Gjest Gjest_lovis_* Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Sitter med masse egg og h-melk igjen etter jul, og lurte rett og slett på om jeg kan fryse hjemmelaget karamellpudding. Skal lage til nyttårsaften nå, og hadde vært så greit å lage opp all melken. Noen andre forslag til hva jeg kan lage? Prøvde meg på is en gang, men det var ikke så vellykket.....
Kanutten Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Man får jo kjøpt karamellpudding fra frysedisken, så jeg regner med det går om den er hjemmelaget også, men jeg har aldri prøvd.
Gjest Gjest_lovis_* Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Flott Gjør et forsøk jeg da. Så kan jeg kose meg med god pudding utover vinteren.
Plym Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg ville heller frosset ned melken og sammenpiskede egg hver for seg. Har ikke prøvd å fryse ned karamellpudding, men har en mistanke om at konsistensen ikke blir helt fløyelsaktig etter nedfrysing.
Mimmosa Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Flott Gjør et forsøk jeg da. Så kan jeg kose meg med god pudding utover vinteren. Tror fint du kan fryse selv om det er mulig konsistensen vil bli bittelitt annerledes...men jeg har fint lite tro på å fryse egg og melk separat, sånn som en annen en her foreslo. Skulle tro det går veldig fint å fryse, iom at melken og eggene har laget en pudding.
Alvina Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Trodde det var fløte som skulle i karamellpudding, men det går fint å fryse ned bare den er avkjølt og får par dager på å tines opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå