Gå til innhold

Er det mulig å bytte nav kontor?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har nå prøvd å få time hos saksbehandler hos nav i kommunen min, i nå snart 2 mnd. Det er ikke at jeg trenger timen på sekundet, men hadde likt å få vite et tidspunkt, både dato og klokkeslett en liten stund i forveien. Grunnen til det er fordi jeg jobber natt, så det er dager hvor det absolutt ikke passer for meg og ha time.

I dag fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få en time på papiret, pga mye sykdom, d.v.s. lite personal. Så de ville heller ringe når de har tid til å ha møte med meg. Forventer de at arbeidstakere skal kunne møte opp på sekundet, uten å avklare noe med en sjef i forveien? Siden jeg bare jobber natt så er ikke det en aktuell problemstilling for meg, men er redd for å måtte møte rett etter en nattevakt.

Spørsmålet mitt er som følger; er det mulig å skifte nav kontor f.eks til en annen kommune? Uten å skifte bosted og adresse selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, normalt ikke.

NAV må likevel gi deg informasjon om et møte i god tid før møtet.

Det er faktisk ikke slik at NAV kan bestemme noe som helst, de er pålagt å betjene publikum. Send dem en skriftlig mail med krav om møtetidspunkt. Hvis du ikke får det, så tar du det opp med den lokale avisen, eller sender avslaget til NAV sentralt.

Skrevet

Det er ikke mulig å bytte NAV kontor, det går etter din folkeregistrerte adresse, og hvilken saksbehandler du får går etter de fem siste sifrene i personnummeret ditt!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hallo!

Hva om man skal bytte hjemstedskommune, og man går på attføring?

Da får man vel ny saksbehandler i den nye kommunens NAV kontor?

Skrevet
Hallo!

Hva om man skal bytte hjemstedskommune, og man går på attføring?

Da får man vel ny saksbehandler i den nye kommunens NAV kontor?

Man kan få benytte et annet NAV kontor om man mener at en eller flere saksbehandlere er inhabil ift saken din / at de kjenner deg (på godt eller vondt). Men det er vel ikke saken i ditt tilfelle :)

Skrevet

Da samboer flyttet til nabokommunen fikk han beholde saksbehandleren han hadde i kommunen han flyttet fra. Men det var vel litt fordi det ikke fantes saksbehandlere i det feltet i kommunen vi flyttet til. Men alt slikt er vel veldig opp til hvert kontor. Noen er parafryttere og andre ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...