Gå til innhold

Naboen roper på katta tidlig og sent...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Vi har ikke katt, og jeg har ingen erfaring med katt annet enn fra da jeg var barn.

Vi har leietakere som bor i underetasjen. De har en ung katt.

Mannen nede er ute både tidlig og sent å roper høyt på katten ved navn... Er dette normalt? Skal det være nødvendig å rope katten inn? Gjør andre det?

Får følelsen av at katten er ute stort sett hele tiden. Er det ok?

Endret av cilja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg roper på min katt. Da kommer den så fint:-)

Gjest kattegat
Skrevet
Mannen nede er ute både tidlig og sent å roper høyt på katten ved navn...

Får følelsen av at katten er ute stort sett hele tiden. Er det ok?

Om han roper på katten sin sent og tidlig, så betyr det vel at katten ofte er innom leiligheten da. Såfremt den faktisk tar hintet og kommer når den blir ropt på.

Skrevet

Jeg roper stort sett katten min inn om kvelden, men det hender seg at jeg roper på den i løpet av dagen og, hvis den har vært lenge borte, eller døra har vært stengt f.eks (bor i blokk). Hvis det er andre ting som gjør at du tror katten er ute hele tiden, og at de bare roper på den for å gi den mat, så synes jeg ikke dette er noe ok med mindre det er noe katten har valgt selv. Og det tror jeg ytterst få katter velger i dette været.

Skrevet

I begynnelsen ropte vi ofte på katten vår.. Men nå er den såpass gammel at den styrer det selv.. :)

Men når den er en liten kattunge blir man ofte bekymret hvis den er lenge borte av gangen.

Skrevet

Jeg roper min katt inn hver kveld. Han får ikke være ute når det er mørkt, er så redd for at bilistene ikke skal se ham. Ellers går han inn og ut som han vil.

Det hender også at jeg roper på ham i løpet av dagen, f.eks. dersom været er dårlig (da pleier han å ligge under en bil eller en busk på forsiden av huset, i stedet for å løpe rundt og gå inn vinduet på baksiden), eller dersom han har vært lenge borte.

Og til spørsmålet om det er OK at katten er ute hele tiden; det spørs vel om katten vil det selv eller om den kastes ut. Den forrige katten min kunne ikke være inne. Han fikk helt klaustrofobi og ble dårlig hvis han var inne alene uten en åpen dør eller vindu. Så han ble heltids utekatt, og stortrivdes med det!

Skrevet

Det hende jeg må rope på pusen for å få han inn. Er det litt pjuskevær, eller verre, sitter han gjerne i naboens skur. Da må jeg rope for å få han inn i varmen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg tror en god del av problemet er at katten ikke kommer når han roper på han. Derfor går han ut og roper igjen og igjen. Mannen har et fryktelig argsinne, og jeg mener å ha hørt ham skjelle katten ut mer enn en gang.

Om katten ikke kommer når han har vært ute å ropt noen ganger så begynner han å hisse seg opp og rope ting som "nei vel, da får du til faens være der du er, jævla drittkatt" osv osv osv.

Vi har sagt til han at vi hører alt han sier fordi han er så høylytt, men han sier han har ADHD og ikke kan kotrollere sinnet sitt særlig bra...

Ikke vet jeg. Grunnen jeg spør er fordi han vekker lillejenta vår når hun sover ute i vogna. Han roper også hele kveldene, så sent som 2-3 om natta. Rett utenfor soveromsvinduet vårt.

Tror ikke katten har så veldig lyst til å komme hjem til han. Stakkars liten pus.

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet
Det hende jeg må rope på pusen for å få han inn. Er det litt pjuskevær, eller verre, sitter han gjerne i naboens skur. Da må jeg rope for å få han inn i varmen.

Stakkars pusen, har nok vært uheldig med eier!

Trivest nok ikke så godt inne, merker nok humørsvingningene!

Skrevet

Jeg roper aldri på mine katter, men så er de veldig hjemmekjære og er kun ute korte turer.

Skrevet
Stakkars pusen, har nok vært uheldig med eier!

Trivest nok ikke så godt inne, merker nok humørsvingningene!

..... og med dette mener du.....?

Skrevet

Sorry Jenny - fikk ikke med meg innlegg #8.

Slike folk burde ikke ha med andre enn seg selv å gjøre - hverken mennesker eller dyr.

Skrevet

Tror gjest her mente å kvotere innlegg 8, men trykte på feil knapp, jeg må iallefall selv alltid sjekke om det er siter-knappen over eller under jeg skal bruke.

Når det gjelder roping på pus så gjør jeg det også når jeg synes pus har vært lenge nok ute. Hun er liten enda, så hvis hun er ute for lenge av gangen blir jeg redd for henne.

Og når det gjelder din leietaker håper jeg virkelig han behandler pusen bedre enn det høres ut som..

Skrevet

Jeg er ofte ute og roper på mine katter, hvis de har vært ute lenge eller hvis jeg vil ha dem inn før jeg skal på jobb. De blir også ropt inn om kvelden, da jeg ikke ønsker at de er ute om natten. Men jeg roper ikke så veldig høyt at det sjenerer naboene (håper jeg). Det blir litt pus pus og navnet deres, og de er som oftest like rundt hjørnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...