Gå til innhold

Bestevennine fornærmer familien min?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet

Hei, jeg har en verdens beste vennine, herlig jente. Er veldig glad i henne og vi har gått gjennom utrolig mye sammen.. Men en gang, dette er da en stund siden, var vi hos en kompis med en til kompis, og da meg og henne. Litt drikke ble det vel å, og vi starten praten om at hun ikke syns jeg liknet på søsknende min og forstod ikke hvorfor jeg var så pen(HAHA....), fordi jeg liknet ikke på dem i det helee tatt.. Så hun fortsetter jo å si at hun syns jeg er så pen og typiske kommentarer jenter gir til hverandre.. Men så begynner hun å snakke om at også moren min egentlig ikke var så pen og pappan min var vel helt OK.

Forstår jo at hun hadde drukket, men det er jo helt utrolig fornærmende syns jeg, jeg må ha en vennine som ikke sier sånt.. Dette ble også sagt foran guttene, så følte at det ble litt sånn hånlig steming, men jeg ble kjempe såra.. Jeg vil jo en gang ikke si hvordan moren hennes ser ut fordi det har ingen betydning!!!! Jeg vil ikke tenke pådet en gang, man skal være glad man har moren sin levende.

Dette er mange måneder siden, og har ikke sagt noe til henne.. Bare legge det bak seg?

Skal ikke glemme hvor mye hun har gjort for meg og hvir herllig hun egentlig er, men når hun sa dette kan jeg ikke helt glemme hvordan hun går rundt å tenker om folk å andres familier..

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet
Du er utrolig hårsår...

Åja haha:skratte: :D okay bra å høre at det bare var det som var problemet, takk for at du sa det !!!!! Da er jeg vel bare det, så skal ikke tenke mer over det da

Skrevet

Trodde først dette var et seriøst innlegg, men jeg begynner å tvile litt etter den andre kommentaren din der, TS...

Jeg syns virkelig du skal legge dette bak deg. Venninnen din mente nok ikke noe vondt med det. Hadde hun visst hvordan du ville reagere hadde hun nok ikke sagt noe. I tillegg regner jeg med at det var alkohol fra din side også, så kanskje ting bare hørtes litt verre ut enn de var.

Det hadde kanskje vært bedre hvis situajsonen aldri hadde oppstått, men hadde du følt deg bedre hvis du fikk høre at søsteren din var mye penere enn deg, for ikke å snakke om hvor utrolig faren din var, og at det absolutt ikke kunne være moren din som var din biologiske mor, for da hadde nok du vært mye penere? Hva føles best? Tror du ikke hun sa det litt så du skulle føle deg bra? Er det ikke fint å høre at man er pen?

Greit, så var det kjipt gjort mot familien din, men det var nok ikke personlig ment.

Skrevet

Jeg tror faktisk dette var en klønete måte å gi deg et kompliment på. Hun mente ikke at de var stygge, men at du er veldig pen. Og det er da en helt fair sak at noen barn er penere enn foreldrene? Hun sa jo ikke at de var stygge, men at de så ok ut. Synes du overreagerer her.

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet

ja deter et seriøst innlegg, det er det. Men jeg tenkte mer over det , ja:) så skal bare glemme det. Men takker for svar, dere sier jo egentlig det jeg ville høre, innser jeg nå hehe:) jeg liker ikke å tenke dritt om henne så det er bra det var meg som er hårsår. Men ja helt ærlig ville mye heller at de skulle si at familien min var langt penere enn meg:) Blir bare lei meg for familien min sin del på en måte, tar meg ikke nær av ting men en ting jeg ikke liker er når folk skal snakke om familien min. Så reagerer nok litt for fort på det ja..

Men når noen av dere faktisk tror dette er tulleinlegg innser jeg hvor teit det var å i det hele tatt ta det opp.. Men likte bare ikke måten hun sa det på, det var liksom ja for moren din ser joo.. fnis fnis ja hehh... litt sånn undødvenig sagt liksom så begnte resten å le. så da syns jeg man heller kan snakke sånt om sin egen mor og ikke andres..

Men dette legger jeg bak meg . Takk for svar.

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet

Kan si dere litt nærmere om hvordan hun sa det, men vet hun mente det positivt men ikke fult så postivt på familien min, noe som da er en del av meg.

'' skjønner ikke at du kan komme fra den familien du er fra.. du ser liksom ikke ut som dem i det heleeee tatt, og alså faren din han er sån Ehhhh Ok liksom, og mora di hun er kanskje ikke fult så pen for å si det sånn hah..''

så lo dem alle sammen.

Men innerst inne vet jeg at hun ikke mente det fornærmende mot meg da:)

Skrevet

Jeg kan godt skjønne at du reagerte på det venninnen din sa. Hvis venninnen din hadde pleid å si sånne ting jevnlig til deg hadde det ikke vært ok i det hele tatt. Men dette var jo et engangstilfelle. Og det var også alkohol inne i bildet. Vi kan alle si dumme ting og feilvurdere enkelte ganger. Så jeg synes du skal glemme det. Men hvis hun skulle finne på å gjøre noe sånt igjen, så synes jeg du skal sette foten ned tydelig. Den typen bemerkninger kan du ikke akseptere.

Skrevet

Jeg synes det var veldig frekt sagt, og hadde nok blitt såra om det var meg. Men hadde nok ikke gadda å ta det opp flere mnd etter. Men om sier noe slikt igjen, synes jeg du skal si fra at du ikke liker at hun fornærmer familien din.

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet

mhm:) og hun har egentlig ikkesagt noe slikt igjen men hun har vel tidligere hinta til at hun ikke liker moren min og jeg tror dette kom ut i fylla.. Men men hun har egentlig ikke sagt noe siden det, så hun har kanskje tenkt over det hun sa selv.. fylla har skylda!

Skrevet

Tilgi aldri og forvent heller aldri å bli tilgitt! Det er min leveregel.

Skrevet

Begynner nesten å lure på om det er to forskjellige personer som har skrevet startinnlegget og det andre

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet
Begynner nesten å lure på om det er to forskjellige personer som har skrevet startinnlegget og det andre

hva mener du med det? Herligheten da, det er samme person som skriver og det er ikke tulleinlegg. JA det fins folk som har så lite å gjøre, så vis dere liksom tror jeg er en av dem, så ikke si noe vis dere følger dere rundlurt her på kvinneguiden:)

Jeg hadde tydligvis bare innbilt meg at dette var utrolig frekt sagt av henne, men så fikk jeg høre at jeg var hårsår og litt av hvert så jeg tenkte bare; vet du hva kanskje det bare er jeg som er hårsår da (haha)..

Men fant ut til slutt at ja det var alcohol inn i bildet og det var hennes måte da å gi meg et kompliment på. Bare tror hun hadde blitt veldig fornærma vis jeg sa noe slikt i trynet hennes og har vansklig for å glemme helt hva som går rundt i tankene hennes, men hun mente det ikke negativt..

Bare gi meninger om hva dere syns..

Bare ikke tro at jeg tuller for jeg er ganske så hårsår så blir jo veldig da så såra når dere tror jeg tuller

*ironi for de som ikke skjønte det* hihi :)

Skrevet

Greit, de andre innleggene hadde bare en slik barnslig tone i forhold til startinnlegget.

Det er da forskjellig fra person til person, hva man synes er frekt, hva man blir såret av osv.

Selv hadde jeg nok glemt dette her allerede dagen etter det skjedde

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet

barnslig tone? Ok:) Men har funnet ut hva jeg syns var riktig med denne saken så det er ikke noe jeg lurer på lenger.

Skrevet

Jeg hadde blitt lite imponert av en venninne som skulle gi meg en kompliment ved å rakke ned på mine foreldre/søsken. Slik du skriver at det ble fortalt, skjønner jeg godt at du ble lei deg.

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet
Jeg hadde blitt lite imponert av en venninne som skulle gi meg en kompliment ved å rakke ned på mine foreldre/søsken. Slik du skriver at det ble fortalt, skjønner jeg godt at du ble lei deg.

Ja? Det jeg også tenkte.. Bra noen mennesker her skjønner hvorfor jeg følte det slik jeg gjorde:)

Skrevet

Jeg syns hun var veldig ubetenksom uansett om hun var full.Det spiller ingen rolle.

Jeg syntes ikke du skal kutte vennskapet av den grunn.

Gjest Gjest_Mimi_*
Skrevet

Hadde aldri tenkt til å kutte ut vennskapet :) men har kjent henne flere år og det kom bare som et skjokk det hun sa. Men sagt er sagt gjort er gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...