Gå til innhold

Tar dere fri noen dager før bryllupet?


Gjest Trampe

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby

Jeg skal i hvert fall ha fri uken før, og noen dager etter bryllupet. I og med at vi får jula midt oppe i dette også så er det greit med noe fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere ikke noen personalhåndbok? Slikt står vanligvis der. Jeg har rett på en fridag i forbindelse med eget bryllup. Her jobber vi en helg nå og da avhengig av hva som skjer, men fridagen kan man jo ta en dag man ellers ville jobbet - hvis man ikke jobber i helgen.

Dette står i personalhåndboka der jeg jobber. Vi har krav på en dag fri

i forbindelse med eget bryllup, slik som det er ved dødsfall i nære familie,

flytting ol. Tror de fleste har krav på dette.. Har iallefall villa sjekket

det opp.

Jeg skal ha fri ei uke før bryllupet, og nesten tre etter da vi skal på

bryllupsreise. Vi bor ikke i den byen vi skal gifte oss i, derfor er jeg

avhengig av å komme dit noen dager før. Vi skal ordne det meste med lokalene selv, så det blir sikkert nok å gjøre den uka :wink:

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok fri en uke før og en uke etter bryllupet - og vi hadde selskapet på et hotell der vi ikke trengte å tenke på noe av det praktiske. Godt å ha tid på forhånd til egenpleie og tid sammen med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha fri en uke før og tre dager etter bryllupet. Har fortsatt 3 1/2 ferieuke til gode etter det, så.....men det blir ikke noen bryllupsreise før tidligst våren 2004. Det har vi ikke råd til..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folket. Sjekket personalhånboka vår, og vi har rett på fri i forbindelse med giftermål eller inngåelse av partnerskap. Så nå har jeg sendt søknad, men vet ikke om jeg får innvilget det. Men det er ihvertfall verd et forsøk!

Det står i arbeidsmiljøloven, så tror de fleste kan ha rett på fri akkurat som begravelser osv. Håper jeg får fri selv om det er dagen før, man trenger jo litt ekstra tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min arbeidskontrakt står det

"man har krav på fri med lønn den dagen ekteskap inngås"

hvilket betyr at jeg ikke har krav på fri når jeg vanligvis har fri lørdager....

Skal ellers ha fri hele uken før og hele uken etter bryllupet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Jeg jobber til kl.16 på fredagen før. Og dagen etter er det bryllup!

Bryr meg egentlig mer om å ha fri etter bryllupet. Kjipt å måtte gå på jobben mandagen etter.. Bli spurt i lunsjen; "Hva gjorde du i helgen da?" For så å måtte svare; "Jo, jeg hadde en helt ok helg. Ja, og så giftet jeg meg da..".

Tigergutt og jeg skal på drømmetur etterpå. Og hvor.. It's for Tigergutt to know, and me to find out.. :wink:

*gleder seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...