Indira Skrevet 23. juni 2003 #1 Del Skrevet 23. juni 2003 Hva lager jeg da? Min kjære hadde bursdag igår. I gave fikk han et gavekort på en dag sammen med meg, hvor han bare skal slappe av og nyte. En av tingene jeg tenkte jeg skulle gjøre var å lage en middag han sent vil glemme. Men nå står jeg fast for ideer. Setter veldig pris på innspill til noe spesielt, gjerne også forslag til setting rundt det hele osv. Oppskrifter etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissa Skrevet 23. juni 2003 #2 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg ga også min kjære en dag med ting som han elsker. Hans favoritter er lange dager i sengen, musikk, mat av vilt og kremkaker. Jeg tok han med på viltrestaurant og konsert på kvelden. Før på dagen hadde vi ligget i sengen og spist bløtkake og kost oss . (dette var en lørdag). Han syntes dagen var helt topp! Dessuten satte det et lite piff i forholdet igjen :D . Dagene har en tendens til å bli like, så slike vitamininsprøytninger av og til er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 23. juni 2003 #3 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg vet akkurat hva jeg ville ha gjort/laget dersom det var jeg som skulle gjøre stas på noen -hm... vet ikke helt om jeg burde avsløre, i og med det KAN være sannsynlig av kjæresten min driver og snoker her inne... hehe... da blir det jo ingen overraskelse dersom jeg vil gjøre litt stas på ham en gang. Vel, vel -han får eventuelt bare lese, og så glemme igjen... Jeg ville laget en tre retters middag, enten gresk, italiensk eller oriental. Ikke nødvendigvis fordi jeg liker maten fra disse landene bedre enn annen mat, men fordi disse landene har noen gode retter som jeg KLARER å lage så det blir skikkelig godt! Gresk Forrett: Tzaziki, brød, smør. Hovedrett: Saltat med tomater, oliven, fetaost, rødløk. Dressing av salt, pepper, olivenolje og litt edikk. Greske kjøttboller (Kefkedes), hasselbakte poteter eller frityrte potetbåter (jeg har ikke frityrmaskin, så jeg måtte nok ha valgt hasselbakte -om jeg bare hadde funnet oppskrift, da!). Dessert: Yoghurt naturell-is med gresk lynghonning og frukt. Og masse masse gresk vin, og vann. Og en aldri så liten Ouzo. Italiensk Forrett: En salat med Ruccola, tomat, tynne skiver av parmesanost, sjalottløk, oliven, dressing som ovenfor men med litt balsamico. Brød. Hovedrett: Dødsromantisk "Lady og Landstrykeren-mat" -italienske kjøttboller i tomatsaus med spaghetti. Dessert: Sjokolademousse med vaniljesaus, jordbær. Masse italiensk vin, lurer faktisk på om jeg også ville spandert på en egen dessertvin til desserten. Og: Til denne retten må man definitivt ha roser på bordet! Oriental Forrett: Vet ikke helt, måtte funnet noe i en eller annen oppskriftsbok Hovedrett: En veldig god oppskrift jeg har på kalkun som er laget i leirgryte. Jeg ville hatt en supergod karrisaus ved siden av, og mangochutney (som jeg har oppskrift på, men aldri forsøkt å lage enda). Ville servert ris til, eller evt. hasselbakte poteter/frityrstekte potetbåter. Dessert: Appelsin- og kardemommeis, eller evt. en annen orientalsk iskrem (i og med kjæresten min allerede har smakt appelsin- og kardemommeisen min). Selvsagt vin og drikke, og blomster på bordet. Jeg tror jeg ville valgt blomster med mye orange og hvitt i (av en eller annen grunn -bare falt meg inn at de fargene ville passe til denne menyen). ----------------- Uansett hvilke meny jeg ville valgt ville jeg selvsagt dekket et pent bord, med blomster, duk osv. Finservise, krystallglass, sølvbestikk etc. Og selvsagt ville jeg ha pyntet meg, og oppfordret ham til å gjøre det samme. Jeg tror også jeg ville ha skrevet ut menyen for ham og lagt den på tallerkenen slik at han så hva som var til mat. Hva med rett og slett å sende ham en formell invitasjon? Og etterpå kan dere jo knulle på spisebordet (Hege kommer sikkert til å slette den siste setningen der... ) Dersom du vil ha noen oppskrifter, send meg en pm. Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indira Skrevet 24. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 24. juni 2003 *ler* Den siste der var bra! Blir nok en hit! Tusen hjertelig for gode tips! Kommer helt sikkert til å sende deg en pm Nelle! Vet ikke når denne dagen blir enda, for han jobber ganske mye om dagen. Så han får nesten ta det som passer han best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 27. juni 2003 #5 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg kjører den greske stasmenyen for kjæresten min i morgen. Hurra!! *glede seg og være vanvittig forelsket* Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 27. juni 2003 #6 Del Skrevet 27. juni 2003 Mat er rette veien til hjertet mitt i alle fall. Og hvis jeg ville bli oppvartet skikkelig (åh, hør hvor ego vi er i dag da!), ville jeg ha hatt pasta av et eller annet slag, fortrinnsvis hjemmelaget tortellini eller ravioli. Plenty av god vin, god salat av det som måtte være ferskt for årstiden og en real mascarponebombe til dessert. Jums, mums. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå