Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg har hatt for dårlig råd i for lang tid. Nå har det gått så langt at jeg får vondt i magen hver gang jeg bruker penger på noe annet enn å betale regninger eller handle mat. Jeg får skikkelig dårlig samvitighet og tenker veldig mye på dette i etterkant. Spesiellt når jeg bruker de på tin som bare gagner meg selv, som da jeg kjøpte strømpebukser til jul og det jeg hovedsaklig tenkte i etterkant var at for den hundrelappen hadde jeg hatt mat i to dager.

Og har jeg litt mer penger enn vanlig vil jeg jo unne meg noe som jeg ikke har råd til ellers som en god dusjsåpe eller nye strømper/truser og slikt, men hver gang jeg da gjør det får jeg mageknip. Hmm syns det er rart.

Noen flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde litt samme følelse da jeg var student, men etter jeg har begynt å jobbe så har jeg ikke det problemet lenger

Skrevet
Kjenner at jeg har hatt for dårlig råd i for lang tid. Nå har det gått så langt at jeg får vondt i magen hver gang jeg bruker penger på noe annet enn å betale regninger eller handle mat. Jeg får skikkelig dårlig samvitighet og tenker veldig mye på dette i etterkant. Spesiellt når jeg bruker de på tin som bare gagner meg selv, som da jeg kjøpte strømpebukser til jul og det jeg hovedsaklig tenkte i etterkant var at for den hundrelappen hadde jeg hatt mat i to dager.

Og har jeg litt mer penger enn vanlig vil jeg jo unne meg noe som jeg ikke har råd til ellers som en god dusjsåpe eller nye strømper/truser og slikt, men hver gang jeg da gjør det får jeg mageknip. Hmm syns det er rart.

Det heter vel dårlig samvittighet... Men alle mennesker burde få unne seg noe, i alle fall til jul!

Håper du kan se at du også fortjener det!

Godt nyttår!

Skrevet

Ja jeg håper det blir bedre. Har vært syk og arbeidsledig og har ikke hatt noe trygdegrunnlag ettersom jeg er så ung, dette har også pågått over lengre tid så jeg har fått et veldig anstrengt forhold til penger. Fikk en jobb som reddet meg i sommer men nå er jeg blitt syk igjen og ettersom jeg er tilkallingsvikar og nesten ikke har faste vakter blir det ikke mye å rutte med.

Ja jeg vet jeg fortjener det. Sambo nærmest kastet pengene etter meg men jeg kan liksom ikke noe for det. Det gjør vondt og det er ikke "gode" penger når jeg burde ha brukt de på noe annet

Skrevet
Ja jeg håper det blir bedre. Har vært syk og arbeidsledig og har ikke hatt noe trygdegrunnlag ettersom jeg er så ung, dette har også pågått over lengre tid så jeg har fått et veldig anstrengt forhold til penger. Fikk en jobb som reddet meg i sommer men nå er jeg blitt syk igjen og ettersom jeg er tilkallingsvikar og nesten ikke har faste vakter blir det ikke mye å rutte med.

Ja jeg vet jeg fortjener det. Sambo nærmest kastet pengene etter meg men jeg kan liksom ikke noe for det. Det gjør vondt og det er ikke "gode" penger når jeg burde ha brukt de på noe annet

Vet ikke hvor du bor, men har du vurdert telecom? Telefonsalg, enkelt, man kan jobbe så mye / lite man vil, og om man er litt rappkjefta kan man tjene noen laken på bare noen få vakter...

Skrevet

vel heromkring er det ikke så mange slike jobber. Da må du kjøre langt til og fra jobb. Men jeg har søkt på en slik jobb tidligere men jeg passet ikke inn fordi jeg er for sjenert og lett å snakke rundt.

Skrevet
vel heromkring er det ikke så mange slike jobber. Da må du kjøre langt til og fra jobb. Men jeg har søkt på en slik jobb tidligere men jeg passet ikke inn fordi jeg er for sjenert og lett å snakke rundt.

Jeg var også sjenert og lett å snakke rundt når jeg begynte :D Turte knapt å si navnet mitt i telefonen fordi jeg var redd dem skulle finne meg :D

Det er en treningssak, nå snakker jeg ufortrødent å lurer på folk all den dritten dem absolutt ikke trenger eller vil ha :)

Det kommer ann på hvem som er din leder, som motiverer deg, uansett dette var en digresjon!

Håper i alle fall ting ordner seg for deg, og at du kan kjøpe deg noe uten å ha dårlig samvittighet!

Lykke til og godt nytt år :)

Skrevet

Nei...trives best med å handle inn ting som gavner meg selv. Kjenner meg ikke igjen i den følelsen di beskriver. Høres fælt ut.

Skrevet

Ja!

Skrevet
Vet ikke hvor du bor, men har du vurdert telecom? Telefonsalg, enkelt, man kan jobbe så mye / lite man vil, og om man er litt rappkjefta kan man tjene noen laken på bare noen få vakter...

Snakk om dobbeltmoral... Hva med de stakkars menneskene som den "rappkjefta" lurer til å kjøpe ting de ikke trenger, og kanskje ikke har råd til? elendig råd.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Strix -mod-

Skrevet

Ja jeg har det sånn, akkurat sånn. Har hatt dårlig økonomi i 10 år pga sykdom og det var helt forferdelig. Nå har ting ordnet seg mer for min del, men den vanskelige tiden sitter igjen. Selv om jeg nå har råd til å kjøpe frukt hver uke, eller akkurat det pålegget jeg vil, så kjenner jeg at magen knyter seg hver gang jeg skal ut å handle, bruke penger.

Jeg var ute på nyttårssalg før helgen og kjøpte meg nye slalomski. Brukte hele 1600 kroner, bare på meg selv. De forrige var 20 år gamle, men ble brukt hver vinter. Jeg hadde spart til salget for jeg visste at det kom, og jeg kjøpte det billigste pakketilbudet. Likevel gjorde det vondt da jeg betalte, og samvittigheten gnager. Men jeg vet jeg fortjener det.

Skrevet

Jeg hater å bruke penger. Ikke fordi jeg har spesielt dårlig råd, men jeg liker det ikke.

Nå prøver jeg å være så økonomisk som mulig hele tiden, og har arvet denne "vil ikke bruke penger"-egenskapen av pappa.

MEN, jeg sparer på sparebøsse (i tillegg til sparekonto osv) og har bestemt meg for at pengene på sparebøssa skal brukes på noe til MEG! Ikke regninger, huslån, husleie.. Selv om det er til meg. Men klær, ny mobil, noe nytt og fint til leiligheten e.l. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...