Gå til innhold

Koble sammen den stasjonære med den bærbare pc'n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Lurte på om det er mulig å koble sammen den stasjonære pc'n med den bærbare pc'n og bare bruke skjermen på den bærbare? Ved en USB kabel eller lignende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan bruke filene fra den stasjonære via en switch i hvertfall. Eller via evt trådløs nettverk.

Skrevet

Får du de på samme nettverk kan du bruke dem slik. Veldig greit om man vil sitte i sengen og se film fra feks en stasjonær server i naborommet=)

Skrevet
Heisann

Lurte på om det er mulig å koble sammen den stasjonære pc'n med den bærbare pc'n og bare bruke skjermen på den bærbare? Ved en USB kabel eller lignende...

Niks. Da måtte du hatt en skjerminngang på laptopen og det er ganske uvanlig. Bedre å skrote den stasjonære og bare bruke den bærbare. Kobl til skjerm+mus og tastatur når du er hjemme.

Skrevet
Niks. Da måtte du hatt en skjerminngang på laptopen og det er ganske uvanlig. Bedre å skrote den stasjonære og bare bruke den bærbare. Kobl til skjerm+mus og tastatur når du er hjemme.

Tror neppe TS spør om å kunne bruke laptop skjermen til den stasjonære datamaskinen.

Tipper det er snakk om fil-deling?

Enten koble dem i samme nettverk, eller så kan man kjøpe en USB "deler". Spør hos nærmeste datakjede :-)

Skrevet

Går jo alltids an å kjøre terminalserver/remote desktop via nettverkskabel, men hvis TS kan opplyse hva som er hensikten med denne sammenkoblingen er det lettere å foreslå en passende løsning.

Skrevet
Tror neppe TS spør om å kunne bruke laptop skjermen til den stasjonære datamaskinen.

Tipper det er snakk om fil-deling?

Enten koble dem i samme nettverk, eller så kan man kjøpe en USB "deler". Spør hos nærmeste datakjede :-)

Hvorfor er det det hun skriver om det ikke er det hun spør om? *forvirret*

Skal man begynne å gjette hva folk spør om nå?

• Liker 1
Skrevet
Skal man begynne å gjette hva folk spør om nå?

Man kan jo tillate seg det når man som her ikke skjønner hva som er hensikten med det som blir spurt etter. Kanskje TS tror det er nødvendig med en skjerm for å kunne forsyne seg av de filene som ligger på en pc? Å få opp et skjermbilde er sjelden et mål i seg selv, det er snarere en metode for å oppnå et mål, og hvis det samme målet er tilgjengelig gjennom helt andre metoder TS ikke visste eksisterte kan også det være tilfredsstillende.

Hvis selve skjermbildet faktisk er målet står jeg ved mitt om å bruke terminalserver/remote desktop. Hva angår ditt forslag om å skrote den stasjonære virker det noe forhastet all den tid vi ikke aner noe om de forskjellige maskinenes kapasitet. Jeg vet ikke om noen serieprodusert bærbar som kan matche mine stasjonære på ytelse.

Gjest pastablasta
Skrevet
Går jo alltids an å kjøre terminalserver/remote desktop via nettverkskabel, men hvis TS kan opplyse hva som er hensikten med denne sammenkoblingen er det lettere å foreslå en passende løsning.

Anbefaler http://www.tightvnc.com/

Funker på alle systemer.

Men.. det var nå om det var det TS mente da?

Personlig tipper jeg hun mente hun har en bedre skjerm på den bærbare, enn på den stasjonære pcen. Derfor vil hun bruke bærbarskjermen som en "passiv" skjerm, dvs helt som en vanlig separat LCD skjerm.

Til vanlig enkel bruk, office/mail/internet vil nok en terminalløsning funke, men det vil gå noe krøkkete og treigt.

En bedre løsning er rett og slett å kjøpe en ok LCD skjerm til den stasjonære pcen. Bonusen er at du kan bruke denne på begge maskinene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...