Gjest Scarlet Skrevet 23. juni 2003 #1 Skrevet 23. juni 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=64795 Synes det er kjempebra at de har gjort dette! Håper de finner ut at de skal tilby ungdom i Oslo-område 50 kr. for en taxi-tur hjem fra byen også. Grunnen til at mange velger å komme seg hjem på en annen måte enn med taxi er jo som oftest fordi det er så dyrt. Det kan også føre til at mange sitter på med berusede mennesker hjem fra fest, eller kjører i fylla selv. Håper virkelig dette er noe som kommer hit til Østlandet også!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #2 Skrevet 23. juni 2003 Slik verden har blitt så er det best og holde seg hjemme. Noen får en kniv/kule hver dag!!
Gjest Mayamor Skrevet 23. juni 2003 #3 Skrevet 23. juni 2003 Hva med å utbedre nattilbudet på bussene da? Mayamor
Gjest Scarlet Skrevet 23. juni 2003 #4 Skrevet 23. juni 2003 Ja, nattbussen kunne f.eks ha gått litt oftere. Det som er med nattbussen er jo at det kan være noen som har foreldre som er med på å bestemme når man skal være hjemme, og da kan det være greit å ha muligheten for billig taxi hjem da nattbussen kun går etter 24.00.
Gjest Scarlet Skrevet 23. juni 2003 #5 Skrevet 23. juni 2003 Vil også legge til at det tar jo tross alt raskere tid å dra med taxi, og dessuten er det jo ganske mye ubehagelige mennesker på nattbussen kan være.
Montezuma Skrevet 23. juni 2003 #6 Skrevet 23. juni 2003 Dette var bra, synes jeg! I Göteborg har de en annen variant; der er det billigere for jenter å ta taxi hjem på kveld/natt. Det kunne vel oxo vært noe for byene her, så jenter ikke velger å gå alene hjem.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #8 Skrevet 24. juni 2003 Dette var bra' date=' synes jeg! I Göteborg har de en annen variant; der er det billigere for jenter å ta taxi hjem på kveld/natt. Det kunne vel oxo vært noe for byene her, så jenter ikke velger å gå alene hjem.[/quote'] Kjønnsdiskriminering
Helena Skrevet 24. juni 2003 #9 Skrevet 24. juni 2003 Når hørte du sist om en mann som ble overfalt og voldtatt på vei hjem fra byen?
Montezuma Skrevet 24. juni 2003 #10 Skrevet 24. juni 2003 Når hørte du sist om en mann som ble overfalt og voldtatt på vei hjem fra byen? My point exactly!
Gjest Scarlet Skrevet 25. juni 2003 #11 Skrevet 25. juni 2003 Jenter er mer utsatt enn gutter! Jeg liker ikke å gå alene i Oslos gater sent på kvelden, og det er nettopp fordi jeg frykter at noe skal skje meg. Jeg tviler på at gutter er like redde for å møte på en gjeng med jenter som skal voldta de, slik jenter kan være redde for guttegjenger? Det hadde vært kjempefint å fått en billig taxi-tur hjem uten å være redd, men nå er det jo mange lugubre taxi-sjåfører også...
kjellebassen Skrevet 27. juni 2003 #12 Skrevet 27. juni 2003 Har hørt om flere gutter/menn som har blitt slått ned uprovosert på vei hjem fra byen enn kvinner som har blitt voldtatt...F.eks broren til bestekameraten min. Gutter er mye mer utsatt for uprovosert vold enn jenter. Den eneste grunnen til at de mener å kunne retferdiggjøre dette er at almennoppfatningen er at kvinner er det "svake kjønn" (Fysisk). Men tenk da på en mann som blir overfalt av 4-5 andre menn, har han en sjans tror dere??? Dessuten er ikke alle menn slåsskjemper heller... Scenarioet at en mann blir overfalt av en/flere andre menn uprovosert er langt mer vanlig enn at kvinner blir voldtatt på vei hjem...Skal vi gi alle menn som er nervøse for hjemreisa billigere taxi og da eller???
Linemor Skrevet 27. juni 2003 #13 Skrevet 27. juni 2003 Tilbudet burde gjelde begge kjønn hvis det kommer. Og greit at forslaget sikkert koster en del, men hva koster det ikke når noen blir voldtat,ranet, fyllekjøring? det koster mye for de som blir utsatt for det, og det koster vel samfunnet en hel del det og. Det koster og være føre var, men det er vel ikke noe billigere og ta alt på etterskudd heller.
Gjest Scarlet Skrevet 27. juni 2003 #14 Skrevet 27. juni 2003 Mulig at gutter er ustatt for mye vold også, men det er som regel jente-tilfellene man hører om i media og da er det vel helt normalt at man får inntrykk av at det er jentene som er mer usatt. Men selvfølgelig, gutter burde jo for all del også få billig taxi hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå