Gjest Gjest_Isa_* Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Så vad gör man? Vi flyttade hit för ganska länge sedan, men vi har inte fått något nätverk med vänner. De senaste nyåren har vi bara varit hemma, nu är det samma sak igen och vi har ingen aning om vad vi ska göra. Om man inte bara vill vara hemma utan komma ut och hitta på något, vart kan man gå då? Kan lägga till att min kille inte är så engagerad, utan mest bara hänger på om jag kommer på något bra alternativ till att vara hemma. Och han vill inte försöka göra något särskilt för bara oss två, för annars skulle jag gärna kunna vara hemma med bara honom. Det är bara det att jag saknar att ha anledning till att få göra mig fin! Och jag vill inte bara vara hemma med en sambo som lika gärna bara sitter i slappakläder och vill behandla det här som vilken dag som helst. Snälla, någon som har tips till mig?
Kanutten Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Så vad gör man? Vi flyttade hit för ganska länge sedan, men vi har inte fått något nätverk med vänner. De senaste nyåren har vi bara varit hemma, nu är det samma sak igen och vi har ingen aning om vad vi ska göra. Om man inte bara vill vara hemma utan komma ut och hitta på något, vart kan man gå då? Kan lägga till att min kille inte är så engagerad, utan mest bara hänger på om jag kommer på något bra alternativ till att vara hemma. Och han vill inte försöka göra något särskilt för bara oss två, för annars skulle jag gärna kunna vara hemma med bara honom. Det är bara det att jag saknar att ha anledning till att få göra mig fin! Och jag vill inte bara vara hemma med en sambo som lika gärna bara sitter i slappakläder och vill behandla det här som vilken dag som helst. Snälla, någon som har tips till mig? Hei Jeg har ikke så mye tips, for her holder vi oss hjemme på nyttårsaften i år. Man kan jo dra opp til festningen kl 24, for å se på fyrverkeriet? Eller finne en bakketopp å gå ut med mot midnatt og se ut over byen. Det synes jeg er romantisk og veldig koselig. Men ja, hva gjør man ellers på nyttårsaften i Trondheim.... Beklager at jeg ikke har noen gode tips. men ønsker dere et riktig godt nytt år.
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Kan dere ikke gå på restaurant? Men selv om dere bare er hjemme, kan dere jo anstrenge dere litt. Pynte dere for hverandre som om dere skulle ut. Det pleier vi å gjøre dersom vi er alene, noe vi synes er veldig koselig:-) Så pynter vi litt og lager gjerne 3-retters middag og koser oss med den og vin. Det trenger jo ikke være trist selv om man er alene:-)
Gjest Gjest_Isa_* Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Tack så mycket båda två Vi har kommit fram till att vi ska laga en god middag hemma (dvs att jag ska göra det), men sen har vi fortfarande inga planer. Min kille är bland de underbaraste, men för romantik och skapa en romantisk stämning är han hyfsat invalid eftersom det då blir svårt för mig ibland att framkalla den där känslan för oss båda så tänkte jag att om man beblandar sig med en skara glada nyårsfirande så skulle det kanske bli lättare! Att se på fyverkerierna på fästningen var en jättebra idé, jag googlade det lite
Gjest Gjest_minime_* Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Ta dere en tur på festningen kl 12. Dit skal jeg.:D
Kanutten Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Det høres ut som en koselig nyttårsaften. Med god mat kommer man langt. Så er det noe eget med stemningen på nyttårsaften synes jeg. Jeg skjønner det der du sier om din kjære. Det er akkurat sånn her også. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå