Gå til innhold

Hva er det med gamle gubber..

Gjest Stjernedryss

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Trust me. At man blir tatt kontakt med har absolutt nada å gjøre med at man ser snill og koselig ut. Det er som oftes bare en åpningsmelding fra menn som ikke klarer å forfatte en melding som er mer fengende. Jeg får aldri slike meldinger, men jeg får meldinger av typen; "Jeg liker det frekke uttrykket du har på profilbildet."

Man blir tatt kontakt med fordi man er dame, som befinner seg på en arena der man ber om å bli sjekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Trust me. At man blir tatt kontakt med har absolutt nada å gjøre med at man ser snill og koselig ut. Det er som oftes bare en åpningsmelding fra menn som ikke klarer å forfatte en melding som er mer fengende. Jeg får aldri slike meldinger, men jeg får meldinger av typen; "Jeg liker det frekke uttrykket du har på profilbildet."

Man blir tatt kontakt med fordi man er dame, som befinner seg på en arena der man ber om å bli sjekket opp.

Hva det står i meldingen fra disse gamle gubbene vet jeg ikke, da jeg aldri leser de, men når jeg oplever å bli sjekket opp av gamle gubber på byen gir de jeg i hvertfall ikke før man er frekk mot de. Sist det skjedde med meg på byen spurte jeg fyren om de han satt sammen med var barna hans, han var bare litt yngre en faren min (de var på min alder), da ga han seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde helt klart snudd helt om på sjekkemønsteret. Tror mange damer hadde fått seg en overraskelse om de selv måtte tatt kontakt og risikere en masse avslag og negative tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde helt klart snudd helt om på sjekkemønsteret. Tror mange damer hadde fått seg en overraskelse om de selv måtte tatt kontakt og risikere en masse avslag og negative tilbakemeldinger.

Men det risikerer da alle mennesker det, er en del av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg har prøvd å sjekke opp mange gutter jeg, og blitt avvist. Kan ikke vente på at guttene tar kontakt, er ikke SÅ ofte jeg møter på noen jeg synes er interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe så sent? Har gått av med pensjon nå så jeg trenger ikke stå opp så tidlig heller, nå har jeg tid til fart og fest hele natten. Lyst å ta en kopp kaffe en dag :kaffekopp::sengekos: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å sjekke opp mange gutter jeg, og blitt avvist. Kan ikke vente på at guttene tar kontakt, er ikke SÅ ofte jeg møter på noen jeg synes er interessante.

Enda et tegn på at du er for kravstor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Enda et tegn på at du er for kravstor :)

Jeg vil jo møte en jeg har noe til felles med, så jeg er kanskje kravstor, men ikke FOR kravstor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo møte en jeg har noe til felles med, så jeg er kanskje kravstor, men ikke FOR kravstor.

Jeg synes at man skal være litt kravstor etter hvert som man blir eldre. Man vil jo gjerne møte noen som man liker og har noe til felles med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg syns menn fra førti og opp er svært sjarmerende jeg.

Selvsagt kan man ha ulike mål for framtiden, og det er noe annet, men jeg har datet menn som har vært nærmere tjue år eldre, og det har fungert strålende.

At det har blitt brudd har ikke hatt med alderen å gjøre.

Jeg tenker at i en date-setting bør man tørre å tenke litt utenom boksen. Avviser man blankt alle som ikke passer inn i en forhåndsbestemt kravspesifikasjon, kan man fort gå glipp av noen som kan være fantastiske, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hm, jeg syns menn fra førti og opp er svært sjarmerende jeg.

Selvsagt kan man ha ulike mål for framtiden, og det er noe annet, men jeg har datet menn som har vært nærmere tjue år eldre, og det har fungert strålende.

At det har blitt brudd har ikke hatt med alderen å gjøre.

Jeg tenker at i en date-setting bør man tørre å tenke litt utenom boksen. Avviser man blankt alle som ikke passer inn i en forhåndsbestemt kravspesifikasjon, kan man fort gå glipp av noen som kan være fantastiske, tror jeg...

Klart man skal være åpen, hender jo jeg blir tiltrukket av noen jeg i utgangspunktet ikke kunne forestilt meg som aktuelle, men da kommer det av seg selv. Ser ikke noe poeng i å date i utgangspunktet uinteressante gutter for å se om jeg kanskje finner sider ved dem som kan være noe jeg faller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også kontaktet av mye eldre menn enn aldersønsket mitt. Nå var ikke dette et absolutt krav, men når de var på alder med moren min svarte jeg dem ikke. Tror det er som gjesten på 40 skriver, at mange jenter/kvinner gjerne dater menn som er mye eldre enn dem, og derfor tror noen menn at dette gjelder for alle. Jeg, som er 39, hadde jo aldri tatt kontakt med en fyr på 20-25, samme hvor flott profilen hans var.

Sånn er det når man er feig og redd for å bli avvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Jeg tror som sagt at det kan åpne opp for uante muligheter....

Du mener man skal lete i blinde uten noen som helst preferanser? Bare begynne øverst på lista og jobbe seg nedove liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
He he, nei, det gjør jeg ikke! Jeg mener at man ikke skal være for rigid i sin jakt på partner.

Nei, nei, men føler liksom ikke for å date noen jeg absolutt ikke føler tiltrekning til. Jeg har datet gutter jeg i utgangspunktet ikke har hatt tro på, men som har vært verdt en sjanse likevel, har vel egentlig ikke vært noen suksess, men har jo vært åpen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo klart at om man dater noen man ikke har tro på, så har man allerede satt en grense. "Ja jeg får vel prøve da", er jo ikke et godt utgangspunkt...

Men ved å ikke sette disse grensene på forhånd, som går på alder, utseende osv, så tror jeg man kan få noen overrakelser, da snakker jeg ikke om dypere ting som må stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Men det er jo klart at om man dater noen man ikke har tro på, så har man allerede satt en grense. "Ja jeg får vel prøve da", er jo ikke et godt utgangspunkt...

Men ved å ikke sette disse grensene på forhånd, som går på alder, utseende osv, så tror jeg man kan få noen overrakelser, da snakker jeg ikke om dypere ting som må stemme.

Tja, når har vel ikke dette noe med grenser å gjøre. Handler vel mer om følelser og tiltrekning, og er vel ikke pga spesifikke ting at man tenker at en person er uaktuell, men mer at magefølelsen sier det. Jeg ville jo f.eks ikke droppet en gutt som i utgangspunktet var interessant etter jeg fikk vite alderen hans, hva han jobbet med eller lignende fordi han da ikke "passet inn", får jeg følelser for en fyr kan jeg fire ganske mye på de fleste krav, og det hender jeg overrasker meg selv, det er uansett magefølelsen eller "hjertet" man må følge når det gjelder dating og kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Natalie_*

Jeg er enig i at det er mulig å falle for noen som ikke passer inn i de preferansene man har i forhold til alder, utseende, livsstil osv. Men når man går på date med noen man ikke kjenner fra før så ser man nok mer på det ytre. Skal man se forbi de ytre preferansene så er det gjerne i andre settinger, på jobb eller gjennom venner, hvor du blir gradvis kjent med noen. Da oppdager man sjarmen og det spesielle med personen etterhvert. Tror det er fordi man da ikke vurderer dem som kjæreste i utgangspunktet. Mens når vi går på date med en helt ny, ukjent mann, blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...