kveldstid. og når jeg snakker om synging så er det synging med FULL styrke!!! Er så irritert at jeg holder på å sprekke!!!! Vurderer kontinuerlig å sende en ny klage på henne, men syns jo det er for jævlig at hun kanskje skal bli kastet på dør pga meg, men samtidig er hun et slikt irritasjonsmoment at det faktisk går ut over min livskvalitet... Så, den støyen jeg snakker om, kjefting og synging, er det en støy som man må ta høyde for og akseptere når man bor i et borettslag? Eller er det bare jeg som er lett å irritere? Har jo hele kjerringa i vrangstrupen, og da lar man seg jo lettere irritere enn hvis det er personer man liker...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Jeg hadde ikke nølt med å klage. Man kan ikke oppføre seg slik når man bor så tett innpå folk. Og husk at i de fleste kommuner har man en regel om allmenn ro mellom 23 og 7, så om hun holder på til ett om natten kan hun faktisk bøtlegges. Men jeg ville klaget til henne først, og sagt fra at om det ikke bedrer seg sender du inn en ny skriftlig klage til styret av borettslaget. En ting er om ungene gauler mye, en helt annen ting er det når det er en voksen, som burde vite mye mye bedre. Kan hun ikke holde støyen på et nivå som ikke driver naboene fra vettet, får hun flytte til et sted lenger fra folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå