nynne Skrevet 31. desember 2008 #1 Del Skrevet 31. desember 2008 Vi skal ha marinert kalkunbryst ikveld, og har valgt fløtegratinerte poteter og grønnsaker (gulrøtter og brokkoli) som tilbehør. Men skal jeg lage saus også?? Eller er ikke det nødvendig når en har fløtegratinerte poteter?? blir det kanskje for mye? isåfall, hva slags saus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #2 Del Skrevet 31. desember 2008 Vi skal ha marinert kalkunbryst ikveld, og har valgt fløtegratinerte poteter og grønnsaker (gulrøtter og brokkoli) som tilbehør. Men skal jeg lage saus også?? Eller er ikke det nødvendig når en har fløtegratinerte poteter?? blir det kanskje for mye? isåfall, hva slags saus? Jeg ville absolutt hatt saus til. Brun saus av et slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 31. desember 2008 #3 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg ville også hatt en saus til. En fløtesaus med litt sennep i, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 31. desember 2008 oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #5 Del Skrevet 31. desember 2008 oppskrift? Ligger noen forslag lenger ned på siden her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 31. desember 2008 #6 Del Skrevet 31. desember 2008 Heia,du må ha saus syntes jeg så fløtesaus er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 31. desember 2008 #7 Del Skrevet 31. desember 2008 Kalkun er litt tørt i seg selv, og fløtesaus er nyyydelig til, så da sier vel svaret mitt seg selv også, JAA Men jeg elsker saus da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 31. desember 2008 #8 Del Skrevet 31. desember 2008 Vi har nettopp spist, og hadde fløtesaus til. Fra pose *ikke slå* Det var veldig godt til kalkun. Men vi kjøpte ferdigmarinert kalkunbryst, og jeg syns aldri det er veldig godt. Marinaden smaker rart. Men det var det eneste jeg fant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinna Skrevet 1. januar 2009 #9 Del Skrevet 1. januar 2009 Helt enig - marinert kalkunbryst er ikke godt. Jeg kjøpte 3 store naturelle kalkunbryst som hadde salt, pepper og Ultra`s hjemmelagde kalkunkrydder på. Deretter snurret jeg dem til tykke pølser og brunet dem i pannen. Kokte ut pannen etterpå og tok vare på sjyen til sausen jeg skulle lage senere. De brunede kalkunfiletene pakket jeg inn i aluminiumsfolie og la i en ildfast form med litt vann i bunn. Hadde dem i ovnen på 180 grader i 1 time før jeg tok dem ut, fjernet tråden og skar dem opp i skiver. Så la jeg den tilbake i folien, pakket dem inn og satte dem i ovnen på svak varme til jeg hadde gjort ferdig poteter, rosenkpl, gulrøtter og fløtesausen .. På den måten fikk jeg nydelige stykker av ren kalkun som var saftige og smakte himmelsk .. Kommer til å tilberede kalkunen på samme måte hver gang Og Ultra sin kalkunkrydder-blanding var kjempegod .. anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 1. januar 2009 Takk for alle svar! Tror jeg skal gjør som deg Kinna neste gang, for vi hadde også ferdigmarinert kalkunbryst (med bein, fra ICA) og det smaker litt spesielt ja... Laget fløtesaus forøvrig, og er veldig glad for det. Hadde blitt veldig tamt uten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå