Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har lyst til å male! Er det mulig å få kjøpt billig staffeli et sted? Hva med canvas, lerret..? Jeg har malt litt før, men ble aldri fornøyd med resultatet. Nå vil jeg prøve igjen og få det til. Vil male fjell, vann, skog.. Fine landskap først og fremst. Og mennesker, eller skikkelser... Finnes det noen "nybegynner"bøker jeg bør se i? Hva slags papir, maling og pensler bør jeg ha? Flere hjelpemidler...?
Gjest Langsyne Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har lyst til å male! Er det mulig å få kjøpt billig staffeli et sted? Hva med canvas, lerret..? Jeg har malt litt før, men ble aldri fornøyd med resultatet. Nå vil jeg prøve igjen og få det til. Vil male fjell, vann, skog.. Fine landskap først og fremst. Og mennesker, eller skikkelser... Finnes det noen "nybegynner"bøker jeg bør se i? Hva slags papir, maling og pensler bør jeg ha? Flere hjelpemidler...? Hvordan malingstype liker du å arbeide med? Oljemaling, vann maling, akvarell, akryl eller f.eks gouache? Når jeg kjøper en ny type maling og er usikker på penslene, har jeg brukt å spørre i butikken om råd. Men det finnes bøker om slikt og, bare gå på bokhandler(: Jeg fant et billig staff på panduro for noen år siden, kan hende de har det enda. Sjekk nettsiden http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS220R www.deviantart.com, om du har lyst så er det mange likesinnede der som legger ut arbeidet sitt. Blir ofte veldig inspirert av hverandre osv:) Malekurs er jo også et godt hjelpemiddel. Og i tillegg går det ann å sjekke om det er noen kunstskoler i nærheta som pleier å ha kroki en-to ganger i uka. Da er det ofte andre enn skole elever som er med... To bøker som jeg synes er bra: The fundamentals of Drawing (Barrington Barrer) og Tegning som uttrykk (Trygve Retvik). Lykketil(:
Leo Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Hos Clas Ohlson tror jeg du finner mye i den kategorien du ser etter. Når du har prøvd deg frem litt, kan du evt. velge andre leverandører. Når deg gjelder læring så bør du vel undersøke med lokale kunstforeninger etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå