*snuppis* Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes samtlige gutter sier at de ønsker seg en sønn først, også en datter. Dette er det optimale! Grunnen er visstnok at da kan gutten passe på lillesøstra si! En annen ting de sier er at jenta er vanskeligere å oppdra enn sønnen, at henne på passes mer på og følges mer opp. Visstnok er det mer "tillatt" for gutten å dra på byen i tidlig alder, enn for jenta.. eller å ta med seg motsatte kjønn hjem, eller i det hele tatt å "date". hvorfor er det slik?? Ble litt inspirert av en serie jeg så idag, der var det en mann som sa at det var vanskeligere med sønnen nå fordi han ble eldre, men med jenta så var det et strev og hun skal gå med en tskjorte hvor det står at "far er gal, hold deg unna".. Kan noen egentlig forklare meg dette? For min samboer sier nemlig det samme, at han vil ha strengere regler for dattera si enn for sønnen sin.. Jeg blir rimelig irritert når jeg hører dette, og lurer på om det kun er min omgangskrets eller om det er flere som mener dette, og om det er noen faktisk grunn til dette som jeg ikke har fått med meg..
Heart7086 Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jøss, spiller da ingen trille om det blir gutt eller jente! Okey, i utgangspunktet øsnker jeg meg ei jente nå, men det er KUN fordi samboer har 3 gutter fra før, og det hadde da vært greit med ei jente.. Men om det blir en gutt, ja jøss.. Blir da like gla i den! Kan kjenne meg igjen i den andre beskrivelsen din, at jenter har strengere regler enn gutta, men forstår den ikke, og vet ikke helt om det er vanlig å "praktisere" den så veldig mye? Jeg er ihvertfall ikke vant med slike regler, verken i vennekrets el. familie. Min unge vil ihvertfall ikke ha det noe verre/letter avhengig om det er gutt/jente.
Nigo-san Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hmm... jeg lurer på hvordan din samboer vil klare å overbevise en 15-årig datter full av pubertetshormoner om at det er rett og rimelig at hun har strengere grenser enn broren. Ser for meg at det kan bli vanskelig Og er det så sikkert at storebror synes det er kult å "passe på" en liten drittunge av en søster, når han skal være sammen med kompiser? For å være ærlig, tror jeg pappaer har det mest i kjeften, når det gjelder det at datteren skal "beskyttes". Jeg tror også at barna, når de blir større, tar absolutt minst hensyn til hva foreldrene ser for seg som ideelt i søskensammenheng. Klart vi kan ønske, påvirke og forsøke å få gehør for våre intensjoner, men barna velger til syvende og sist selv. Selv må jeg si at jeg gruer meg like mye til når gutta mine begynner å feste og gå ut på byen. Gutter er mye oftere involvert i voldsepisoder. Og selv om det hadde vært vanskelig at datteren på 16 kom hjem og var gravid, hadde det neppe vært mer stas at sønnen på samme alder skulle bli pappa... Endret 30. desember 2008 av Nigo-san
Perhaps Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Kan noen egentlig forklare meg dette? For min samboer sier nemlig det samme, at han vil ha strengere regler for dattera si enn for sønnen sin.. Jeg blir rimelig irritert når jeg hører dette, og lurer på om det kun er min omgangskrets eller om det er flere som mener dette, og om det er noen faktisk grunn til dette som jeg ikke har fått med meg.. Det kan jo være fordi menn vet at menn er - fysisk sterkere - mer voldelige - annerledesfokuserte i forhold til kvinner - tilbøyelige til å gjøre svært mye for sex - jegere - mer konkurransepreget innen de fleste områder Mens kvinner for menn kan se ut som om de behøver mer: - oppfølging - beskyttelse mot farer - risikodemping (gutter, menn, reiser med venninner, full på fest, mye kan skje osv.) Dette kan stå sterkere i land og større byer der kriminaliteten er høyere..i Norge skal jo alle være like, slik at man nesten ikke kan se forskjell på om det er en mann eller kvinne man har foran seg (av og til).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå