Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg drikker meg i hjel. Jeg ser på TV. Jeg går rundt. Jeg møter noen få venner. Jeg får med meg alt. Vi er inne i en slags krise. Huffameg.. Hehe.. Jeg skulle alltid være tøff. Jeg prøvde først med det store hjertet, men en snerten snelle tok det og kastet det. Jeg prøvde å være tøffere og det fungerte fint. Jeg var kjekk og kul. Damer ville bli kjent med meg. Jeg gikk så langt at det ble viktig å få samme status hos mitt eget kjønn. Det krever mer. Soldater det ikke snakkes mye om finnes. I amerikansk-ledete operasjoner. Jeg vet fordi jeg har vært der. Jeg har vært i land som ville fått innvollene til de fleste juleshopperne her hjemme, til å vrenge seg. Ingen skal måtte se en gråtende femåring bli skutt. Ingen skulle måtte drepe for at en jente på 14 skulle unngå voldtekt. Ingen fortjener egentlig å leve i Norge. Jeg lever her. Jeg er her nå. Jeg angrer så mye. Jeg har drept og jeg har drept mer enn hva jeg trengte. Ingen skal bry seg. På peishylla ligger noen fine bevis på at jeg i republikanske kretser, ville ha vært fantastisk. Jeg har ingen ønske om å avsløre Anaconda eller fortelle mer. Jeg bare vet at jeg drikker meg i hjel. Jeg har vært hjemme noen år. Umulig å skrive et slikt innlegg uten å havne i klisjeer. Stakkars krigshelt. Stakkars liten. Det er ikke slik. Jeg er ond. Krig beviste det. Det er for meg utrolig at journalistene i dette landet får lønn. Det fortjener de ikke. De gir null info om hva som skjer i Afrika og i Midt-Østen. Det kommer bare informasjon om det kan virke forsterkende på det allerede belyste bildet de har gitt oss. Skyt en 13-åring i leggen for at han skal stoppe det han gjør. Host og så treffer du han i brystet istedenfor. La ikke meg stoppe jaget etter prada-sko. Jeg ville bare si det som skjer. Si det til dere siden jeg ikke tør å si det under fire øyne til noen. Nå drikker jeg meg i hjel. Om du tror jeg dikter, så gir jeg fullstendig faen. for meg er du uansett en fjott. Og hvis krig skal til for at gutter skal bli menn, så tror jeg verden klarer seg bedre i fremtiden med gutter. Kvinner liker jo allerede å bli kalt jenter. Så det passer. La menn dø. Vi tåler nemlig ikke noe mer enn kvinner. Vi bare liker å skjule det. Herregud, jeg kommer til å angre dette innlegget. Valget stod mellom VGD og dette. Jeg ville si noe. Komme med et pip. Jeg ville si at jeg drikker meg i hjel. Ikke at jeg øsnker at noen skal endre det. Jeg ville bare si det. Samtidig si at det finnes nordmenn som har sett barn i krig. Jeg kan gråte i en fosterstilling i timesvis over hva jeg har vært med på. Så kommer jeg hjem. Og Dorte er på TV2. Det henger ikke sammen. Jeg bryr meg ikke om meg. Jeg er faktisk ond. Med meg dør en sæd som ikke fortjener fortsettelse. Jeg bare håper at folk flest lar snillhet gå foran fortjeneste. At det å hjelpe noen ikke er kult eller trendy, men bare snilt.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg hever uansett glasset. Leve alt du likte!
Teriyaki Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Vet heller ikke hva jeg skal si. Hvis dette er sant, håper jeg at du får hjelp til å komme deg gjennom det. Du virker traumatisert av det du har opplevd, og det er fullt forståelig. MEN det går an å komme seg ut av det bare du får hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk. Mulig jeg var uklar. Jeg ønsker ingen hjelp. Jeg ønsket å si noe. Nå er det sagt. Jeg forsvinner som en løshund rundt hjørnet. Det er alt. Takk.
MetaFor Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Før du tar kvelden burde du skrevet ei bok!
Wildy Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Om du og andre som deg forsvinner får ikke vi vite. Da blir vår opplevelse, vår forståelse, farget av nettopp journalistene som ikke forteller alt, av bilder som ikke er for sterke for sarte mager. Vi vet ikke hele virkeligheten. Og uvitenhet hjelper ingen.Hverken oss her i trygge Norge eller de som kjemper på fremmed jord. De som flykter, de med med sår på sjelen som aldri gror eller de som dør. Du har en historie som trenger å fortelles. Det er ikke en god historie; med riktig moral og happy ending. Men det gjør den ikke mindre viktig eller nødvendig.
Gjest Marlo Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Takk for at du delte dette med oss. Har aldri sett noe personlig, men bodde en gang sammen med en mann som jobbet i militäret rundt om i verden - og han hadde det ikke alltid like lett når han kom hjem. Vi trenger slike som deg som tör å fortelle ting höyt ...
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Jeg drikker meg i hjel. Jeg ser på TV. Jeg går rundt. Jeg møter noen få venner. Jeg får med meg alt. Vi er inne i en slags krise. Huffameg.. Hehe.. Jeg skulle alltid være tøff. Jeg prøvde først med det store hjertet, men en snerten snelle tok det og kastet det. Jeg prøvde å være tøffere og det fungerte fint. Jeg var kjekk og kul. Damer ville bli kjent med meg. Jeg gikk så langt at det ble viktig å få samme status hos mitt eget kjønn. Det krever mer. Soldater det ikke snakkes mye om finnes. I amerikansk-ledete operasjoner. Jeg vet fordi jeg har vært der. Jeg har vært i land som ville fått innvollene til de fleste juleshopperne her hjemme, til å vrenge seg. Ingen skal måtte se en gråtende femåring bli skutt. Ingen skulle måtte drepe for at en jente på 14 skulle unngå voldtekt. Ingen fortjener egentlig å leve i Norge. Jeg lever her. Jeg er her nå. Jeg angrer så mye. Jeg har drept og jeg har drept mer enn hva jeg trengte. Ingen skal bry seg. På peishylla ligger noen fine bevis på at jeg i republikanske kretser, ville ha vært fantastisk. Jeg har ingen ønske om å avsløre Anaconda eller fortelle mer. Jeg bare vet at jeg drikker meg i hjel. Jeg har vært hjemme noen år. Umulig å skrive et slikt innlegg uten å havne i klisjeer. Stakkars krigshelt. Stakkars liten. Det er ikke slik. Jeg er ond. Krig beviste det. Det er for meg utrolig at journalistene i dette landet får lønn. Det fortjener de ikke. De gir null info om hva som skjer i Afrika og i Midt-Østen. Det kommer bare informasjon om det kan virke forsterkende på det allerede belyste bildet de har gitt oss. Skyt en 13-åring i leggen for at han skal stoppe det han gjør. Host og så treffer du han i brystet istedenfor. La ikke meg stoppe jaget etter prada-sko. Jeg ville bare si det som skjer. Si det til dere siden jeg ikke tør å si det under fire øyne til noen. Nå drikker jeg meg i hjel. Om du tror jeg dikter, så gir jeg fullstendig faen. for meg er du uansett en fjott. Og hvis krig skal til for at gutter skal bli menn, så tror jeg verden klarer seg bedre i fremtiden med gutter. Kvinner liker jo allerede å bli kalt jenter. Så det passer. La menn dø. Vi tåler nemlig ikke noe mer enn kvinner. Vi bare liker å skjule det. Herregud, jeg kommer til å angre dette innlegget. Valget stod mellom VGD og dette. Jeg ville si noe. Komme med et pip. Jeg ville si at jeg drikker meg i hjel. Ikke at jeg øsnker at noen skal endre det. Jeg ville bare si det. Samtidig si at det finnes nordmenn som har sett barn i krig. Jeg kan gråte i en fosterstilling i timesvis over hva jeg har vært med på. Så kommer jeg hjem. Og Dorte er på TV2. Det henger ikke sammen. Jeg bryr meg ikke om meg. Jeg er faktisk ond. Med meg dør en sæd som ikke fortjener fortsettelse. Jeg bare håper at folk flest lar snillhet gå foran fortjeneste. At det å hjelpe noen ikke er kult eller trendy, men bare snilt. og vhorfor søker du ikke hjelp? du vet at du kan få det. sortere tankene dine, komme på rett kjøl. enten privat hjelp, eller så har forsvaret folk til å ta i mor deg
Perhaps Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Dersom du er "krigshelt" er jo det fint for Forsvaret. Men om du vil si noe spesielt lønner det seg å holde seg til færre tema om gangen og formulere seg litt klarere?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Dersom du er "krigshelt" er jo det fint for Forsvaret. Men om du vil si noe spesielt lønner det seg å holde seg til færre tema om gangen og formulere seg litt klarere? Har du noen gang tenkt på at form kan gjenspeile innhold? Jeg tror ts bør skrive litt mer her. Å sette tanker på trykk er selvterapi til tross for at de færreste her har erfaring nok til å forstå dybden av slike opplevelser. Velkommen hit, ts.
Eskild Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 Om du og andre som deg forsvinner får ikke vi vite. Da blir vår opplevelse, vår forståelse, farget av nettopp journalistene som ikke forteller alt, av bilder som ikke er for sterke for sarte mager. Vi vet ikke hele virkeligheten. Og uvitenhet hjelper ingen.Hverken oss her i trygge Norge eller de som kjemper på fremmed jord. De som flykter, de med med sår på sjelen som aldri gror eller de som dør. Du har en historie som trenger å fortelles. Det er ikke en god historie; med riktig moral og happy ending. Men det gjør den ikke mindre viktig eller nødvendig. HELT enig med Wildy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå