Gå til innhold

Rot i PC'n

Viola

Anbefalte innlegg

etter endel virusangrep ble alt bare tull i PCen min, krysskoblede filer osv. Fikk hjelp til å formatere den, og installere alt på nytt. MEN: Siden det har PCen hengt seg opp mye oftere enn før. Merkelige dialogbokser dukker opp her og der, når jeg skriver i Word2000 dukker det rett som det er opp spørsmål om jeg vil installere ordliste for autokorrektur...vanligvis når jeg har merket noe og trykker på DELETE. Når jeg bruker Adobe Photoshop og vil øke størrelsen på bildet jeg jobber med fra 33% til 100% kommer en boks som sier at gjeldende E-postklient ikke finnes! Når jeg forsøker å kjøre defragmentering får jeg stadig avbrudd, og beskjed om at innholdet på stasjonen er endret og at alt begynner forfra igjen. Og når dette har skjedd 10 ganger kommer en beskjed om at et annet program "skriver til disken", selv om alle andre programmer er stengt. For ikke å snakke om alle de gangene når alt bare stopper opp og jeg må trykke på av-knappen. Det er til å bli sprø av! Kan noen fortelle meg hva dette betyr? Må jeg formaterer og installere alt på nytt? Og hva kan ha gått galt da det ble gjort sist?

fortvilet hilsen fra Viola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Min mor hadde slike problemmer med pc`n sin etter et virus angrep og det som hendte var at hardisken var ødelagt og hun måtte kjøpe ny....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Test først ett virus-program som er oppdatert med de siste virus-definisjonene.. har du ikke dette last ned en prøve fra nettet.... Hvis dette overhodet ikke hjelper ville jeg nok valgt metoden som står beskrevet under... Men er du veldig usikker, så få deg litt hjelp...

Jeg ville nok prøvd å kjøre FDISK... dette er et program som ligger på alle PC'er med Windows..

Det fungerer på samme måte som format, men sletter hele partisjonen og ikke bare oppstarts-filene... Du trenger muligens noe hjelp fra en som har gjort det før, men det er ikke så veldig vanskelig..

Du kan jo bare prøve det selv, men ikke gjør noe du ikke vet om er lurt eller ikke..

For å starte FDISK starter du maskinen med F8 kanppen inne, og velger "bare kommandolinjen" deretter skriver du rett og slett FDISK.... det ligger en del hjelp der du kan se på..

Sannsynligvis skal du bare velge 3 (slette partition) deretter 1 (logisk partisjon)...

hvis du gjør dette har du slattet harddisk partitionen din, og du vil ikke ha noen hardisk når du restarter.... DERFOR!!! før du starter på nytt trykk 1(opprette partition) deretter 1 (logisk partition)..

Så restarter du maskinen med enten Windows CD eller oppstarts-diskett....

Skriv deretter "format c:" og velg ja til alt den foreslår....

Når den så har formatert disken, kan du starte maskinen på nytt med Windows CD'n i.. velg intstaller, og gjør så dette med alle programmer du vil ha på PC'n....

Det er ikke sikkert dette vil fungere, men det er tross alt den beste metoden for å bli kvitt absolutt alt som finnes på harddisken!!

Lykke til Cabron icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...