Gjest Nedslitt Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Begynner å bli dritt lei pappa som alltid skal argumentere meg i senk uansett hva jeg ønsker og vil så blir det alltid en diskusjon som alltid ender med at jeg taper fordi jeg rett å slett ikke gidder mer. Vrang, sta, vanskelig og ensporet er vel karakteristikkene på han. Alt jeg foreslår er bare tull og tøys selv om andre også gjør det samme. Uansett hva jeg gjør eller driver med så skal han alltid komme å korrigere på meg og fortelle hva og hvordan jeg skal gjøre det. Han klarer ikke å se at det finnes flere måter å gjøre ting på for å få samme resultatet.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Det eneste du kan gjøre er å beskytte deg selv - heve deg over det. Godta at du ikke kan forandre andre mennesker eller annet enn din egen tankegang om denne personen. Prøv å gjøre oppførselen hans mindre viktig for deg - prøv å ikke bry deg. Si til deg selv at du gjør det som er rett for deg, han gjør det som er rett for seg. Begrens kontakten til et minimum til du klarer å "let it go".
Gjest nedslitt Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Ja, har flytta for lenge siden. Det eneste jeg gjør nå når jeg kommer hjemmom en tur er å sitte å gjøre ingenting. Gjør kun noe hvis jeg blir spurt. Å vise initiativ hjemme er det samme som å få beskjed om at det haster det ikke med, eller trenger ikke begynne med det nå, eller at det er viktigere ting å gjøre. Har krangler mye om dette så det er ikke falsk beskjedenhet fra han. Måtte bare få ut litt frustrasjon.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Begynner å bli dritt lei pappa som alltid skal argumentere meg i senk uansett hva jeg ønsker og vil så blir det alltid en diskusjon som alltid ender med at jeg taper fordi jeg rett å slett ikke gidder mer. Vrang, sta, vanskelig og ensporet er vel karakteristikkene på han. Alt jeg foreslår er bare tull og tøys selv om andre også gjør det samme. Uansett hva jeg gjør eller driver med så skal han alltid komme å korrigere på meg og fortelle hva og hvordan jeg skal gjøre det. Han klarer ikke å se at det finnes flere måter å gjøre ting på for å få samme resultatet. Du virker veldig ung, og jeg tipper at du ennå bo hjemme? I så fall er det jo vanskelig redusere kontakten. Mitt råd er å "pick you battles". Slik at du heller får la ting som ikke er så viktige for deg skure litt, mens de tingene som er viktige (feks utdannelse osv) må du la ham forstå bare kan avgjøres av deg. Når det er sagt, så er det viktig å huske på at foreldrene våre er blandt de få her i verden, om virkelig ønsker oss alt det beste og kanskje ser de lange linjene klarere enn det vi gjør. Med mindre de er fullstendig psyko, da...!
Gjest nedslitt Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Utdannelse bestemmer jeg selv. Har aldri hørt noenting om det. Ja, har prøvd å velge slagene, men kommer nok ikke så mye lenger med det desverre.
The Kitten Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Lær deg å ikke leve livet ditt gjennom hva din far mener, men hva du selv mener.
Gjest nedslitt Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 ja, har egentlig gjort det, men var der en tur nå i helgen og måtte få ut litt frustrasjon. Han er snill og grei han, men kunne vært en del mindre sta, vanskelig, påståelig og alltid har rett person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå