Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #1 Del Skrevet 30. desember 2008 Hver gang jeg åpner en avis, slår det meg: Norske kvinner mangler takknemlighet! Jeg leser om land der kvinner tvinges til å bære burka og straffes med pisking og halshugging, dersom en mann voldtar dem. Jeg leser om land der 8-årige jenter nektes skilsmisse fra ektemenn i 40-årene, og der skolejenter dusjes med etsende syre, hvis de ikke holder seg innendørs. Fra min egen barndom husker jeg en pakistansk gutt som fortalte meg at faren hans pleide å slå kvinnene i familien med pisk under fotsålene, dersom de ikke adlød ham. Når jeg tenker på alt dette, slår det meg hvor utrolig takknemlige norske kvinner burde ha vært overfor norske menn. Joda, det er mannen som er det sterke kjønn! Norske menn kunne ha valgt å behandle kvinnene sine akkurat like ille som nevnt ovenfor. I stedet behandles norske kvinner som dronninger og bæres frem på silkeputer. Men er de takknemlige? Å nei da! I stedet skriker de opp om enda mer kvinnekvotering - det være seg i næringslivet eller ved universitetet. Dette er en skam! Vi bør innføre en årlig festdag i den norske kalenderen som heter "Dagen for takknemmelige kvinner". Den dagen bør norske kvinner gå i tog og kreve at alle menn i alle land blir like snille som norske menn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 30. desember 2008 #2 Del Skrevet 30. desember 2008 har du fulgt med i historien? eller oppdaget du plutselig idag at norske kvinner i årevis har kjempet for nettop den friheten? har du fått med deg hvorfor mennene i disse andre landene KAN gjøre som de gjør? eller tror du kvinnene der velger å bli hos brutale og voldelige menn fordi de synes det er så greit? Kvinner i norge har kjempet hardt for den friheten vi har idag, og jeg tror nok de aller fleste kvinner i norge er takknemlige, ovenfor de kvinnene som kjempet denne kampen for oss. Takknemlig for alle de som orket å fortsette å kreve muligheter. du sier mannen er det sterke kjønn, og fysisk så er han kanskje ofte det, men det hjelper fint lite. i de landene du snakker om, er kvinner og barn AVHENGIG av mannen økonomisk. Det er ikke en mulighet for dem å forlate ham. i norge er kvinner økonomisk selvstendige, ikke fordi mannen er så snill, men fordi vi jobber og tjener penger selv. Så dersom menn i norge hadde gjort slik du snakker om, hadde han blitt en skilt mann rimelig kjapt (om han ikke er psykopat og manipulerer sin kjære ut av all vett og forstand først). Det er dermed ikke takket være menn som deg, at jeg kan gjøre som jeg vil. Det er takket være kvinner i mange årrekker som har kjempet mot menn som deg. DE er jeg takknemlig til. Hadde du som mann, engang prøvd deg på å slå en kvinne som meg, fordi du trodde du kunne.... hadde du jammen angret etterpå, vær helt helt sikker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #3 Del Skrevet 30. desember 2008 Hver gang jeg åpner en avis, slår det meg: Norske kvinner mangler takknemlighet! Er dette innlegget skrevet for å provosere?? Er det seriøst ment?? Norske kvinner har kun grunn til å være takknemlig overfor de kvinnene som har gått foran og kjempet fram de rettighetene kvinnene har i dag. Kvinnene har ingen grunn til å være takknemlige overfor menn for at likestillingen er bedre enn mange steder vi ikke ønsker å sammenlikne oss med. Mennene har som regel strittet imot endringene, slik de fortsatt gjør. Det gjenstår fremdeles mye før det er reell likestilling i samfunnet, bl.a. med henblikk på lik fordeling av maktposisjoner, lik lønn og jevn fordeling av omsorgsbyrdene mellom kjønnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #4 Del Skrevet 30. desember 2008 :hoho: :hoho: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Olga_* Skrevet 30. desember 2008 #5 Del Skrevet 30. desember 2008 Femmenisme er verdens politi. Vi skal holde menn i bånd og behandle dem som hunder, dette er min idelogi. Derfor er dette tull at menn skal bli respektert. Derfor arrangerer jeg en aksjon hvor vi møter opp med bånd i hånd, og får tilfeldige forbipasserne menn i bånd så fort som mulig. Dette vil styrke verdens femmenisme og vår makt vil bli større. PS ta med hundefor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #6 Del Skrevet 30. desember 2008 Skal jeg være takknemlig for at jeg ikke blir voldtatt, pisket og halshugd? :klø: Dersom jeg hadde vært mann, ville jeg blitt kraftig provosert av dette innlegget. Tenk å tiltro mannen så lite. Du framstiller det som om menn i Norge virkelig tar seg sammen for å greie å la være å etse sine døtre og piske sine koner. Jeg synes innlegget ditt er virkelig diskriminerende. Overfor mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Igor Skrevet 30. desember 2008 #7 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes det er på tide at kvinnen bøyer seg litt her. Nå har tross alt denne kvinnefrigjøringsleken foregått lenge nok. En ting er at dere får stemmerett, men det er utenfor rimelighetens grenser at dere skal være helt likestilte. Det er tross alt mannen som er ansvarlig for velstanden dere nyter godt av. Jeg synes kvinner bør anerkjenne dette og respektere mannens overlegne posisjon. Igor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olga igjen Skrevet 30. desember 2008 #8 Del Skrevet 30. desember 2008 Igor hvordan kan du si noe sånnt? Dette menn er bare dumme og teite. Møtt opp på aksjonen i morgen så tar vi deg i bånd med en gang. PS hva slags hundefor vil du h? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. desember 2008 #9 Del Skrevet 30. desember 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonicaR Skrevet 30. desember 2008 #10 Del Skrevet 30. desember 2008 ... .... Er det RART vi ikke "viser takknemlighet"...?? Menn med meninger som Igor latterliggjør virkelig seg selv.... Skal det virkelig være nødvendig å TAKKE for noe som skal være en selvfølge?? Jeg takker mannen min hver gang han gjør noe som jeg setter pris på og som gjør meg glad, hjelper meg eller er der for meg... (Noe som for øvrig er VELDIG ofte og noe jeg setter VELDIG pris på!!) -Men jeg takker VIRKELIG IKKE for at han ikke kuer meg ned i dritten, ikke slår meg, ikke pisker ungene.... Hvordan ville det tatt seg ut...? : "Åh, kjære mannen min... TUSEN TAKK for at du ikke helte syre på oss i dag...!!" Nei, vet du hva...!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. desember 2008 #11 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes det er på tide at kvinnen bøyer seg litt her. Nå har tross alt denne kvinnefrigjøringsleken foregått lenge nok. En ting er at dere får stemmerett, men det er utenfor rimelighetens grenser at dere skal være helt likestilte. Det er tross alt mannen som er ansvarlig for velstanden dere nyter godt av. Jeg synes kvinner bør anerkjenne dette og respektere mannens overlegne posisjon. Igor Nei ærlig talt. Det er sånne som deg som er årsaken til at mange kvinner fortsatt lever i udertrykkelse rundt om i verden. Jeg er ikke noen feminist, og kan faktisk i mange situasjoner innrømme, og mene at mannen er sterkest, men det er langt i fra alle situasjoner. Ellers må jeg bare få sagt at det skulle bare mangle at kvinner ikke blir bankt, voldtatt, pisket osv. Dermed skulle vi ikke være taknemlige fordi norske menn flest ikke utøver vold mot kvinner. Det er en helt klar selvfølge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Igor Skrevet 30. desember 2008 #12 Del Skrevet 30. desember 2008 Nei ærlig talt. Det er sånne som deg som er årsaken til at mange kvinner fortsatt lever i udertrykkelse rundt om i verden. Jeg er ikke noen feminist, og kan faktisk i mange situasjoner innrømme, og mene at mannen er sterkest, men det er langt i fra alle situasjoner. Ellers må jeg bare få sagt at det skulle bare mangle at kvinner ikke blir bankt, voldtatt, pisket osv. Dermed skulle vi ikke være taknemlige fordi norske menn flest ikke utøver vold mot kvinner. Det er en helt klar selvfølge! Jeg ville ikke lagt skylden på sånne som meg. Hvis du ser på verdenshistorien, og hvor lite kvinner har bidratt, er det enkelt for enhver å se hva som er rimelig fordeling av ansvar og rettigheter. 'Frigjøringen' har gått altfor langt. Hvis noen skal ha skylden for vanskelige situasjoner for kvinner i andre land, må det være kvinnene som ikke føyer seg tilstrekkelig. Der har for eksempel muslimske jenter mye å lære av av 1900-tallets Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Olga_* Skrevet 30. desember 2008 #13 Del Skrevet 30. desember 2008 Dette Igor skriver viker ufatellig useriøst. Jeg mener denne HUNDEN skal få smake sin egen medisin. Jeg har et hundebur hjemme hvor han skal få bo. Hvorfor har vi ikke en lov i Norge some fremhever norske kvinners rettigheter og lar oss sette mannen i bur når vi føler for det. Jeg har selv en helt vanlig hund og dette fungere fint når han oppfører seg idiotisk at jeg bare setter han i bur. Derfor har jeg tenkt å åpne en hundeburbutikk hvor dere kan komme å kjøpe bur til mennene dine. Hva syntes dere jenter er dere med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #14 Del Skrevet 30. desember 2008 Igor og Olga fremstår som ca like smarte. God bedring til dere begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 30. desember 2008 #15 Del Skrevet 30. desember 2008 'Frigjøringen' har gått altfor langt. På kva måte? Kva gale kjem av frigjeringa? Hvis noen skal ha skylden for vanskelige situasjoner for kvinner i andre land, må det være kvinnene som ikke føyer seg tilstrekkelig. Litt usikker på kva du meina. Meina du at om du blir banka, så er det din feil fordi du ikkje er ydmyk nok? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonicaR Skrevet 30. desember 2008 #16 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg ville ikke lagt skylden på sånne som meg. Hvis du ser på verdenshistorien, og hvor lite kvinner har bidratt, er det enkelt for enhver å se hva som er rimelig fordeling av ansvar og rettigheter. 'Frigjøringen' har gått altfor langt. Hvis noen skal ha skylden for vanskelige situasjoner for kvinner i andre land, må det være kvinnene som ikke føyer seg tilstrekkelig. Der har for eksempel muslimske jenter mye å lære av av 1900-tallets Tyskland. ..Og mulig du skulle tatt en liten "prøveperiode" i kvinners "manglende bidrag" oppigjennom historien... Det er faktisk utprøvet ved flere anledninger med "rollebytte" på nettopp dette - og hver eneste gang viser det seg at mannen ikke makter alt arbeidet kvinner har gjort i hjemmet i uminnelige tider... ...Så man kan jo revurdere uttrykket "det svake kjønn" her.... Kvinner har ingen plikt til å FØYE seg. Det skulle da være en selvfølge at man SAMARBEIDER. Ikke at mannen måååå utøve sitt store maktbehov i kompensasjon for gudene-vet-hva... (Lite utstyr? Manglende hjernekapasitet? Viten om at mannen faktisk ikke MAKTER kvinnens oppgaver??) Slapp nå av og nyt friheten i steden for å lage trøbbel fordi du bare ønsker å herske over noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #17 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg ville ikke lagt skylden på sånne som meg. Hvis du ser på verdenshistorien, og hvor lite kvinner har bidratt, er det enkelt for enhver å se hva som er rimelig fordeling av ansvar og rettigheter. 'Frigjøringen' har gått altfor langt. Hvis noen skal ha skylden for vanskelige situasjoner for kvinner i andre land, må det være kvinnene som ikke føyer seg tilstrekkelig. Der har for eksempel muslimske jenter mye å lære av av 1900-tallets Tyskland. Tror du ikke helt skjønner verdenshistorien. Har du fått med deg hvorfor kvinner ikke har bidratt? Kvinner har ikke fått mulighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 30. desember 2008 #18 Del Skrevet 30. desember 2008 Okei. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 30. desember 2008 #19 Del Skrevet 30. desember 2008 Menn bør takke verdens kvinner. For at vi ikke har undertrykket dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #20 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjære vene, ta nå ikke trådstarter seriøst. Da er dere like håpløse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå