Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg kanskje yngre enn en del av dere her inne, men jeg legger inn ett innlegg for første gang uansett.

(Jeg er rett og slett bare usikker på hvor gamle mesteparten av dere er)

Det er altså slik at jeg blir 18 år i 2009 (enda en del måneder til), og kjæresten min blir 20 i mai.

Men jeg får faktisk ikke lov hos foreldrene mine og overnatte hos han, og han får ikke overnatte hos meg. Jeg skjønner jo at de ikke gjør det for å være slem eller noe. Men dette plager meg og kjæresten min svært mye, for vi ser hverandre ganske lite egentlig. (han bor ett stykke unna).

Broren min sier at jeg burde bare sove der uansett, og si at jeg flytter inn sammen med kjæresten min hvis de skal være sånn.

(vi har snart vært sammen i 4 måneder btw.)

Noen som har noen argumenter som kan hjelpe meg til å overtale foreldrene mine?

Vær så snill:O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de møtt kjæresten din da? Kanskje de vil føle seg mer trygge på at dere er alene sammen hvis de får møtt han og han gir et godt inntrykk. Det hjelper nok lite å "true" med å flytte sammen vil jeg tro.

Skrevet

Å flytte sammen med kjæresten din etter så kort tid er ikke noe sjakktrekk, og din bror burde ikke oppfordre deg til å gjøre noe slikt.

Vent til du ahr blitt 18, så kan du håpe at dine foreldre lar deg sove sammen med han. Men de kan også nekte deg det etter du fyller 18, så lenge du bor under samme tak som de. Men som 18 åring kan du flytte hjemmefra, selv om jeg ikke anbefaler deg å flytte sammen emd kjæresten din med en gang. Alle har godt av å bo for seg selv en stund, sånn at dere kan være kjærester før dere blir samboere. Mye forandres når man blir samboer, og jeg syns du er for ung til det.

Skrevet
Har de møtt kjæresten din da? Kanskje de vil føle seg mer trygge på at dere er alene sammen hvis de får møtt han og han gir et godt inntrykk. Det hjelper nok lite å "true" med å flytte sammen vil jeg tro.

Jada, de har møtt han MANGE ganger, han er her på besøk noen ganger i måneden.

Skrevet
Å flytte sammen med kjæresten din etter så kort tid er ikke noe sjakktrekk, og din bror burde ikke oppfordre deg til å gjøre noe slikt.

Vent til du ahr blitt 18, så kan du håpe at dine foreldre lar deg sove sammen med han. Men de kan også nekte deg det etter du fyller 18, så lenge du bor under samme tak som de. Men som 18 åring kan du flytte hjemmefra, selv om jeg ikke anbefaler deg å flytte sammen emd kjæresten din med en gang. Alle har godt av å bo for seg selv en stund, sånn at dere kan være kjærester før dere blir samboere. Mye forandres når man blir samboer, og jeg syns du er for ung til det.

Joda, jeg vet det. Men jeg hadde jo bodd for meg selv nå hvis det ikke hadde vært fordi at jeg ikke får stipend, og ikke har jobb. Så snart jeg har råd til å bo for meg selv, så flytter jeg ut. Foreldra mine betaler husleia til begge brødrene mine, noe jeg synes er utrolig urettferdig!

Jeg og kjæresten min henger i en tynn tråd for han sa for noen dager siden at han var lei alt, at vi aldri er sammen, og at når vi først ser hverandre så er det bare noen få timer.

Han sa også at vi ikke passer sammen. Det var hjerteknusende! :tristbla:

Skrevet

Enig. Har du pratet med foreldrene dine om hva som gjør at dere ikke får lov til å sove over hos hverandre? Er det sex det dreier seg om så kan du jo påpeke at det vil dere ha uansett om dere sover over hos hverandre eller ikke. Har dere gjesterom? Hva med å foreslå at han får sove over mot at han sover på gjesterommet?

Skrevet (endret)
Enig. Har du pratet med foreldrene dine om hva som gjør at dere ikke får lov til å sove over hos hverandre? Er det sex det dreier seg om så kan du jo påpeke at det vil dere ha uansett om dere sover over hos hverandre eller ikke. Har dere gjesterom? Hva med å foreslå at han får sove over mot at han sover på gjesterommet?

Nå er det altså sånn at kjæresten min er svært vanskelig når det kommer til det, hvis han måtte ha sovet på ett annet rom, hadde han like godt bare vært hjemme. Det har han faktisk sagt selv, noe jeg synes er veldig teit! -.-

Det handler ikke om sex, for de vet nok at det har vi uansett om det er overnatting i bildet eller ikke.

De mener bare at jeg er for ung, og burde vente til jeg er 18, for da kan jeg bestemme selv!

Endret av Tiina
Skrevet

Jeg husker at jeg fikk heller ikke lov til å overnatte hos en gutt eller omvendt før jeg var 18år. Foreldre sier ikke det for å være slemme mot deg men for å beskytte deg. Selvom det kanskje ikke handler om sex så er det nok for ditt eget beste.

Skrevet
Jeg husker at jeg fikk heller ikke lov til å overnatte hos en gutt eller omvendt før jeg var 18år. Foreldre sier ikke det for å være slemme mot deg men for å beskytte deg. Selvom det kanskje ikke handler om sex så er det nok for ditt eget beste.

Neida, jeg skjønner jo at de ikke gjør det for å være slem.

Dette er bare ett stort problem for meg og kjæresten min fordet.

