Gå til innhold

Hjelpes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte oss leilighet i februar, altså ikke fullt 1 år siden enda. Den var total renovert i 2006 og dobbelt drenert.

Vi merket etterhvert at det blir fort fuktig her. F.eks er det alltid litt dugg på viduene, ute i gangen er det alltid en våt flekk på gulvet etter vann som renner ned fra døra og i vinduskarmen på det ene soverommet er det alltid masse vann i karmen. I tillegg er tapeten på soverommet og noen steder i stua begynt å "boble" litt.

Vi er flinke til å lufte flere ganger om dagen for at det skal bli behagelig inneklima.

Nå før jul skulle jeg vaske på soverommet. Jeg dro frem senga og nattbordet og oppdaget at halve veggen er grønn og flekkete. Bak nattbordet var hele hjørnet fuktig og grønn-blått og tapeten bulkete. Jeg regner med at det er dette som kalles muggsopp.

Ringte til en bekjent av oss som er snekker og han kom for å se på skadene. Han mente også at dette var muggsopp, men at vi burde kontakte eiedomsmegleren. Han mente at om det ikke er gått 1 år siden vi kjøpte, så skal forsinkrigen dekke for skaden.

Hva tror dere? Skal jeg kontakte megler og hvikle rettigheter har vi på vår side?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henger meg på her... lurer også på hvilke rettigheter man har i en slik situasjon. Vi har også et fuktproblem men da vann i kjelleren. Som det da ikke stod noe om i papirene på huset.

Skrevet

dette er jo helt klart en mangel på leiligheten ja. det skal dekkes av eierskifteforsikringen! dette gjelder normalt i 5 år fra dere kjøpte boligen, og det er ingen egenandel for dere. http://www.eierskifteforsikring.no/

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023875686.11

du finner i salgsoppgaven om selger hadde tegnet dette!

evnt. må dere søke om erstatning fra tidligere eier for å få rettet opp i skadene!

råd: gi beskjed med en gang, det bør ikke være opphold fra dere fant det ut til megler/forsikringsselskapet får beskjed.

for det sto ikke noe om dette i taksten da dere kjøpte?

Skrevet

Gjelder eierskifteforsikringen om den som eide huset før har dødd etter at huset ble solgt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...