Gå til innhold

Skal jeg satse på en date nr.4?

Gjest usikker..

Anbefalte innlegg

Gjest usikker..

Jeg (28 år gammel jente) har vært på 3 dater med en gutt på 25, og er usikker på om jeg skal går for en date nr.4 (hvis han foreslår det da selvfølgelig).

1.date møttes vi i byen, var ute å spiste. 2.date var hjemme hos meg (film, matlaging etc.), 3.date var også hjemme hos meg (han sov over).

Argumenter FOR date nr.4:

- Han er en kjekk og "ordentlig"gutt

- Han er snill, og har mange av de egenskapene jeg ser etter

- Vi har det hyggelig sammen

- Han er slettes ikke verst å se på

Argumenter MOT date nr.4:

- Jeg føler ikke at det "klikker" mellom oss...ennå ihvertfall

- Sist date, når han sov over: vi lå i samme seng, inntil hverandre, strøk på hverandre og kyssa litt, men gikk ikke lenger, jeg hadde ikke lyst, føltes ikke riktig, han tente meg på en måte ikke, og uansett hadde jeg ikke planlagt å ha sex med han så tidlig, og tror ikke han forventa det heller

- Føler det mangler noe på humor-biten oss imellom, men samtidig så kjenner jeg han jo ikke så godt ennå heller

- Tenker at han er litt for "enkel" for meg, gir meg for lite motstand

- Føler at vi snakker litt for mye bare overfladisk, kommer liksom ikke "inn" på hverandre... ennå..

- Har ikke det rette magefølelsen for det her:(

Så hva tror dere? Gir jeg opp for lett? Eller er det like greit å trekke seg med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du syns han er "enkel" så er han vel neppe den rette for deg (eller du for ham). Hvorfor overnatter du egentlig med en du ikke føler du klikker med? Du må da like ham bedre enn det virker fra innlegget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind

Du har litt for mange motargumenter. Jeg ville droppet det, men dette vet du vel best innerst inne selv. Det burde vel kommet kjemi etter 3 dater inkludert overnatting hvis det hadde vært noe kjemi der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns han er "enkel" så er han vel neppe den rette for deg (eller du for ham). Hvorfor overnatter du egentlig med en du ikke føler du klikker med?

Eh...for å finne ut om det kanskje vil klikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usikker..

Grunnen til at han overnattet var at han bor et stykke unna, så mest av praktiske hensyn. Og jeg liker han jo som person, men jeg føler vel ikke helt den store kjemien ennå ihvertfall, den burde kanskje ha kommet nå? Snakker med han på msn innimellom nå, og jeg føler at samtalen går vannvittig tregt, er liksom ikke noe fres over det. Men han er jo mye lettere å snakke med i virkeligheten, men som sagt, føler det blir litt overfladisk, eller det har vært det hittil.

Jeg har ikke noe imot å ha en date nr.4 med han egentlig, men tenker jo egentlig mest på han, vil jo ikke såre han heller, eller få han til å tro at dette er noe det ikke er.. Men jeg skulle vel kanskje fått følelser for han nå, eller merket om "det er noe der"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å merke ganske fort om det er noe der eller ikke. Men hvis du ikke har noe imot en date til med han så gå på en date til. Du bør kanskje tenke litt på han og. Kanskje han tror det er noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han overnattet var at han bor et stykke unna, så mest av praktiske hensyn. Og jeg liker han jo som person, men jeg føler vel ikke helt den store kjemien ennå ihvertfall, den burde kanskje ha kommet nå? Snakker med han på msn innimellom nå, og jeg føler at samtalen går vannvittig tregt, er liksom ikke noe fres over det. Men han er jo mye lettere å snakke med i virkeligheten, men som sagt, føler det blir litt overfladisk, eller det har vært det hittil.

Jeg har ikke noe imot å ha en date nr.4 med han egentlig, men tenker jo egentlig mest på han, vil jo ikke såre han heller, eller få han til å tro at dette er noe det ikke er.. Men jeg skulle vel kanskje fått følelser for han nå, eller merket om "det er noe der"?

Pleier du å bruke lang tid på å få følelser for andre? Hvis ikke virker det som det ikke er noe håp for dere.

På den annen side synes jeg ikke du skal tenke for mye på å skåne hans følelser hvis du virkelig har lyst til å treffe han igjen. Hvis du prøver å skåne både dine egne og hans følelser er det ikke rart om det blir litt overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av problemet med å drive med dating. Da skal liksom ting klaffe så og så bra etter så og så lang tid, og hvis det ikke gjør det, så trekker man seg ut.

Det blir ganske kunstig fordi relasjonen blir så styrt. Den beste måten å omgås eller bli kjent med nye folk på er å bare henge ut, uten å ha til hensikt å skulle bli kjærester eller skaffe seg venner. Å bare gjøre ting ilag eller være ilag når begge har lyst til det, og så skjer det som skjer, og det som ikke skjer skjer ikke uten at det problematiseres.

Bakdelen er at den naturlige innfallsvinkelen er lite effektiv og selvsagt også lite målorientert.

Forøvrig: Når du er 28 og dater for å finne kjæreste ville jeg kansje lagt lista såpass høyt at jeg ville latt dette opplegget skli ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...