:(

Skrevet

Vet du hva, jeg synes at kjæresten din oppfører seg verre enn foreldrene dine i dette tilfellet. Du er under 18, de har absolutt rett til å nekte deg å overnatte sammen med ham. Men hvorfor i all verden er han så vrang og vanskelig? Er ikke du verdt å vente på, det er bare noen måneder til du blir 18? Og når han i tillegg har sagt at han ikke synes dere passer sammen skjønner jeg ikke hva du ser i ham...

Skrevet
Nå er det altså sånn at kjæresten min er svært vanskelig når det kommer til det, hvis han måtte ha sovet på ett annet rom, hadde han like godt bare vært hjemme. Det har han faktisk sagt selv, noe jeg synes er veldig teit! -.-

Jaha, hva er bakgrunnen for at han ikke gidder hvis han må sove på gjesterom? Jeg trodde poenget med overnatting var at dere skulle få tilbringe mer tid sammen, siden dere tydeligvis bor et stykke fra hverandre.

Hvis foreldrene deres aksepterte en slik løsning, men typen din har den innstillingen der, så får det vel bare være.

Skrevet
Vet du hva, jeg synes at kjæresten din oppfører seg verre enn foreldrene dine i dette tilfellet. Du er under 18, de har absolutt rett til å nekte deg å overnatte sammen med ham. Men hvorfor i all verden er han så vrang og vanskelig? Er ikke du verdt å vente på, det er bare noen måneder til du blir 18? Og når han i tillegg har sagt at han ikke synes dere passer sammen skjønner jeg ikke hva du ser i ham...

Helt enig! Jeg synes også han oppfører seg litt rart. Kanskje det handler om sex for han??

Skrevet

Ja avogtil blir jeg utrolig lei. Skulle ønske han bare kunne ta det han får, men det går tydeligvis ikke.

Jeg blir 18 om 11 måneder, altså nesten ett år.

Jeg blir ikke å klare meg uten han, jeg ser for meg at jeg blir å være singel utrolig lenge før jeg kommer over han hvis det ble slutt.

Skrevet
Helt enig! Jeg synes også han oppfører seg litt rart. Kanskje det handler om sex for han??

Jeg kan med hånden på hjerte bekrefte at det ikke handler om sex.

Skrevet
Ja avogtil blir jeg utrolig lei. Skulle ønske han bare kunne ta det han får, men det går tydeligvis ikke.

Jeg blir ikke å klare meg uten han, jeg ser for meg at jeg blir å være singel utrolig lenge før jeg kommer over han hvis det ble slutt.

Med andre ord du har nettopp fyllt 17 ;)

Hvis det blir slutt mellom dere, såkommer du til å klare deg fint. Jeg trodde verden min skulle falle i grus da jeg som 17 åring ble dumpa av han jeg var sammen med, men det gjorde den altså ikke ;)

Skrevet

Jeg kan med hånda på hjertet forsikre deg om at du kommer til å klare deg uten han, hvis du blir nødt til det.

Jeg hadde en kjæreste da jeg var 14-15, han var min første kjæreste og jeg var så forelsket at jeg ikke greide å spise engang. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å dø hvis han gikk fra meg, og jeg kjenner følelsene enda hvis jeg kjenner skikkelig etter. Vel, det ble slutt, og jeg har det veldig bra jeg :) Jeg følte det samme for den neste kjæresten min, vi var sammen i nesten fem år før jeg gjorde det slutt.

Nå ble det mye meg-meg-meg, men jeg har vært i dine sko og vet at du kommer til å klare deg om det skulle bli slutt. Selv om det er totalt utenkelig å være uten ham nå er det mange andre der ute :)

For å holde meg til saken: Du bør snakke med kjæresten din. Om foreldrene dine lar ham overnatte på gjesterommet, hvorfor vil han ikke godta det? Vil han da la være å overnatte i stedet? Hvorfor det?

Skrevet

Du kommer til å klare deg!

Skrevet
Jeg kan med hånda på hjertet forsikre deg om at du kommer til å klare deg uten han, hvis du blir nødt til det.

Jeg hadde en kjæreste da jeg var 14-15, han var min første kjæreste og jeg var så forelsket at jeg ikke greide å spise engang. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å dø hvis han gikk fra meg, og jeg kjenner følelsene enda hvis jeg kjenner skikkelig etter. Vel, det ble slutt, og jeg har det veldig bra jeg :) Jeg følte det samme for den neste kjæresten min, vi var sammen i nesten fem år før jeg gjorde det slutt.

Nå ble det mye meg-meg-meg, men jeg har vært i dine sko og vet at du kommer til å klare deg om det skulle bli slutt. Selv om det er totalt utenkelig å være uten ham nå er det mange andre der ute :)

For å holde meg til saken: Du bør snakke med kjæresten din. Om foreldrene dine lar ham overnatte på gjesterommet, hvorfor vil han ikke godta det? Vil han da la være å overnatte i stedet? Hvorfor det?

Hehe, det er jo det jeg håper. Men alt er så fint med han, å jeg blir ikke akkurat å finne noen som er som ham.

Han er ikke min første kjæreste, første kjæresten min hadde jeg i 8 måneder, han var 18-19 og jeg var 14. Dette er to år siden.

Jeg vet rett og slett ikke hvorfor.

Han synes vel bare det er teit. :kjefte:

Skrevet
Du kommer til å klare deg!

joda det er jo det jeg håper på.

jeg er også bare veldig redd for å være alene.

Skrevet
joda det er jo det jeg håper på.

jeg er også bare veldig redd for å være alene.

Det forstår jeg men du er fortsatt ung og har hele livet foran deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...