Gå til innhold

håpløs samboer..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kristin_*
Skrevet

jeg og samboeren min driver på å pusser opp stua. det har vi nødt til fordi vi har fått mindre vinduer (borettslagets avgjørelse). hittil har jeg gjort mesteparten av arbeidet, pga at jeg studerer og har dermed hatt tidligere juleferie. det er uansett et himla arbeid. skal rive tapet (flere lag), grunne sparkle, legge tapet og evt male oppå.

jeg er ivrig og vil at vi skal bli ferdige til jeg begynner på skolen, siden jeg ikke får tid til å gjøre noe etter jeg har begynt.. mens samboeren min gidder ikke å bry seg, og jobber kun når han har lyst (sånn ca aldri). vi har også en datter så det er ikke bare bare å få tid til alt.

mamma, som skjønner problemet, foreslo at hun og pappa skulle ta seg en tur i dag og hjelpe oss. dette ble egentlig kansellert, fordi pappa fikk vondt i ryggen.

men så.. idag kom, etter dattera vår hadde lagt seg for å ta en lur, mamma og pappa og søstra mi. vi hadde akkurat satt oss ned for å kose oss, og ble ganske overrasket over besøket. de hadde ikke fått tak i oss fordi mobilen låg igjen i bilen.

familien min hadde kommet for å hjelpe oss, og jeg sa at det kunne de jo.. så gikk vi igang.. samboeren gikk bare ut og kom aldri igjen.. han har nå vært borte i 6-7 timer.. jeg aner ikke hvor han er..

hva synes dere? akseptabel oppførsel?

jeg er redd for å bli sint på han for vi skal til foreldrene mine i morgen, og da vil han sikkert heller sitte hjemme og sture..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! det er IKKE akseptabelt! Hvorfor sa han ikke hvor han skulle? Og hvorfor skulle han ikke hjelpe til?

Skrevet

Utrolig barnslig av han å bare dra ut på den måten.

Kanskje han var flau over at han ikke har klart å ta tak i det selv?

Skrevet

Minner meg om x typen min, heldigvis x for å si det slik. Han ble sikkert fornærmet fordi de umydndig gjør ham. Han føler seg presset.

Noen blir aldri voksne

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Minner meg om x typen min, heldigvis x for å si det slik. Han ble sikkert fornærmet fordi de umydndig gjør ham. Han føler seg presset.

Noen blir aldri voksne

Det hele kommer vel ann på hva man vektlegger i livet, om en person ikke vektlegger oppussing like stort som en annen, gjør ikke denne personen mindre voksen av den grunn. Latterlig argumentering.

Gjest Gjest_kristin_*
Skrevet

takk for svar. nå er han hjemme, og jeg var ikke sur på han, mest fordi han var rolig da han kom hjem og jeg vil ikke krangle.

han har vært hos foreldrene sine, sa at pappa kritiserte leiligheten når han kom, at det lå kattemat på gulvet, osv. vanskelig å ha det plettfritt med ei lita jente.. men sånn er pappa. kritisere er det han kan best. synes allikavel samboeren min burde hjelpt til. nå vet han ikke engang om han kommer til å bli med til foreldrene mine imorgen..klikker jeg så blir han garantert ikke med..

herregud.. tenk om det hadde vært hans foreldre.. jeg hadde ikke reagert slik. hadde vært glad for hjelp jeg..

Skrevet

Det er ikke rart han lurer seg unna når det er så lett. En liten kommentar fra faren din, så er han fritatt en hel kveld med oppussing? + middagsbesøk neste dag?

Mener han seriøst at du og foreldrene dine skal stå for hele oppussingen?

(Kommentaren var sikkert bare et eksempel, men jeg har aldri hørt om barn som griser med kattemat på gulvet.)

Skrevet

han har vært hos foreldrene sine, sa at pappa kritiserte leiligheten når han kom, at det lå kattemat på gulvet, osv. vanskelig å ha det plettfritt med ei lita jente.. men sånn er pappa.

Ugh, hadde også kritisert kattemat på et gulv der man pusser opp og har ei lita jente som bor...

Gjest Baardsen
Skrevet
jeg og samboeren min driver på å pusser opp stua. det har vi nødt til fordi vi har fått mindre vinduer (borettslagets avgjørelse). hittil har jeg gjort mesteparten av arbeidet, pga at jeg studerer og har dermed hatt tidligere juleferie. det er uansett et himla arbeid. skal rive tapet (flere lag), grunne sparkle, legge tapet og evt male oppå.

jeg er ivrig og vil at vi skal bli ferdige til jeg begynner på skolen, siden jeg ikke får tid til å gjøre noe etter jeg har begynt.. mens samboeren min gidder ikke å bry seg, og jobber kun når han har lyst (sånn ca aldri). vi har også en datter så det er ikke bare bare å få tid til alt.

mamma, som skjønner problemet, foreslo at hun og pappa skulle ta seg en tur i dag og hjelpe oss. dette ble egentlig kansellert, fordi pappa fikk vondt i ryggen.

men så.. idag kom, etter dattera vår hadde lagt seg for å ta en lur, mamma og pappa og søstra mi. vi hadde akkurat satt oss ned for å kose oss, og ble ganske overrasket over besøket. de hadde ikke fått tak i oss fordi mobilen låg igjen i bilen.

familien min hadde kommet for å hjelpe oss, og jeg sa at det kunne de jo.. så gikk vi igang.. samboeren gikk bare ut og kom aldri igjen.. han har nå vært borte i 6-7 timer.. jeg aner ikke hvor han er..

hva synes dere? akseptabel oppførsel?

jeg er redd for å bli sint på han for vi skal til foreldrene mine i morgen, og da vil han sikkert heller sitte hjemme og sture..

Kanskje han er deprimert for tiden? Eller han er veldig sliten pga. jobben, sover dårlig eller noe sånt?

Jeg ville trådd litt varsomt, hvis det gjaldt meg og jeg ble såpass idingnert at jeg forlot stedet uten å si noe, så ville det betydd at mitt "beger hadde rent over".

Skrevet

Det ble veldig ensidig dette typisk a'la kvinnfolk som bare tenker på seg selv. Kan vi kanskje få høre litt om typen din om hva han gjør og ser for seg i jula. Har du i hele tatt diskutert dette med typen din eller har du bare tredd dette over hodet på ham?

Han har garantert en grunn og det er din jobb å finne utav hva problemet er før dere i hele tatt kan få gjort dette sammen.

Gjest CookieMonster
Skrevet

Woooow,

sjokkerende at mannfolk ikke takler å få litt kritikk...

Jeg synes det hadde vært helt uakseptablet å drive på slik. At han ikke vil være med å pusse opp er en ting, men at han fordufter så lenge uten å si fra hvor han i det hele tatt skal, det er lavmål. Det håper jeg mannfolkene inne her skjønner. Når man i tillegg har barn, da går det ikke ann å drive på slik!

Skrevet
Woooow,

sjokkerende at mannfolk ikke takler å få litt kritikk...

Jeg synes det hadde vært helt uakseptablet å drive på slik. At han ikke vil være med å pusse opp er en ting, men at han fordufter så lenge uten å si fra hvor han i det hele tatt skal, det er lavmål. Det håper jeg mannfolkene inne her skjønner. Når man i tillegg har barn, da går det ikke ann å drive på slik!

Se der ja. Her gir TS et innlegg kun sett fra hennes side og alle kvinnfolkene strømmer til for å gi henne støtte.

Poenget mitt er at TS ikke har gitt nok underlag til å dra noen konklusjoner. Hun er frustrert og evner ikke til å se hans problemer. Husk at så lenge en er et par må en jobbe sammen og mannfolk HATER å få tredd ting ned over hodet på seg. Kanskje typen var så frustrert at han bare ga opp og gikk.

Jeg etterlyser fremdeles noen nyanser her før en gir absolutt støtte den ene veien eller den andre. Kvinnfolkene som har svart til nå er absolutt trangsynte og jeg stiller store spørsmålstegn ved deres evne til å tolke et mannfolk!

Skrevet

Hvorfor ikke SNAKKE MED HAM? Hva i all verden hjelper det at en haug hysteriske kvinnfolk jamrer seg sammen med deg her? Og at et halvsurt mannfolk prøver å få deg til å se det fra hans side?

SNAKK SAMMEN. For guds skyld.

Skrevet

Problemet er jo at det er borettslaget som har tredd det over hodet på dem. Og at det kun er nå TS har tid til å gjøre dette.

Skrevet

Jeg ville forlatt ham om jeg var deg. Du fortjener bedre enn dette!

Gjest Gjest_meia_*
Skrevet
Se der ja. Her gir TS et innlegg kun sett fra hennes side og alle kvinnfolkene strømmer til for å gi henne støtte.

Poenget mitt er at TS ikke har gitt nok underlag til å dra noen konklusjoner. Hun er frustrert og evner ikke til å se hans problemer. Husk at så lenge en er et par må en jobbe sammen og mannfolk HATER å få tredd ting ned over hodet på seg. Kanskje typen var så frustrert at han bare ga opp og gikk.

Jeg etterlyser fremdeles noen nyanser her før en gir absolutt støtte den ene veien eller den andre. Kvinnfolkene som har svart til nå er absolutt trangsynte og jeg stiller store spørsmålstegn ved deres evne til å tolke et mannfolk!

"Min kone forstår meg ikke. Hun klarer ikke å løse mysteriet meg fordi hun feiltolker meg hele tiden. Skjønner ikke at hun ikke klarer å gjette hva jeg muligens mener. Nei kvinnfolk altså, de er ikke til noe hjelp når det virkelig gjelder! Og så sier hun at hun elsker meg. Skjønner ikke riktig der her, jeg.... :klø: Nei, det beste jeg kan gjøre nå for at hun skal skjønne hva jeg kanskje mener, er å stikke!"

Skrevet
Jeg ville forlatt ham om jeg var deg. Du fortjener bedre enn dette!

:ler:

Skrevet

Vanskelig å vite hva som rører seg i hodet på samboeren din.. men det kan jo virke som (i beste fall) at han var flau over at andre måtte ta over jobben. Uansett er det jo barnslig gjort å bare stikke av på den måten uten å gi lyd fra seg på 6-7 timer.

Men hvordan står det til med oppussingsferdighetene hans da? Ikke for å unnskylde unnasluntringen på noen måte, men det er jo en mulighet for at han rett og slett ikke er noen handyman (ikke for at man trenger å være noe geni for å sparkle og tapetsere, men likevel...)

Litt personlige erfaringer: Når jeg giftet meg kjøpte vi et gammelt tømmerhus som trengte full restaurering. Jeg var i den villfarelsen at alle menn var handymen (i større eller mindre grad). I min oppvekst ordnet faren min absolutt alt. Det var aldri snakk om å leie verken snekkere, malere, og uhyre sjeldent rørleggere og elektrikere. Det var liksom en naturlov at alle voksne menn kunne slike ting... :sjenert:

Stort var derfor sjokket når jeg oppdaget at han jeg hadde giftet meg med var helt lost når det kom til saker som involverte sparkelskjeer, malingsruller, hammer og sag... Enden på visa var at fikk oppgaver som å skylle malingskoster, lukke spann, holde i ene enden av tommestokken, og sørge for at kaffen var klar når jeg tørnet inn til pause, og massere ømme skuldre etter endt arbeidsdag. Jeg slipte gulv (vondt for rygg..), beiset og lakket, sparklet, tapetserte og malte, og satte t.o.m opp en ny vegg helt alene. Jeg har en akademisk utdannelse, og ante ikke at det var så moro å holde på med sånne ting! :romeo:

Men med en pappa som var borte, en hjelpeløs mann (på dette feltet), fikk jeg oppdage en helt ny side ved meg selv. Nå var dette helt på siden av det ts lurte på, men når jeg sitter her og tenker over det, slår det meg at kanskje reaksjonene hadde vært noe annerledes om ts var en mann, og den som stakk av under oppussingen var en kvinne.. Men det er jo bare litt tankespinn fra min side. :)

Skrevet (endret)

Pokahonta:

Seriøst? :ler:

Det KAN jo hende at katten har søla litt kattemat rundt skåla si.De spiser faktisk mat selv om det pusses opp.Det kan lett plukkes opp.Og er ikke til skade for barn. :nigo:

Endret av Full_Storm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...