Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Akkurat nå er jeg midt i en skilsmisse og jeg prover å sjekke status på forholdet... er det noen som vet hvordan jeg kan få svar på det fordi det er noen jeg er interessert i og han vil vite om eller ikke jeg er fremdeles gift. Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle sammen,

Akkurat nå er jeg midt i en skilsmisse og jeg prover å sjekke status på forholdet... er det noen som vet hvordan jeg kan få svar på det fordi det er noen jeg er interessert i og han vil vite om eller ikke jeg er fremdeles gift. Tusen takk!

Når sendte dere inn søknad om separasjon/skilsmisse? Du vil jo få tilsendt en separasjons/skilsmissebevilgning som viser din status. Hvis ikke du har fått den enda så kan du jo ringe fylkesskattekontoret i ditt fylke og spørre om det er lenge til du får den.

Skrevet
Hei alle sammen,

Er du "midt i en skilsmisse", så er du sannsynligvis foreløpig inne i separasjonstida, og er derfor fremdeles gift.

Du husker vel omtrent ca du/dere sendte inn separasjonspapirene, og kan regne deg 12 mnd fram til du er formelt skilt?

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

Artig svar å få hvis man spør om noen er gift.. "Gi meg noen minutter bare, så skal jeg sjekke status"

Skrevet

Høres ut som man er riktig så moden for et nytt forhold når man ikke engang vet om man er formelt skilt...

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet, er du midt i en skilsmisse, er du nok ikke formelt skilt enda. Det er vel ikke verre enn å fortelle din eventuelle beiler at du er separert, men ikke skilt formelt før om en stund?

Skrevet

Jeg har aldri skilt meg før, men jeg går da vitterlig utifra at du får beskjed når du er endelig skilt? Men er det forskjell for han som er interessert om du er separert eller skilt? Dere er vel ikke sammen enda, så det blir vel ikke bryllup i morgen akkurat....

Gjest Gjest tio
Skrevet

Litt OT kanskje men måtte bare. Er nemlig skilt. Sendte inn seprasjonspapirer og tenkte at etter et år er det vel i orden med skilsmissen. Tenkte ikke mer på det. Så jeg fikk en telefon fra x-en noen få år senere. Han skulle gifte seg men vi to var visst ikke skilt ennå. vi var fortsatt kun separert. Mulig noget spesielt dette her. Men jeg vill helt klart sjekket ja.. Og ikke bare regne med at "tiden tar seg av det".

Skrevet

Ok,

tingen er, han bor i utlandet og han sa for lenge siden at han kommer ikke til å gi underskriften sin på papirene, pga det går imot hans religiøse synspunkt at folk skal ikke skilles i det hele tatt...

Skrevet

Hei hei

Reglene for skilsmisse er slik at om fylkesmannen ikke mottar underskrift fra den ene av partene, blir man automatisk skilt alikevel etter en viss tid.

Det skal være sånn i Norge at alle har rett til å skille seg, selv om den ene parten ikke vil.

Så om du har sendt inn papirene dine etter at dere har vært separert et år, så får du svar når skilsmissen er i orden.

Hvis du syns det har gått for lang tid, kan du jo ta kontakt med fylkesmannen.

Men om du er på vei inn i et nytt forhold, kan det vel ikke være så vanskelig å forklare situasjonen. (?)

Lykke til.

Skrevet

Etter at du sendte inn separasjonsskjema kan du etter ett år sende inn skilsmisse-skjema, med bekreftelse på at dere har bodd fra hverandre. Dette må du også sende inn til fylkesmannen. Du trenger heller ikke hans underskrift på dette.

Du finner skjemaene (med retningslinjer) her:

http://www.signform.no/dss/kundeweb/Blanke...amp;C=343219538

Det er link fra barne- og likestillingsdepartementet.

Men jeg må si at jeg synes det er rart du ikke har satt deg inn i dette da du sendte separasjonsskjemaet.

Skrevet

OK, takk for svar,

Du sier reglene for skilsmisse er slik at om fylkesmannen ikke mottar underskrift fra den ene av partene, blir man automatisk skilt alikevel etter en viss tid... men hvor mye tid snakker vi om?

Skrevet
Du sier reglene for skilsmisse er slik at om fylkesmannen ikke mottar underskrift fra den ene av partene, blir man automatisk skilt alikevel etter en viss tid... men hvor mye tid snakker vi om?

Min eks nektet av en eller annen merkelig grunn å skrive under på papirene, selv om det var han som gikk.

Jeg sendte inn søknad om skilsmisse 1 år etter seperasjonsbevilling var gitt. Fylkesmannen prøver da 2-3 ganger å få tak i eksen, går ikke dette får du automatisk skilsmisse. For min del tok hele prosessen 4-5 måneder.

Skrevet

Hvorfor prøver fylkesmannen å få tak i den andre parten da? bare nyskjerrig. :-)

Skrevet

hei

Fylkesmannen prøver vel å få tak i den andre personen for å få en underskrift vel.... De har vel sine regler å forholde seg til, og litt rettferdighet må vel utøves, fordet om den ene parten ikke vil skilles.

Men siden det er du som vil skille deg skulle en vel tru du hadde satt deg litt inn i dette.

I dag har man tillgang til det meste av lover og regler på internett, så akkurat sånne ting burde vel ikke være så vanskelige å finne ut av.

Har du fått sjekket status på forhåldet ditt nå da, det kan ikke være mer en en tlf som skal til for å finne ut av dette vel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...