Gå til innhold

Blomster

Gjest Gjest_Adele_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Adele_*
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle plukke med meg en bukett på vei til kirken. Flere her som har tenkt det? Har liksom ikke lyst ti å bruker 1000 kr på en bukett, men samtidig er jeg redd for å ikke finne noen alrighte blomster der og da. Tenker at hvis jeg finner feks hvite roser e.l så er jo det mer enn godt nok :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt tanken, men tar ikke sjansen på å stå der uten bukett...

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke turt å ta sjansen på. Men tøft gjort hvis du gjør det!

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Jeg hadde tenkt å plukke en bukett med løvetann og i tillegg kanskje flette en krans. Men nå skal jeg gifte meg i mars, så da blir vel det litt vanskelig...

Gå en tur et par dager før vielsen, så finner du helt sikkert noen fine blomsterenger du kan plukke fra. Evt alier (klarer ikke helt å finne riktig skrivemåte gitt) deg med en nabo/foreldre/noen som har fin hage og spør om du kan få plukke litt der ved krisetilfelle.

Lykke til!

Skrevet
Jeg hadde tenkt å plukke en bukett med løvetann og i tillegg kanskje flette en krans. Men nå skal jeg gifte meg i mars, så da blir vel det litt vanskelig...

Gå en tur et par dager før vielsen, så finner du helt sikkert noen fine blomsterenger du kan plukke fra. Evt alier (klarer ikke helt å finne riktig skrivemåte gitt) deg med en nabo/foreldre/noen som har fin hage og spør om du kan få plukke litt der ved krisetilfelle.

Lykke til!

Bare husk at løvetann gir stygge flekker på både hud og tøy!!

Skrevet

Jeg jober i blomsterbutikk...når skal du gifte deg? Utvalget varierer utifra sesongen, men det burde være et utvalg av buketter i nærmeste blomsterbutikk.

Vi har alltid noen ferdigbuketter (priser mellom 160-400, ikke alltid vi har alle prisklassene)...Ellers er det som regel alltid pakker med roser, og pakker med andre blomster...Roser er som regel i 10 pk eller 20 pk, der du kan velge mellom korte og lange pakker. Hvis du vil kan du få bundet opp blomstene, f.eks roser med brudeslør (men det er veeeldig vanlig). Vi tar 50 kr for oppbinding. Dersom det er flinke dekoratører på jobb så vil de alltid kunne finne på en fin bukett:)

MEN jeg råder deg til å bestille i forveien, så får du sannsynligvis ca de varene + fargene du vil ha. Da kan du få en fin bukett fra 250 og oppover;) Dessuten slipper du å stå å vente på at de binder opp (noe som vanligvis tar ca 15 min, men alt ettersom hvor mye det er å gjøre)

Håper dette hjalp litt:) Lykke til!

Skrevet

Kjenner en som gjorde dette, med stort hell.

Gjest Gjest_Adele_*
Skrevet
Jeg jober i blomsterbutikk...når skal du gifte deg? Utvalget varierer utifra sesongen, men det burde være et utvalg av buketter i nærmeste blomsterbutikk.

Vi har alltid noen ferdigbuketter (priser mellom 160-400, ikke alltid vi har alle prisklassene)...Ellers er det som regel alltid pakker med roser, og pakker med andre blomster...Roser er som regel i 10 pk eller 20 pk, der du kan velge mellom korte og lange pakker. Hvis du vil kan du få bundet opp blomstene, f.eks roser med brudeslør (men det er veeeldig vanlig). Vi tar 50 kr for oppbinding. Dersom det er flinke dekoratører på jobb så vil de alltid kunne finne på en fin bukett:)

MEN jeg råder deg til å bestille i forveien, så får du sannsynligvis ca de varene + fargene du vil ha. Da kan du få en fin bukett fra 250 og oppover;) Dessuten slipper du å stå å vente på at de binder opp (noe som vanligvis tar ca 15 min, men alt ettersom hvor mye det er å gjøre)

Håper dette hjalp litt:) Lykke til!

Tusen takk for svar!

Skal gifte meg nå i januar. Jeg er egentlig ikke så opptatt av å ha så flotte blomster og ser at de selger bla hvite roser nå. Det er mer enn bra nok for meg. Hva mener du med å få bundet opp blomstene? Jeg er så blank når det gjelder blomster :) Hvor lang tid i forveien bør jeg gi beskjed isåfall?

Gjest Gjest_Adele_*
Skrevet
Tusen takk for svar!

Skal gifte meg nå i januar. Jeg er egentlig ikke så opptatt av å ha så flotte blomster og ser at de selger bla hvite roser nå. Det er mer enn bra nok for meg. Hva mener du med å få bundet opp blomstene? Jeg er så blank når det gjelder blomster :) Hvor lang tid i forveien bør jeg gi beskjed isåfall?

Tipset om roser pyntet med brudeslør var jo helt topp! Tror jeg satser på det. Trenger ingen unik blomsterbukett til 3000 kr :)

Gjest Gjest_guri_*
Skrevet
Tenkte jeg bare skulle plukke med meg en bukett på vei til kirken. Flere her som har tenkt det? Har liksom ikke lyst ti å bruker 1000 kr på en bukett, men samtidig er jeg redd for å ikke finne noen alrighte blomster der og da. Tenker at hvis jeg finner feks hvite roser e.l så er jo det mer enn godt nok :)

Hvis det er et skogsområde som du vet at det er fine blomster, og setter av en halvtime så hvorfor ikke? Men husk at det da er lurt å ha joggesko så du ikke får jord på de høye hælene. Og hvis du har lang kjole, slep og greier bør du kanskje ha hjelp til å holde kjolen? Eller skifte i kirka?

Kjedelig å komme i kirka med møkete kjole og sko..

Jeg har tenkt til å reservere blomster på en blomsterbutikk og hente dagen før og lage min egen, evt få en venninne som er flink til sånt til å gjøre det.

Helt enkelt, roser og en blomstertype til, og litt grønt. Ordne det til en bukett, knyt sammen, surr silkebånd rundt og sett i vann. :) Myyye billigere enn å bestille ferdig bukett.

Skrevet

Gjør det helt enkelt, ring en blomsterbutikk og si at du skal gifte deg og vil ha en enkel vanlig bukett( ikke en brudebukett) med hvite roser i.... Alt etter som hvor du bestiller kan du da få en fin bukett med hvite roser uten at det koster noe særlig. er selv blomsterdekoratør og skjønner at ikke alle vil ha en typisk brudebukett, men det er nok greit å bestille på forhånd slik at du i alle fall får tak i hvite roser, eller noe liknende( vi er ofte tomme for mye på lørdager og det er jo greit å ikke måtte stresse på vei til kirka) Dete r dessute greit dersom du skal kjøpe de på Mester Grønn eller liknende at du bergner nok tid til å fjerne torner og blader på rosene, de vil dessuten gjøre seg mer dersom de blir satt sammen til en bukett, dvs man legger stilkene i en spiral slik at de ikke bare blir most sammen, da trenger man heller ikke så mange roser.... De fleste butikker tar ikke noe for å lage en bukett for deg, en del kjeder tar vel ca 50,- men da er jo blomsten til gjenngjeld noe billigere, så får man bare velge selv.... det blir nok uansett fint

Bare pass på at de pakker det inn for deg deg dersom det er kaldt ute, er litt trist hvis rosene dine henger med hodet når du går opp kirkegulvet.....

Skrevet
Tusen takk for svar!

Ok, roser har nok de fleste blomsterbutikker i januar;) Jeg er bare ekstrahjelp, så har ikke så mye peiling, men litt vet jeg da;). Å få bundet opp blomstene vil si at blomstene blir renset (fjerner blader fra bindepunktet og ned, evt. fjerner også torner på roser), og så bindes de sammen, som regel i en rund bukett. Deretter blir de snittet;) Det er i grunnen veldig enkelt, mange som får dette gjort f.eks når de drar på besøk til noen og bare tar med en liten bukett.

Jeg ville gitt beskjed i forveien (2-3 dager kanskje) slik at de kan sette av varer til deg, og da er det mye større sjanse for at du får en proff til å binde opp for deg. På fredager og lørdager jobber ofte ekstrahjelper, og de kan jo ikke like mye som de som jobber 100 prosent stilling. Hos oss er det hvertfall slik at dekoratøren vår setter opp buketter o.l. fredag formiddag når de er bestilt til lørdag (de holder seg godt på kjøl).

Hvis jeg var deg ville jeg gått innom nærmeste blomsterbutikk og bestilt en bukett med ønskede blomster og oppgi ønsket pris, så vil de sikkert være veldig behjelpelige. De som jobber i butikk driver med dette til vanlig og kan sikkert komme med gode råd. Det trenger ikke å bli så dyrt. Et tips er å gå en ukedag, og ikke fredag/lørdag, da er det ofte mer å gjøre på jobb, og som sagt er det ofte ekstrahjelper på jobb de dagene...

Håper dette hjalp:)

Skrevet

Ville ikke sagt at det var til en brudebukett, da fyker prisen raskt i været.

Skrevet

Husk at roser har torner på stilkene så hvis du skal unngå å stikke deg bør du få dem til å rense stilkene for deg. )

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg kjenner også en som gjorde dette. De ble en nydelig og enkel bukett med to røde amaryllis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...